Midsommarblomster
Trådstartare
På tal om att ta hjälp så kom jag på något jag glömde skriva tidigare.
Före själva föreläsningen vi var på igår presenterade sig flera olika professioner här i min kommun som arbetar med olika typer av föräldrastöd.
Det fanns flera stycken olika ställen dit man kunde höra av sig, gå kurser osv. Jag blev positivt överraskad och det känns väldigt bra.
Det var ställen dit man bara kunde komma/ringa utan att egentligen ha några större problem, man kanske bara ville lära sig mer typ. Och sen andra nummer om man nu kände att nu har vi slirat ner i diket. Olika för olika åldrar.
Finns säkert olika i olika kommuner, men jag skulle tro att t ex bvc kan hänvisa.
Om man nu skulle vilja.
Vad bra att du tar upp det, för vi har funderat på att ta upp någon kontakt kring sonen. Jag känner att det tar emot att skriva om honom här. Om någon kliver in och tycker saker så riskerar det att väcka mama bear och det vill vi undvika. Men han har utmaningar, och han svimmar fortfarande ett par gånger i veckan. Han är liten och eftersom han är välfungerande finns det inga skäl att utreda honom såhär tidigt. Han får det som han behöver i livet. Men som förälder så känner jag att jag famlar i mörkret ibland. Varför fungerar inte det som borde fungera? Vi har träffat en barnpsykolog men efter att fått rådet "cry it out" stängde jag den dörren. Så jag har funderat på att söka upp någon att bolla mina tankar med. Hur gör man när man misstänker NPF men inte vill självdiagnostiera ett litet barn, och inte vill sätta honom i ett fack.. men samtidigt faktiskt behöver förstå honom? Här finns det nog flera som skulle kunna hjälpa mig med förhållningssätt. Jag borde ta tag i det.