"Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

HAHA, nej jag har en ovana att vända på smileysen xD Glad - (: Ledsen - ):

Sorry men jag blir ju helt förvirrad och tänker ju att du måste vara Sveriges suraste människa :-))
Använd dessa:laugh: :D;);) så hänger kanske jag oxå med...
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Hur kan det plötsligt vara bra när den (skimmeln) inte alls lyfter framdelen som du tidigare påpekat? Du hackade som satan på Totilas angående det? Nu är det plötsligt bra? Den är ju helt lodrät och sänker sig inte alls bak? Eller höjer framdelen (som du säger) :confused:

Va..? Jag?
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Jag kan inte se att jag har tilltalat dig i det ämnet?
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Sorry men jag blir ju helt förvirrad och tänker ju att du måste vara Sveriges suraste människa :-))
Använd dessa:laugh: :D;);) så hänger kanske jag oxå med...

Hahah , åhnej! xD Jag som försökte jobba fram denna lite mer mystiska imagen.. Ska tänka på detta från och med nu :)
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Hahah , åhnej! xD Jag som försökte jobba fram denna lite mer mystiska imagen.. Ska tänka på detta från och med nu :)

Back to tråden så får ja känslan av att du gillar en relativt fri form bäst. Inget fel i det, gör jag egentligen oxå. Fast med kontakt i och för sig- men ändå ;)

Men jag påstår inte att en häst rör sig på samma sätt som på de:)filmerna som diskuterats och jag tror inte dressyr på högre nivå går att göra bra utan kontakt.
Gillar man inte det så är det ju bara att erkänna att man nere har samma mål? Hade gjort tråden himla kort, men i alla fall:D
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

öööh nä.. :confused: det står ju i hörnet vem inlägget är riktat till
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Men det ser du ångest upp till höger...

ångest :confused::rofl::rofl:

Det var jag som hade ångest för att jag var tvungen att banta ju när jag sett videon på Helen Langenhangenhangeberg eller vad hon nu heter..:p
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Tror snarare att du medvetet väljer att inte lyssna när någon som inte håller med dig försöker förklara sitt tänk ,

Nej. Du spretar hit och dit och när du ifrågasätts ibland så gör du helomvändningar. Vet inte om det är ditt sätt att formulera dig som jag missförstår eller om du gör detta medvetet.

Jag har inte heller skrivit något som någon måste hålla med. Jag försöker förstå hur bla du tänker. Jag har aldrig sett riktigt bra ridning på lång tygel på nån högre nivå.
Tror snarare att ditt påstående gäller dig ;-)
 
Senast ändrad:
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Iom att du har visat bilder där du rider på något som liknar en nordsvensk på långa tyglar förstår jag att du inte tycker att någon häst bär sig öht när det finns kontakt.

Du, vad var det egentligen du menade med detta? Grunnar och grunnar men blir inte klok på det..
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Sitter ngn och suddar i Diskussionen ? För flera inlägg saknas från flera användare och därav de frågetecken från flera var vi är ??? Ditt svar till mig tex - mitt svar du svarat på är borta totalt ?
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Hur kan det plötsligt vara bra när den (skimmeln) inte alls lyfter framdelen som du tidigare påpekat? Du hackade som satan på Totilas angående det? Nu är det plötsligt bra? Den är ju helt lodrät och sänker sig inte alls bak? Eller höjer framdelen (som du säger) :confused: Den rör ju bara benen upp och ner? Jämför med friesern som faktiskt BÄR till skillnad från skimmeln...

Jag menar såklart vågrätt :angel:
 
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4

Sitter ngn och suddar i Diskussionen ? För flera inlägg saknas från flera användare och därav de frågetecken från flera var vi är ??? Ditt svar till mig tex - mitt svar du svarat på är borta totalt ?

Tror det..
:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Träning Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 2 Vad är VC? Då var det din tränare som inte kunde/ ville kvala hela vägen upp o...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
69 610
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
87 378
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
75 906
Senast: Brille
·
Hästmänniskan Den här tråden handlar om självförtroende, framtidsplanering, ekonomi och hästkunskap. Och det blir långt... Som en del kanske vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 012
Senast: IslaBonita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp