Kommer han lämna mig?

bblomman

Trådstartare
Skapade en anonym nick.

Min sambo (varit tillsammans i två år) berättade för mig igår att han funderar på om jag är personen som han vill leva med resten av livet. Om han har tillräckligt starka känslor för mig. Allt detta kom som en chock för mig. Han säger att han inte vill göra slut och att han vill jobba på vårt förhållande. Att han tycker om nig och tycker jag är världens bästa tjej. Han säger att han kanske ritar upp en drömbild av ett förhållande som inte finns och att gräset kanske inte är grönare på andra sidan. Han säger att han tror att allt kommer bli bra och att han tyckte det kändes bra att han fick berätta.

Men jag blir så rädd att förlora honom. Han är mitt livs kärlek. Jag har haft några tidigare förhållanden. Detta är hans första förhållande. Jag vet inte om det är en tillfällig dipp. Men hoppas ju såklart på det.

Vi har umgåtts under helgen och idag och han säger att det har känts bra. Men är så svårt och veta vad han tänker. Han är lika fysisk och gullig som han brukar. Vad ska jag tro? Kommer jag förlora honom? Är det någon som varit med om liknande där allt blivit bra igen? Känner att paniken växer i mig. Idag åkte han ut på jobb för att vara ute några veckor vilket inte gjort saken lättare.

Förlåt för långt och rörigt inlägg..

Jag tycker att det är bra att han sa något, för sin egen skull. (Dock en aning oroande för dig förstås) Jag har själv varit den som tvivlat och jag sa inget. Mest för min partners skull för att han inte skulle känna som du eller för att han inte skulle få för sig att lämna mig för att slippa bli dumpad. Dock hade det varit skönt att prata med honom när jag kände så.

Vi är idag gifta och har barn så bara för att känslorna finns ett tag så behöver det inte betyda slutet för er.

Hoppas mitt inlägg hjälpte dig och hoppas att det löser sig! Kram

Skapade en anonym nick.

Min sambo (varit tillsammans i två år) berättade för mig igår att han funderar på om jag är personen som han vill leva med resten av livet. Om han har tillräckligt starka känslor för mig. Allt detta kom som en chock för mig. Han säger att han inte vill göra slut och att han vill jobba på vårt förhållande. Att han tycker om nig och tycker jag är världens bästa tjej. Han säger att han kanske ritar upp en drömbild av ett förhållande som inte finns och att gräset kanske inte är grönare på andra sidan. Han säger att han tror att allt kommer bli bra och att han tyckte det kändes bra att han fick berätta.

Men jag blir så rädd att förlora honom. Han är mitt livs kärlek. Jag har haft några tidigare förhållanden. Detta är hans första förhållande. Jag vet inte om det är en tillfällig dipp. Men hoppas ju såklart på det.

Vi har umgåtts under helgen och idag och han säger att det har känts bra. Men är så svårt och veta vad han tänker. Han är lika fysisk och gullig som han brukar. Vad ska jag tro? Kommer jag förlora honom? Är det någon som varit med om liknande där allt blivit bra igen? Känner att paniken växer i mig. Idag åkte han ut på jobb för att vara ute några veckor vilket inte gjort saken lättare.

Hans argument låter väldigt diffusa. Tycker du ska fråga vad det är han saknar så att du kan göra något åt saken.

Förhoppningsvis är det bara hans sätt att knyta dig ännu starkare till sig samt att få bekräftelse på din kärlek.

Senast ändrad:
Varför vill han göra dig osäker, undrar jag
Varför förstöra tillit och göra dig otrygg?

Om han inte vill lämna dig, då är han en skit som grusar helt i onödan
Du har ju inte gjort något fel mot honom, det finns inget du kan göra annorlunda om det handlar om känslor från hans sida

Ställ honom mot väggen och fråga vad fan han menar

Varför vill han göra dig osäker, undrar jag
Varför förstöra tillit och göra dig otrygg?

Om han inte vill lämna dig, då är han en skit som grusar helt i onödan
Du har ju inte gjort något fel mot honom, det finns inget du kan göra annorlunda om det handlar om känslor från hans sida

Ställ honom mot väggen och fråga vad fan han menar

Varför skulle hon ställa sin potentiellt blivande man mot väggen? Låter inte vidare konstruktivt.

Fast näe. Om TS inte duger som hon är så är de inte rätt för varandra ;)

Jisses, tror du på det själv?

I en fungerande relation kommunicerar man och är lyhörd för varandras behov. Har ingenting med att vara sig själv att göra utan att hitta en livsstil som gör båda individerna glada och nöjda.

Min fd sambo sa så till mig fast han ville göra slut men ångrade sig. Det tog mig ett drygt halvår med mycket funderingar innan jag lämnade honom. Vi var på helt olika nivåer, han hade tänkt att fria och jag ville bara bort.

Varför skulle hon ställa sin potentiellt blivande man mot väggen? Låter inte vidare konstruktivt.

Jisses, tror du på det själv?

I en fungerande relation kommunicerar man och är lyhörd för varandras behov. Har ingenting med att vara sig själv att göra utan att hitta en livsstil som gör båda individerna glada och nöjda.
TS har ju inte gjort något fel
Hur kan hen då gör situationen bättre?
Det handlar om killen känslor
Vem sjutton vill leva ihop med en person som inte älskar en?

Jag tycker att det är bra att han sa något, för sin egen skull. (Dock en aning oroande för dig förstås) Jag har själv varit den som tvivlat och jag sa inget. Mest för min partners skull för att han inte skulle känna som du eller för att han inte skulle få för sig att lämna mig för att slippa bli dumpad. Dock hade det varit skönt att prata med honom när jag kände så.

Vi är idag gifta och har barn så bara för att känslorna finns ett tag så behöver det inte betyda slutet för er.

Hoppas mitt inlägg hjälpte dig och hoppas att det löser sig! Kram

Ditt inlägg hjälper. På så sätt att jag får hopp att det ordnar sig. Att man kan vara osäker men ändå sen känna att det är rätt.

Även om jag blir ledsen när han berättar så uppskattar jag ju ändå att han säger något. Han säger ju att han vill jobba på relationen. Och vi båda tycker det är viktigt att prata om vad vi känner även om vi tycker det är svårt ibland. Detta kom upp för att jag tog upp något annat. Kanske hade det inte kommit upp annars, jag vet inte.

Han är medveten om att han gjort mig otrygg. Och han tycker det är jobbigt.

Om man ska skaffa barn vill man ju ändå ha känslan att det här kommer hålla. Och det var väl där tankarna för honom började. För att vi hade diskuterat barn. Kanske skrämde det honom bara. Jag hoppas ju på det.

Usch vilken jobbig sits.

Han vill ju jobba på det och vem har inte haft en dipp i sina förhållanden tidigare? Är det här dessutom hans första riktiga så är det ju toppen att han tar upp det och kan prata om det.
Däremot är ju frågan hur ni går vidare. Prata med en terapeut kanske?

Det finns inget du kan göra annorlunda utan det är enbart han.

TS har ju inte gjort något fel
Hur kan hen då gör situationen bättre?
Det handlar om killen känslor
Vem sjutton vill leva ihop med en person som inte älskar en?

Fast att det handlar om känslor är ju vad du tror. Kan likaväl vara att det finns delar av relationen som han vill ska utvecklas.

Fel? Jag hoppas verkligen inte du tänker så i dina relationer. Båda parter kan alltid göra något för att göra relationen bättre även om ingen gör något fel.

Fast att det handlar om känslor är ju vad du tror. Kan likaväl vara att det finns delar av relationen som han vill ska utvecklas.

Fel? Jag hoppas verkligen inte du tänker så i dina relationer. Båda parter kan alltid göra något för att göra relationen bättre även om ingen gör något fel.
Det är ju därför hon ska ställa honom mot väggen och fråga vad fan han menar

Om hon "gör" något han ogillar så får han ju säg det

Det enda vi vet, är att han säger att det brister i känslorna

Visst kan en göra "fel" i en relation

Han kanske tycket det är jobbigt med det här "vi föralltid" det är bättre med "vi sålänge vi älskar varandra" Jag själv tänker på mitt äktenskap som föralltid men vi har diskuterat att kärlek kan "ta slut" och att inget är fel med det, bara att båda kämpar så länge det går. Det är inte snällt mot någon part om man håller ihop för att man sagt föralltid. Tror att det är större chans att det varar just föralltid om man tar det som det kommer :) vi älskar varandra just nu och så länge det är så så håller vi ihop :)

han funderar på om jag är personen som han vill leva med resten av livet. Om han har tillräckligt starka känslor för mig.
Ställ hans väska på trappan och be honom återkomma den dagen han vet att han vill leva med dig - så kan du ju fundera på vad du vill då, om du är ledig.

Ställa hans väska på trappan känns lite väl förhastat. Han säger ju att han vill jobba på det.

Det som jag tycker är jobbigast är att jag inte vet hur "illa" det är. Han beter sig ju som normalt så därför känns det inte så illa. Någon som är på väg bort vill ju inte vara nära den andra så som han vill vara nära mig. Kanske är det bara en tillfällig dipp. Som någon här sa. Vem har inte haft en dipp. Jag tänker att han bara är ovan eftersom det är första riktiga förhållandet. Men kanske är allt detta önsketänkande.

Vi fortsätter ju prata om det och funderar på vad vi kan jobba på. För självklart finns det alltid saker i ett förhållande som man kan jobba på. Men jag är en kontrollmänniska och har svårt att bara flyta med och ge honom tid att tänka. Vill gärna fråga varje dag hur han känner men jag vet ju att det inte hjälper.

Tack för alla svar!

Skapade en anonym nick.

Efter att ha läst första stycket så ja, jag tror det

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V