Kennelnamn

Sv: Kennelnamn

Jag är precis lika kass.. jag vill ju ha ett namn på min kennel oxå.. till Landseer ;)

Men på din kennel tyckte jag "Kennel Golden Farin" var ett bra förslag!

Har ni några till mig om man får låna tråden? Min dröm hade ju varit att få ihop ngt fint namn av en blandning me min första häst som ligger mig varm om hjärtat, (Prissma) och min ras, Landseer.
Men min hjärna står still....

Kennel Gulsocker kanske.. Fast det låter lite oseriöst men gulligt.
Till dig med cockrarna kanske Kennel Cockpit skulle vara nåt??

Casper skrev:
Jag är precis lika kass.. jag vill ju ha ett namn på min kennel oxå.. till Landseer ;)

Har ni några till mig om man får låna tråden? Min dröm hade ju varit att få ihop ngt fint namn av en blandning me min första häst som ligger mig varm om hjärtat, (Prissma) och min ras, Landseer.

Kanske kennel Landpriss??

Alla har kommit med bra förslag ju :) Tack så mycket. Det behöver nödvädigtvis inte innehålla eller syfta på hans namn. Vill ha ett namn som är lätt att komma ihåg och som funkar både utomlands och i Sverige.

Jag kan inte komma pa nagot bra med Farin, eller som associerar till Farin, men jag har nagra andra forslag.

*Golden Wonder (hunden heter da Golden Wonder's Farin tex)
*Gyllene Vovven
*Golden Canine
*Sweet Golden
*Golden Magic

ramonarunds skrev:
Jag kan inte komma pa nagot bra med Farin, eller som associerar till Farin, men jag har nagra andra forslag.

*Golden Wonder (hunden heter da Golden Wonder's Farin tex)
*Gyllene Vovven
*Golden Canine
*Sweet Golden
*Golden Magic

Det första var ju jättebra...Det ska jag nog ta :) Tack så jättemycket :)

Casper skrev:

Priseer = De fyra första bokstäverna i Prisma och de fyra sista bokstäverna i Landseer. Eftersom det blir ett "s" i sista bokstaven av de fyra första i Prissma och ett "s" i första bokstaven av de fyra sista i Landseer så delar de på s:et i mitten :)

Fler förslag vore snällt till min goldenuppfödning

Precis, du kanske ska ha en tik, avelsmål osv osv... Avel är mer än söta valpar och ett kennelnamn som gör sig internationellt.

//E

lady_vip skrev:
Precis, du kanske ska ha en tik, avelsmål osv osv... Avel är mer än söta valpar och ett kennelnamn som gör sig internationellt.

//E

Jag har gått uppfödarutblidningen och har skrivit provet men jag måste ha ett kennelnamn för att skicka in det. Även om jag inte startar min avel förrän om något år. Vi skall skaffa en tik men som en seriös uppfödare som jag vill vara kommer jag vänta på den rätta valpen.

Jag håller oxå på med utbildningen!:) jätteroligt! med jag tycker genitiken är tung:crazy:

visst ska man vänta på den rätta tiken. Jag har två st helt underbara tikar men jag har en hel del krav som ska igenom först, sen får vi se. Även om dom inte "duger" till avel så skall dom iallafall bo kvar här!
Dom är ju mina barn:love:

Casper skrev:
Jag håller oxå på med utbildningen!:) jätteroligt! med jag tycker genitiken är tung:crazy:

visst ska man vänta på den rätta tiken. Jag har två st helt underbara tikar men jag har en hel del krav som ska igenom först, sen får vi se. Även om dom inte "duger" till avel så skall dom iallafall bo kvar här!
Dom är ju mina barn:love:

Ja gud ja...Han är ju min älsklingsbebis. Men tyvärr har han hd så ingen avel på honom men jag skulle aldrig sälja honom. Så nu letar vi efter tik. Det är iaf kul när man är klar med kursen så det kan ju vara en tröst iaf även om det är tufft nu ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 531
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 726
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 314
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 555
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar