JaOkej, så ha kvar mitt pris och vänta ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JaOkej, så ha kvar mitt pris och vänta ?
Mäklare får inte hitta på bud. Det blir tydligare om du skiljer på bud och pris när du skriver, jag antar att det är pris du menar där.
Rätt stor, en av dom större i stanÄr mäklaren från en större firma? Dvs med andra mäklare? Vill du använda samma firma kan du ju kolla om det finns en annan mäklare på stället. Låter som en helvidrig person.
Jodå, jag förstod. Det jag reagerade på var att du skrev Och ja, mäklaren hittar visst på lite bud här med. Det lät som ett påhittat bud men då menade du antagligen inte det.Hmm, både och. Den bekanta har lagt ett bud och jag har ett bud på huset, skrivit på till och med.Sen där mellan oss blir ju priset resultatet. Priset är att jag vill ha 1,2 miljoner men att ingen hittills varit intresserade av lägenheten. Det är om ingen gör det som det blir då där jobbigt.
Jag undrar om jag i och med kontraktet med huset får tacka nej till en köpare eller om det inte anses ha gjort mitt bästa för att klara kontraktet. För jag vill inte sälja till bekantingen
Hmm, både och. Den bekanta har lagt ett bud och jag har ett bud på huset, skrivit på till och med.Sen där mellan oss blir ju priset resultatet. Priset är att jag vill ha 1,2 miljoner men att ingen hittills varit intresserade av lägenheten. Det är om ingen gör det som det blir då där jobbigt.
Ah, just där har du rätt, där ska det stå pris.Jodå, jag förstod. Det jag reagerade på var att du skrev Och ja, mäklaren hittar visst på lite bud här med. Det lät som ett påhittat bud men då menade du antagligen inte det.
Alltså vi köpte och sålde på samma sätt som du med klausul och samma mäklare. Jag upplevde att vår mäklare jobbade ganska så hårt för att få vår lägenhet såld på en riktigt trög marknad där vi behövde göra en tråkig förlust.Jag tog honom för han lovade att vi skulle sammarbeta och få Ihop det hela med mellan mig och säljarna eftersom han vill att alla ska vara nöjda. Jag tog upp frågan om att ha en annan mäklare men han lyckades övertala mig att att det skulle bli mycket lättare om han var den enda mäklaren. Känner mig grundlurad och ångrar att jag inte tog någon annan. Men det var samtidigt rätt på ett sätt eftersom han kanske kan hålla ordning på alla ställen
Det kan vara olika, jag hade inte med en klausul om ensamrätt när jag sålde lägenheten jag hade.Mäklare kan du inte byta nu, som en del föreslår. Du har ett kontrakt med mäklaren som du inte får bryta.
Finns det inget mäklarförbund eller liknande man kan prata med/anmäla till? Hans chef?Jag borde vara jätte glad, huset är påskrivet kontrakt och lägenheten såld. På väg hem från mäklaren inser jag att det är något som inte stämmer, något jag borde fattat men som litat på mäklaren. Mitt tillträde till huset är 31/7 men sen hade mäklaren satt köparens till min lägenhet 1/10 Det har han antingen missat eller struntat i att berätta för mig. Då blir problemet att han har smugit på mig kostnaderhela tiden och jag tar upp det rakt ut och jag får antingen en förklaring som att jag är ett litet barn eller i princip skriker och skäller ut mig. Jag kan inte prata med honom för det är som att prata med en vägg.
Så nu står jag med ett hus jag inte köpa och kommer få betala ersättning och utan min fina lägenhet så från sista september är jag både pengalös och bostadslös.
Varför nämnde aldrig mäklaren det? Jag borde ha fattat men mäklaren sa hela tiden att när alla skrivit på var ALLT klart. Nybörjarmisstag på värsta nivån att jag litade på honom jag frågade nämligen honom om det innan då sa han att det löser sig, vi fixar det här så jag trodde han hade en lösning.
Så efter lite letande hittade jag och ska ansöka om brygglån men vet inte om det går för att jag har sjukersättning. Mamma och pappa har gått med på att stå på lånet fast jag betalar men jag är så rädd att det här inte gå att lösa.
Som sagt, drömmen om huset, alla pengar jag lagt ut, ersättning till säljaren som jag inte har pengar och ingenstans att bo.
Eftersom jag har under hela processen ifrågasatt saker för han ljuger, får med folk på sin sida eller känts arg och lite hotfull så vågar jag inte träffa honom själv och det förstår mina föräldrar och dom vill inte heller prata själva utan tillsammans. Jag hoppas banken hör av sig idag för jag har ringt flera gånger.
Det vore en sak om han hade förklarat innan men han VISSTE ju att jag inte skulle kunna betala annars. Eventuellt har han förstört allt för mig och krånglat till det ordentligt för säljarna. Jag trodde honom när han sa att dom skulle hjälpa till med allt. Löser det sig inte med (där jag hamnar i kläm igen med en ränta på ca 6% ) så måste jag vända mig till chefen och annars har jag två jurister i mitt nätverk varav en är riktigt tydlig och bestämd men det spelar ingen roll om kontraktet säger annat mot vad han har sagt. Han la till några tusen också, bytte från gång till gång och sa olika varje gån så han fick en ur balans hela tiden
Jag mår så dåligt nu, tänk om jag inte får lånet, känns som jag dör då
Jag borde vara jätte glad, huset är påskrivet kontrakt och lägenheten såld. På väg hem från mäklaren inser jag att det är något som inte stämmer, något jag borde fattat men som litat på mäklaren. Mitt tillträde till huset är 31/7 men sen hade mäklaren satt köparens till min lägenhet 1/10 Det har han antingen missat eller struntat i att berätta för mig. Då blir problemet att han har smugit på mig kostnaderhela tiden och jag tar upp det rakt ut och jag får antingen en förklaring som att jag är ett litet barn eller i princip skriker och skäller ut mig. Jag kan inte prata med honom för det är som att prata med en vägg.
Så nu står jag med ett hus jag inte köpa och kommer få betala ersättning och utan min fina lägenhet så från sista september är jag både pengalös och bostadslös.
Varför nämnde aldrig mäklaren det? Jag borde ha fattat men mäklaren sa hela tiden att när alla skrivit på var ALLT klart. Nybörjarmisstag på värsta nivån att jag litade på honom jag frågade nämligen honom om det innan då sa han att det löser sig, vi fixar det här så jag trodde han hade en lösning.
Så efter lite letande hittade jag och ska ansöka om brygglån men vet inte om det går för att jag har sjukersättning. Mamma och pappa har gått med på att stå på lånet fast jag betalar men jag är så rädd att det här inte gå att lösa.
Som sagt, drömmen om huset, alla pengar jag lagt ut, ersättning till säljaren som jag inte har pengar och ingenstans att bo.
Eftersom jag har under hela processen ifrågasatt saker för han ljuger, får med folk på sin sida eller känts arg och lite hotfull så vågar jag inte träffa honom själv och det förstår mina föräldrar och dom vill inte heller prata själva utan tillsammans. Jag hoppas banken hör av sig idag för jag har ringt flera gånger.
Det vore en sak om han hade förklarat innan men han VISSTE ju att jag inte skulle kunna betala annars. Eventuellt har han förstört allt för mig och krånglat till det ordentligt för säljarna. Jag trodde honom när han sa att dom skulle hjälpa till med allt. Löser det sig inte med (där jag hamnar i kläm igen med en ränta på ca 6% ) så måste jag vända mig till chefen och annars har jag två jurister i mitt nätverk varav en är riktigt tydlig och bestämd men det spelar ingen roll om kontraktet säger annat mot vad han har sagt. Han la till några tusen också, bytte från gång till gång och sa olika varje gån så han fick en ur balans hela tiden
Jag mår så dåligt nu, tänk om jag inte får lånet, känns som jag dör då