Kombinera ihop eget träns

Sv: Kombinera ihop eget träns

Tack!
Ja jag är ganska nöjd med det faktiskt. Och med en mer dressyrig nosgrimma såsmåningom är jag helnöjd :D;)

Hittade en bild på bara OS-pannbandet också förresten:
Pannbandet.jpg

DSC00014.jpg

Ett GG träns i grunden(sidostyckena samt nackstycket)
Ett pannband från Hubertus, rosa o vita små stenar.
Globus bett
Feting nosgrimman Allan köpt separat på en ridsportaffär.
Tyglar gamla fick me hästen.

Ja är jätte nöjd, för ja vill ha ett träns med innåtvända spännen, mässingsspännen, fint pannband som syns, tjock nosgrimma med achen sen att de e silverspännen på den spelar inte så stor roll :p man kan inte få allt i världen

tror den luras lite.. så bred är den nog inte. Kan kolla imorn. 3-4 cm?

Vore kul att se tränset på en häst också, det var jättesnyggt!

den hästen som skulle ha det, min egen hon har ja sålt.. men de passar nog på min ponny som kommer imorn. får visa de då

problemet e att han e pojke, vet inte va han tycker om rosa riktigt.

Mitt träns är rätt ihopplockat.
Nackstycke och sidostycken: CH hööks
Pannband: Just nu ett annat från hööks, men ska köpa det v-formade
Tyglar: Globus flätade lädertyglar
Nosgrimma: Capone fodrad remontnosgrimma
Bett: Globus tredelat eggbett

Sen har jag ett par jättefina, dyra rundsydda sidostycken hemma, som var ett felköp. Jag trodde det var pelhamdeltan när jag köpte dom (tittade inte så noga) När jag kommer hem ser jag att jag har köpt sidostycken :p

Tittade lite nogrannare på tränset idag och det stod inte CH (claridge house) det stod GL (German Line) på nackstycket. Nice suprise :d

Jag har ingen bild på det nudvarande ihop plocket, kan försöka komma ihåg att ordna en under morgondagen :)

Men mitt är:

Nackstycken + sidostycken från Morris & Nolan
Pannbandet från Glengordon
Hansbo Bred Dressyrnosgrimma
Henri de Rivel lädertyglar , supermjuka :love:

Köpte ett kandar från Börjes, bara för att ha ett.

La det i olja över natten och det är det mjukaste tränsen av dom alla:love: men pannbandet och nosgrimman vart för smala så jag bytade till bling bling pannband 199:- från Capriole och nosgrimman 150:- av okänt märke men 5 cm bred.

Bild:
100_0478.jpg

Dbertkandaret016.jpg

Kl
Är det ett sprenger Dynamic bett du har? Ifall det är det trivs hästen med det? Visst får man inte tävla på D-ringar?

Va snyggt pannband!! :d men är den nosgrimman verkligen 5cm?? Isåfall får din häst den verkligen till att se liten ut (precis som min ena häst lyckas med mina 4,5cm :D)

Ja, det är ett Sprengerbett :love:! Ja Frida älskar det! Mkt bättre i munnen, stadigare, mjukare, mer harmonisk, än med andra bett.
Nej, man får inte tävla med D-ringsbett om dom inte ändrat nyligen, men när jag frågat om detta räknas som Eggbett eller D-ringsbett så är det ingen som kunnat svara konkret, vissa anser att detta även kan anses spom eggbett då det är till viss del avrundat. Men det finns andra mer distinkta eggbett från Sprenger, men inte lika mkt formad.
Och jag tävlar inte henne på träns, bara kandar :D, så för mig är dte inget problem :p.

Jo, jag har mätt med ett måttband. Han står lite galet med huvudet in mot bogen.

Tack! Jag är riktigt nöjd faktiskt, skall testa att ta bort snokremmen och rida utan, just nu går han och små rycker med huvudet hela tiden i galoppen.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 521
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 189
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar