Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller också trodde hon att hon plötsligt fått massor med gensvar och så visar det sig att det bara är ännu en tråd som spårat ur, så hen gav upp? Oavsett är det tjatigt när många trådar plötsligt börjar avhandla precis samma ämne gång på gång.Tror dock tråden är slut.
Ts har fått flera förslag och är inte längre aktiv.
Är ju det alla forum består avEller också trodde hon att hon plötsligt fått massor med gensvar och så visar det sig att det bara är ännu en tråd som spårat ur, så hen gav upp? Oavsett är det tjatigt när många trådar plötsligt börjar avhandla precis samma ämne gång på gång.
Diskussionen i den senaste Rasvalstråden har dragit iväg.Vad har jag nu missat?
Jo, men gärna med måtta. En gång per halvår eller så får väl räcka?Är ju det alla forum består av
Det är samma ämnen som avhandlas gång på gång så mycket nytt finns det inte det går runt
Ja slutdiskuterat för min del.Jo, men gärna med måtta. En gång per halvår eller så får väl räcka?
@Lillo Det är lite det här jag menar också, när en tråd totalt spårar ur från ett ämne tilll ett annat under trådens gång kommer ingen i efterhand att hitta andrahandsdiskussionen. Någon som är intresserad av att diskutera blandrasklimatet till exempel.
Så det är MITT fel att du startar en ny tråd?!
Nej jag har ingen lust att diskutera här i din tråd sluta tagga mig och flytta mina inlägg till en tråd jag själv inte valt att vara aktiv i.
Hur många av landets golden retrivers får arbeta?@Lillo
Är det något negativt?
Är dom svåra menar du?
Den vanliga hundägaren tänker jag går promenader, cyklar, går kurser utan att ha tävlingsambitioner.
Tycker inte det är det minsta fel men håller inte med om att dom är lagom och nöjer sig med promenader och någon kurs. Behöver inte tävla för att ha en arbetande hund men den behöver arbeta.
Okej då missförstod jag ,förlåt.Det har jag inte skrivit. Jag har inte flyttat något inlägg heller, det kan jag inte göra. Bara citerat och taggat.
Det kändes rätt dubbelmoraliskt av mig att först säga att jag tycker ämnet bör avslutas i den första tråden och sedan fortsätta diskutera där själv helt enkelt.
Beror väl på om dom kommer från arbetande linjer eller inte. Så jo dom flesta golden jag har träffat har fått arbeta.Hur många av landets golden retrivers får arbeta?
Hur många uppfödare av golden retriver säljer valpar med krav att den ska få arbeta?
Försvinnande få.
Det är exakt det här jag menar, nämner någon att den är intresserad av en blandras då kommer genast argumenten om hur oseriös den aveln är.Jag reagerar mer på snacket att man är okej med blandraser som individer - inte blandrasavel. Lite motsägelsefullt då det krävs blandrasavel för att få en blandrashund. Som att man ser allt som olyckor.
Att förtydliga att man är okej med individer är som att säga "Jag mobbar inte dig eller din hund även om det är en blandras." precis som om det vore något att stoltsera med. Som när en man säger "Jag är snäll, jag slår inte kvinnor" . Sälv tar jag sånt för givet, behöver man förtydliga det blir jag istället misstänksam.
Självfallet ska alla hundar vara välkomna oavsett ursprung men nog allt känns det lustigt när detta ska förtydligas samtidigt som man kläcker ur sig att allt annat än renrasavel (typ) är oseriös avel.
Exakt, för du antagligen rör dig inom dom kretsarna.Beror väl på om dom kommer från arbetande linjer eller inte. Så jo dom flesta golden jag har träffat har fått arbeta.
Jag tycker liknelserna haltar rejält.Jag reagerar mer på snacket att man är okej med blandraser som individer - inte blandrasavel. Lite motsägelsefullt då det krävs blandrasavel för att få en blandrashund. Som att man ser allt som olyckor.
Att förtydliga att man är okej med individer är som att säga "Jag mobbar inte dig eller din hund även om det är en blandras." precis som om det vore något att stoltsera med. Som när en man säger "Jag är snäll, jag slår inte kvinnor" . Sälv tar jag sånt för givet, behöver man förtydliga det blir jag istället misstänksam.
Självfallet ska alla hundar vara välkomna oavsett ursprung men nog allt känns det lustigt när detta ska förtydligas samtidigt som man kläcker ur sig att allt annat än renrasavel (typ) är oseriös avel.
Det är ju sällan någon nämner vad som brister hos den aktuella blandningen, det är ju mer köp inte blandras blandrasuppfödare är oseriösa.Jag tycker liknelserna haltar rejält.
Man måste kunna diskutera ett fenomen.
Inom renrasaveln så finns det rejäla brister men tycker (att här) att det lyfts fram utan att de flesta känner sig personligt attackerade.
Jag tycker även i "rasvalstrådar" att man är snabb med att poängtera brister hos hundraser som inte stämmer överens med vad de söker.
Gör man detsamma inom blandrasaveln så anses det att man är emot blandraser.