Kombinera ihop eget träns

Sv: Kombinera ihop eget träns

Som sagt så är de svängda OS pannbanden något korta.
Min D-ponny har stl 2 (full), brukar normalt kunna ha vanlig cob-stl.

Var hittar man Farmland nosgrimmor? Får ett sjukt ha begär när jag ser din nosgrimma...

**KL**
Har ni förslag på någon som säljer breda nosgrimmor som inte är så ruskigt dyra? Jag verkar ha haft missflyt i mitt googlande?
U

Jag vet inte tyvärr, hittade min på Tradera. Men var en här inne som visste var, hade en hemsida, men hittar inte länken tyvärr :(

Den ser fin ut! Tack för tips! Har du bild på din med den på? Har jag missat det i tråden ber jag om ursäkt.
U

Den ser fin ut! Tack för tips! Har du bild på din med den på? Har jag missat det i tråden ber jag om ursäkt.
U

Nej jag beställde den i förrgår så jag hoppas att den kommer i morgon iallafall:)
Har ju köpt ett galet fint pannband och ska använda ett Kentauerträns som grund. Kommer lägga ut bild när alla delar har kommit och jag har satt ihop det.

*kl*

Här är mitt hop-plock:

Huvudlag från ett jääättegammal kifferträns tror jag det är, nosgrimman är från döbert och pannbandet är i grunden från hööks men jag har "blingat" det med pärlor själv ;) vad det har kostat del för del har jag ingen anig om, nosgrimman kostade runt 1200.- har jag för mig, huvudlaget är så gammalt så det har jag ingen aning om och pannbandet kommer från ett 199:- träns från hööks..

P2060897.jpg

Senast ändrad:

Pannband: Hubertus Classic 420:-
(likadant som Karatefisken ^^ fast brunt)

Resten av tränset: TopHorse 400:-

Hanna086.jpg

har nog bara egen ihopplockade träns.

Det som används nu på ponnyn är gammalt. (mammas gammla kompis från början.) Hade dock ingen nosgrimma eller några tyglar. Så det fick min syster för massa år sedan.
Det som användes när man hade svart sadel också, är ett ihopplock, islandsträns (m käkrem), eget pannband. pullarnosgrimma från jacson, kantflätade tyglar köpta av en granne xD
Storhästens är ett stubben med annan nosgrimma tror jag. (bara haft hästen i 3 veckor(fodervärd) o tränset följde med)

Såg känd ryttare rida en femåring på Falsterbo med detta bett förra året. Vet inte om det betyder att det är godkänt, men hon gjorde det och borde ha koll tycker jag...

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 521
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 189
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar