Tjoho, glädje och irritation på mig själv samtidigt. En granne i huset mittemot ställde ut en låda med saker som skänktes iväg, jag hittade två jätte, jätte fina krukor/vaser som skulle passa perfekta hemma men precis när jag burit allt över gatan och hem så tappade jag en av dom precis när jag öppnade dörren här hemma, är så jäkla arg på mig själv. Men nåja, en är bättre än ingen. Hittade också en jätte fin lite större ljuslykta i vitt som gör sig perfekt i hallen där något behövdes. Så två gratis saker på en och samma gång och inte skräp utan fina såna. Ibland har man tur (och snälla grannar)
Sist jag handlade mat var kassarna så hemskt tunga att jag inte kunde ta mig från bilen hem, mamma ville hjälpa mig men envis som jag är ville jag klara det själv jag vinglade från sida till sida, var nära att ramla hela tiden och då såg min granne i 80 års åldern det och så hjälptes vi åt att få hem allt, älskar när det är sån stämning där jag bor.
Hittills finns inga tvivel på att jag gjorde rätt köp. Fin lägenhet, billig hyra, nära till allt, snälla grannar, aldrig någon som stör på kvällen som i förra lägenheten där det var lyhört och en hel del grannar som förde massor av ljud, både lyssnade på hög musik och festade.
MEN det "roligaste" störningsmomentet var ett tag inte musik utan ett par grannar som alltid hade sex, man hörde tjejen skrika och stöna och hur sängen slog in mot väggen gång på gång och det var ofta ofta, dom hade säkert ett fantastiskt sexliv men inget jag kände att jag ville vara en del av... När pappa och min bror hälsade på frågade pappa vad det var som lät så mycket, fick snällt förklara att det var mina grannar som hade sex
Höjden blev när det satt en lapp på dörren där det stod med stora bokstäver "Snälla ni som har sex, tänk på oss grannar. Huset är lyhört och ni stör alla oss andra"
Den lappen försvann snabbt
Ett annat par både på olika våningsplan och gick mellan lägenheterna i alternativt endast trosor eller endast kalsonger, mötte killen i tvättstugan sittandes på torktumlaren i kalsonger.
Min granne mitt emot ringde på och sa att hon försökt ta livet av sig och tagit tabletter och bad mig ringa 112, samma kvinna tog en liten vilopaus på väg upp till vår våning högst upp med en öl i trappuppgången för att ladda upp sig igen.
Det var ett knivråns försök i trappen och någon tappade en pizza i trapphuset som ingen tog upp på 2 veckor.
Ska inte dra alla grannar men kan säga att det var många, många original och allmänt skumma typer. Här verkar det vara lugnt och sansat så jag har inte bara köpt en lägenhet utan lugn och ro och lite mer "normala" människor.