Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Hihi! Jo hon (hunden) är allt lite galen - svarta änglavingar har hon dessutom :D

Hittade mer dragbilder på min snöboll: här får han göra nytta genom att dra rislass efter att vi fällt en björk :p
pompedrarlass2.jpg


Å så en före-vinterpälsen-och-före-barfota-bild där svarta-ängeln och vovve nr 2 är med också :D Fast vovve nr 2 ser mer ut som .... spökplumpen i Kalle Anka där. Typ..
pompetur3.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

satanic skrev:
visst är han... det är min lilla bebbe får allt han vill ha nästan=)


*ler* men det vet man ju redan helle hur satanic:P
:angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag får det till tre olika hästar
Fenton är självklar, men vilken av dom är Oliver och i så fall, vem är den tredje :confused:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vimsan skrev:
Jag får det till tre olika hästar
Fenton är självklar, men vilken av dom är Oliver och i så fall, vem är den tredje :confused:
Jag måste kanske förklara bilderna. Det är tre olika hästar men mina allatre, Fenton är den med fyra vita ben, den med fyra vita fötter är Onassis och den med höger svart ben är Oliver. Fenton och Onassis är helbröder och Oliver är havbror. Samma pappa på alla tre men annan mamma på Oliver.
Hälsn. Rolf.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fenton skrev:
Jag måste kanske förklara bilderna. Det är tre olika hästar men mina allatre, Fenton är den med fyra vita ben, den med fyra vita fötter är Onassis och den med höger svart ben är Oliver. Fenton och Onassis är helbröder och Oliver är havbror. Samma pappa på alla tre men annan mamma på Oliver.
Hälsn. Rolf.
Milano.jpg

Det här är senaste nyförvärvet sedan en vecka. Det är en Tinkerhingst som är två år.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

Fenton skrev:
Milano.jpg

Det här är senaste nyförvärvet sedan en vecka. Det är en Tinkerhingst som är två år.
Jag kanske ska berätta att Onassis inte fins kvar längre för han fick frambenet avsparkat av en ridhäst nere på Srömsholm när jag var där och körde uppvisning i par med Fenton och Onassis.

Hälsn. Rolf.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fyy så tråkigt med en sådan olycka, alltid svårt då man hastigt måste ta bort sin vän p.g.a skada,.
Du har verkligen ett gäng härliga körhästar Fenton, jag har följt Svartens öde sen långt tillbaka, o det var en härlig känsla att få se honom "live" o i så fint skick i Rättvik i somras, jag blev också väldigt glad då jag såg dig "poppa upp" här på Buke, vill också tacka för ditt fina uttalande angående min Frieserhäst som körekipage, jag hade en Nordsvensk innan som jag mista i mars förra året,hade honom i över 8 år, nu ser jag framåt med denna fina individ o längtar efter sommaren så man får komma igång med körträningen ordentligt.
Lycka till med de dina, hoppas att få se dig på nån "hästtillställning" i sommar kanske.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Aha, det är därför Onassis och Fenton har samma bläs, med en svart liten prick i, synd att han blev så illa sparkad :(
Varför kom hästarna ihop? Någon av dom var lös?

Jag gjorde en nogrann studie av hästarna för att kolla om det var tre, för inte tänkte jag på att du blandat ihop namnen :crazy:
Så detta ska vara:
Onassis
Fenton
Oliver


Fenton och Onassis
JRIQQQNQOOROK.jpg


/Lisa
 
Senast ändrad:
Sv: Kort på era körhästar!

Hej Lisa.
Dom två på bilden är Fenton och Onassis. Det är Onassis som går som västerhäst och Fenton höger.
Rolf.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hejsan..
Satt o kollade på alla dessa fina körbilder igår...
Kollade lite extra på Flora...
Så givetvis drömde jag om henne i natt..=) Hon hade rymmt från Axvallatravbana... så hon var efterlyst o ägarna hade åkt hem till Umeå..
Inte för att detta hör just till bilderna, men vad knasigt det kan bli bara genom att se på några bilder innan man går o lägger sig.


För övrigt, jätte fina hästar alla har!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fenton skrev:
Jag måste kanske förklara bilderna. Det är tre olika hästar men mina allatre, Fenton är den med fyra vita ben, den med fyra vita fötter är Onassis och den med höger svart ben är Oliver. Fenton och Onassis är helbröder och Oliver är havbror. Samma pappa på alla tre men annan mamma på Oliver.
Hälsn. Rolf.

Tack :bow: Trodde först det var jag som hade vimsat som vanligt :D
Synd på Onassis, han var ju klart den läckraste :cry:
Din nya lilla är ju helt underbar :love:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Oj va många fina hästar!!
Jag är ju aldeles ny på detta område och jag vet inte riktigt hur man får dit bilden??????
Hur gör man?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Amica skrev:
Kollade lite extra på Flora...
Så givetvis drömde jag om henne i natt..=) Hon hade rymmt från Axvallatravbana... så hon var efterlyst o ägarna hade åkt hem till Umeå..
Inte för att detta hör just till bilderna, men vad knasigt det kan bli bara genom att se på några bilder innan man går o lägger sig.

Haha:D Vad roligt!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Skapa ett "login" på en fotosida, tex mypix.se, fotogalleriet.se eller photobucket.com
När sedan bilden är uppladdad där trycker du på höger musknapp på bilden och "kopiera bildadress" o sen trycker du på "jordgloben med gemet" ovanför textrutan och "klistra in" adressen till bilden.
Då länkar du till bilden, vilket kanske är trevligast då dom som har modem inte kan ladda upp sidor med många/stora bilder så fort!
Lite extra tydligt förklarat ifall du inte skulle förstå! ;) :D

/Lisa
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack och bock! :bow:
Ska prova det en dag när jag har gott om tid och en smula tålamod!!
Så innan sommaren kanske ni får se min lilla kuse! :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 650
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp