Jag fattar nog inte. Hade ni inte gjort upp om tillträdesdatum för din lägenhet? Det är inget som mäklaren bestämmer själv, han förmedlar önskemålen mellan dig och köparen och så kommer ni överens.Jag borde vara jätte glad, huset är påskrivet kontrakt och lägenheten såld. På väg hem från mäklaren inser jag att det är något som inte stämmer, något jag borde fattat men som litat på mäklaren. Mitt tillträde till huset är 31/7 men sen hade mäklaren satt köparens till min lägenhet 1/10 Det har han antingen missat eller struntat i att berätta för mig. Då blir problemet att han har smugit på mig kostnaderhela tiden och jag tar upp det rakt ut och jag får antingen en förklaring som att jag är ett litet barn eller i princip skriker och skäller ut mig. Jag kan inte prata med honom för det är som att prata med en vägg.
Så nu står jag med ett hus jag inte köpa och kommer få betala ersättning och utan min fina lägenhet så från sista september är jag både pengalös och bostadslös.
Varför nämnde aldrig mäklaren det? Jag borde ha fattat men mäklaren sa hela tiden att när alla skrivit på var ALLT klart. Nybörjarmisstag på värsta nivån att jag litade på honom jag frågade nämligen honom om det innan då sa han att det löser sig, vi fixar det här så jag trodde han hade en lösning.
Så efter lite letande hittade jag och ska ansöka om brygglån men vet inte om det går för att jag har sjukersättning. Mamma och pappa har gått med på att stå på lånet fast jag betalar men jag är så rädd att det här inte gå att lösa.
Som sagt, drömmen om huset, alla pengar jag lagt ut, ersättning till säljaren som jag inte har pengar och ingenstans att bo.
Eftersom jag har under hela processen ifrågasatt saker för han ljuger, får med folk på sin sida eller känts arg och lite hotfull så vågar jag inte träffa honom själv och det förstår mina föräldrar och dom vill inte heller prata själva utan tillsammans. Jag hoppas banken hör av sig idag för jag har ringt flera gånger.
Det vore en sak om han hade förklarat innan men han VISSTE ju att jag inte skulle kunna betala annars. Eventuellt har han förstört allt för mig och krånglat till det ordentligt för säljarna. Jag trodde honom när han sa att dom skulle hjälpa till med allt. Löser det sig inte med (där jag hamnar i kläm igen med en ränta på ca 6% ) så måste jag vända mig till chefen och annars har jag två jurister i mitt nätverk varav en är riktigt tydlig och bestämd men det spelar ingen roll om kontraktet säger annat mot vad han har sagt. Han la till några tusen också, bytte från gång till gång och sa olika varje gån så han fick en ur balans hela tiden
Jag mår så dåligt nu, tänk om jag inte får lånet, känns som jag dör då
Senast ändrad: