Kommer han lämna mig?

Om man ska skaffa barn vill man ju ändå ha känslan att det här kommer hålla. Och det var väl där tankarna för honom började. För att vi hade diskuterat barn. Kanske skrämde det honom bara. Jag hoppas ju på det.

Det här tycker jag ställer saken i ett nytt ljus. Har barnfrågan varit uppe är det nog inte konstigt om man rannsakar sina känslor. Jag tycker t o m att det är bra.

Ja jösses.
Det finns ingen som kan se runt hörn och veta vad som ska ske.

Jag kan bara lova vad jag vet och känner IDAG. Vad morgondagen bjuder har jag ingen aning om.

Nej och jag ställer inget sånt krav. Det är han själv som känner så. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden.

Ingen kan lova något mer än för stunden, livet förändras ständigt, men personligen hade jag inte själv velat eller kunnat satsa känslor om min partner berättat att han tvekar över vår framtid. I mitt huvud hade jag inte bara kunnat fortsätta som om inget hänt, jag hade börjat överväga egna alternativ "ifall att". Men det är jag och min egen historia som talar ;)

Sen vet jag av erfarenhet att jag inte ger upp utan fortsätter försöka om jag anser att förhållandet är värt det, men en liten väg ut ser jag till att hålla öppen i fall att han väljer att gå. Efter en sån kris tar det tid att slappna av igen i förhållandet, åtminstone för mig.

Tycker det är ngt positivt att han berättade detta för dig!
Skulle han ha dessa tankar o hålla dom inom sig så skulle det vara mkt svårare att jobba på förhållandet, vilket han ju verkar vilja!
Viktigaste frågan är ju om han fortfarande älskar dig, och att ni fortsätter vara öppna med varandra och vågar prata om era känslor, han verkar ju vilja fortsätta och om det bara är en dipp och ni kan jobba er igenom den så finns ju stor chans att ni går ur det än starkare!

Så se det som ngt positivt att han berättade om sina tankar! Prata!
Ge det tid men var öppna med känslorna :)

Tycker det är ngt positivt att han berättade detta för dig!
Skulle han ha dessa tankar o hålla dom inom sig så skulle det vara mkt svårare att jobba på förhållandet, vilket han ju verkar vilja!
Viktigaste frågan är ju om han fortfarande älskar dig, och att ni fortsätter vara öppna med varandra och vågar prata om era känslor, han verkar ju vilja fortsätta och om det bara är en dipp och ni kan jobba er igenom den så finns ju stor chans att ni går ur det än starkare!

Så se det som ngt positivt att han berättade om sina tankar! Prata!
Ge det tid men var öppna med känslorna :)

Tack för dina tankar! Pratade med honom precis och nu känns det bättre. Han säger att han älskar mig och att han tror på oss och att vi kommer bli starkare. Han har samtidigt förståelse för att min tillit fått sig en törn.

Nu ska vi bara bygga vidare.

Han kanske är av tron att han måste testa på att vara tillsammans med andra innan han vet att han funnit rätt person "för livet"? I och med att det är hans första förhållande. Dock dumt då man kan hitta rätt redan vid första försöket, men vissa har ju en fixidé om att man måste ha lekt av sig och testat flera innan man stadgar sig. :cautious:

Nu spekulerar jag såklart bara.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V