Sv: Kloklippning - varför inte?
Jag klipper klorna minst 1 ggn per vecka, vintisen har trotts det jättelånga naglar tycker jag, hon har nog alltid haft det, för långt utväxta pulpor ( vinthundar har vad jag förstår dock andra tår mot många andra raser och i sig själva längre klor utan att det är fel) med tanke på att hon var utslängd på gatan o var i det bedrövligaste skick tänkas kan när hon togs om hand o sedan kom till mig, jag lever ständigt i hopp om att "klippa tillbaks" pulpan så jag tar så kort som jag bara kan utan att göra henne illa, tack o lov har hon ljusa klor så det är lätt att se var gränsen går! Men det blir inte kortare nu än vad de är.
Det var allt annat än roligt i början och det var våndaskrin som räkte till finska gränsen trotts att jag aldrig klippt henne för kort, nu är det helt borta o hon säger inte ett ljud ens om jag råkat nagga lite så det kommer en droppe blod.
Bichonen där emot blir det bara att nagga till på toppen då de slits snabbare och inte hinner växa mkt alls på 1 vecka, klipper ändå.
Här låter det när de går på båda och bichonen har INTE långa klor. Så det är nog högst individuellt hur de är gällande det kan jag gissa.