Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Sirpafinnen skrev:
Eftersom ni tyckte min plutt är så söt sätter jag in en till :angel:
pturdags.JPG

Här ska vi just ge oss av på en tur! Bakselen (som skulle kunna vara något bredare men fungerar) ser för spänd ut men är lagom i dragläge ;) Vagnen har min älskade sambo byggit alldeles själver :love:

Kan inte få nooog av den! :love:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fin häst! Heter han Prima? Kändes som ett tjejnamn:o
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kul att ni gillar min lilla pålle. Prima heter egentligen Come Prima, men han är av prima kvalité så han får kallas Prima! Och nej, vi tävlar inte men tränar ihärdigt (fast inte nu när snön ligger) och kanske testar vi någon lättare tävlingar i mälardalsregionen till våren.

Och Mia Denver är jättefin! Hur gick det med distansen? Skall ni testa någon körtävling under våren.

//Anita
 
Sv: Kort på era körhästar!

Nej vad härlig! Har precis sålt min sele till en med en frieser.

Du vad gör ni med bakselen, har ni draglinan där, Hur funkar det?
Jag har försökt den varianten men er variant verkar ju bra bättre än min variant.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag lägger remmen från bakselen bakom/innanför skakeln, runt under draglinan över skakeln o igenom öglan som är påsvetsad, sen runt draglian igen o spänner,det tycker jag har funkat utmärkt, tävlade också med min tidigare Nordsvensk påselad på samma vis och det var inga anmärkningar.;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Väldigt snyggt ekipars och vilken snygg häst.
Så där ska en Friser se ut. (Enligt mitt tycke)
Hälsn. Rolf.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja, jag hoppas på att komma ut och testa körning i tävlingsform, bor ju så nära Johannesberg och han är så go att köra.
Vi red Bergaritten förra året, har köpt en renodlad distansare nu i år och det blir den som jag kommer att satsa på, Isolde har gått klart efter 9 säsonger, ska betäckas i vår.

Hoppas att vi ses! Mia
 
Sv: Kort på era körhästar!

prunella skrev:
Får vi också vara med här???
Wietze är en snart 7-årig Frieservalack...
Gigg03.jpg


:love: :love: :love: :love: :love: :love:
åh fy fan vilken jävla snygg häst.. Ursäkta mitt språk.. men vilken häst.. :wow: och vilket steg.. är kär..:love: :love:
 
Sv: Kort på era körhästar!

{30B61666-076E-4F85-BA18-5F55622F8129}.jpg



Ehmm :P Förlåt om jag hastigt går ner i klass från denna otroligt vackra Friser! :d
Här är min lilla gullhöna :) Felicia Z
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

mazariin skrev:
Kan inte få nooog av den! :love:



Du använder Easyboots ser jag! :D har också såna...men ja får dem inte att passa på min shettis :(
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej Alla Hästvänner.
Jag måste få visa er en blivande körhäst som jag inte kunde motstå att köpa fast jag sagt att jag inte skulle skaffa fler hästar.Han är tjugo månader och Tinkerhingst.
Hälsn. Rolf.
Milano.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Det är inte nog med att du har två snygga shire hästar o nån söt nordsvensk :D o så den där, tinkrar som är såå fina! :D
Om jag inte skaffar en shire ska jag ha en tinker, modell "vanner" :love: :D

/L
 
Sv: Kort på era körhästar!

Visst menar ja Felicia,,, hur hög är hon? har du ingen helbild på henne förspänd? Såå himla söt med sitt fina körhuvudlag,,,,
Jag har ju ett gäng småttingar jag också,,, :love:
 
Sv: Kort på era körhästar!

prunella skrev:
Visst menar ja Felicia,,, hur hög är hon? har du ingen helbild på henne förspänd? Såå himla söt med sitt fina körhuvudlag,,,,
Jag har ju ett gäng småttingar jag också,,, :love:


:) wiee! :) Hon är 99 cm hihi! :p Nej ja har ingen bild för spänd men ja kan ta någon dag! :) Kanske i morgon :) Då får de bli stilla stående, har ingen duktig fotograf som kan ta när hon dansar fram i form :smirk: haha! Jasså? vad har du för några då? :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kan inte låta bli att lägga in lite bilder från igår, bara tagna med mobilkameran.

Lärkas röv, hon drar tunga sladden och längre fram går Dimma med den super lätta lite fula drögen.
LrkeoDimmafebruaritur2.jpg


Dimma, när vi mitt på hållet hade lite fordonsbyte för att Lärka skulle få vila en stund.
Dimmafordonsbyte.jpg


Lärka vid samma fordonsbyte. (Ja det är inget vidare sätt jag har lägt tömmarna på :o )
Lrkefordonsbyte.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 658
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp