Om du har en registrerad kennel för renras där du registrerar din uppfödning hos SKK och samtidigt har en sidoverksamhet med blandrasavel riskerar du att bli stängas ut från SKK, ja. Ditt medlemskap i SBK t ex berörs nog inte då det är egna organisationer även om SKK är moderorganisationen.
Är du vanlig medlem och alltså inte har registrerad kennel så kan du ju ändå bedriva blandrasavel. Den insynen har ju inte SKK hos vanliga medlemmar, det gäller ju de som föder upp inom SKK.
Svaret den personen fick från SKK var att det inte gjorde någon skillnad - man fick inte avla blandras över huvud taget utan risken att man kunde bli utestängd från alla underlydande föreningar. Samtidigt tror jag aldrig det har hänt, och jag håller med er båda om att det inte borde vara något problem eftersom SKK inte har den insynen.Jag fattar inte riktigt?
Jag skulle vilja avla långhårscollie x flat och är medlem i papillonringen - då får jag väl delta?
Det handlar väl om att man inte får avla både renras och blandras samtidigt?
Hur ska SKK kunna ha koll på att mina hundar är egenproducerade om jag inte håller på i stor skala - så pass stor att det noteras?
Jag ha i min närhet hundar som inte reggas i rasklubben inom SKK för det finns så stor kritik hos många uppfödare mot hur hundarna testas/godkänns etc etc (inte så himla insatt....) Visst skulle en hundägaren kunna delta med sin hund bara hem var medlem i nån klubb vilken som helst?