Jag köper att du inte tycker att det är fel att ta någons liv, det är helt och hållet din rätt att tycka det. .
Det var verkligen att förenkla sättet att se det hela, vilket gör mig redigt upprörd när du uttrycker dig så.
Jag vill påstå, med dina inlägg som grund, att du inte heller tycker det är fel att ta ”någons liv” eftersom du har skrivit det flertalet gånger att i vissa fall är det ok. Jag antar nämligen att du inte låter dina djur självdö.
Visst är det ett antagande, men här tror jag inte ens jag behöver fråga dig om det är så eller inte.
För om man inte tar ”någons liv” och låter sina djur självdö, så är man riktigt illa ute Djurskyddsmässigt.
Att slänga sig med uttryck som ”ta någons liv” för att få det att låta som om man tar någons liv utan urskiljning och innefattar alla, inklusive människor är fult och likställer alla liv, vilket jag förutsätter att inte ens vegetarianer anser, när det kommer till kritan.
Bara för att man tar ett djurs liv betyder det inte att man gör det lättvindigt eller utan sorg.