Du menar typ skvallersidor? ocencurerade baksidor typ?
Jag menar rasgrupper, grupper för brukshundar, tjänstehundar osv.
Där är det absolut inte det drevet mot mig som här. Alltså inte i närheten.
Jag trodde att du menade alla andra platser eftersom det var just det du skrev.
Även om man kan få otrevliga pm efter inlägg även i trevliga grupper. (Nej, jag stalkar dig inte. Men vi är med i samma grupper.)
Jag tycker att inställningen hos de som skrigver mest här är att det är värt att vänta på SKK även när halva rasen är borta för evigt ur SKK-populationen. Även när man knappt ser en enda hund med friska, pigga ögon i vissa raser så är inställningen att man har tid att vänta.
Om man tycker om sina hundar och är beredda att offra ännu mer av dem bara man slipper ta ansvar så har man uppenbarligen något emot korsningsavel.
När man är beredd att gå längre och längre (alltså så hundarna blir MER släkt med varandra än helsyskon...) bara man får göra just MH...ja, då har man uppenbarligen en väldigt snäv syn.
Så ser jag det. Eftersom du frågade.
Då tycker jag att du ska läsa tråden om fransk bulldogg. Förhoppningsvis får du en annan bild där.
Var MH kommer in i bilden förstår jag inte. Lämnar man SKK får man helt enkelt gå över till BPH. Du verkar ha något problem med dessa utvärderingar, men de är inga hinder mot korsningsavel vare sig inom eller utom SKK.