Kattsnack #8

En till Maine Coon, en hona med färgen svartsköldpaddssmoke :love: Vi får hem henne i november!
Paddor är verkligen så himla fina 🥰 Jag har en "liten" svartpadda på 1,5.
IMG_20210430_170101.webp

Påminner mig om den gången jag hade lämnat in min bil på verkstad och hade min då 1,5-åriga dotter med mig i vagn när jag gick hem därifrån.
En tant med minst 6 st chihuahua blev skitsur när jag gick förbi deras tomt och alla hundarna kastade sig mot staketet och skällde. Jag minns inte exakt vad hon sa men det gick ut på att ”det var väl själva den att man måste ta med sig ungarna överallt”.
Ja jo nästa gång lämnar jag henne ensam hemma 🤷🏼‍♀️ Tror mer på att det ligger hos dem och att de inte kan hantera situationen. Skit i kvinnan och gå med ut med katten lite extra ofta bara för att 😘
Min tanke var att jag minsann tänker vara ute på gården varenda dag. Om inte annat så bara för att. 😜
Folk är hopplösa ibland, inget att göra nåt åt.

Liten har varit ute på sin första koppelpromenad! Jag hade bara tänkt sitta i gräset och titta på folk som vi gjort tidigare, men när det gick så bra tyckte jag att - hey, man kan ju fråga om kisse har lust i alla fall! Tänkte mig en liten glidare på tjugo meter eller så, men han var inte det minsta intresserad av att hoppa tillbaka ned i ryggsäcken utan hakade bara på storayster shiba och knallade på som en Ramsus på luffen längsmed trottaren, nästan hela vägen hem! :D :love:
Bilarna är fortfarande skitläskiga dock, så när vi svängde av ut på vår väg fick han vackert åka i väskan.

Jag försöker vänja in mina tjejer på mush men dom är skeptiska. Har för tillfället fri tillgång på torrfoder och ger blötmat då och då. Iza är kräsen och äter enbart mousse vilket gör det svårare att lura i henne mush 😇 Freja äter den inte ren men verkar tycka att det är ok om det är ordentligt blandat. Vi får se hur det går men jag är positiv! Är det någon annan som lyckats få en kräsen kisse att gå över till mush?

Jag försöker vänja in mina tjejer på mush men dom är skeptiska. Har för tillfället fri tillgång på torrfoder och ger blötmat då och då. Iza är kräsen och äter enbart mousse vilket gör det svårare att lura i henne mush 😇 Freja äter den inte ren men verkar tycka att det är ok om det är ordentligt blandat. Vi får se hur det går men jag är positiv! Är det någon annan som lyckats få en kräsen kisse att gå över till mush?

Jag blandade Mush med kissens vanliga blötmat, med betoning på blandade. Jag geggade verkligen ihop det till en sörja.
I början åt hon bara lite av geggan. Med tiden accepterade hon maten och idag äter hon Mush utan knussel.

Jag blandade Mush med kissens vanliga blötmat, med betoning på blandade. Jag geggade verkligen ihop det till en sörja.
I början åt hon bara lite av geggan. Med tiden accepterade hon maten och idag äter hon Mush utan knussel.
Skönt att höra, då finns det hopp!

Världens gulligaste är Lillkatten idag :love: Sen de nya fåtöljerna kom har katterna använt varsin men ikväll upptäckte Lilla herrn att på Lillkattens fåtölj ligger ett fuskfårskinn! Han körde bort henne, hon fick inte ens ligga bredvid fast hon försökte flera gånger och en väldigt besviken Lillkatt la sig till sist i fåtöljen utan fårskinnet. Så jag lyfte upp henne och bäddade dit en helt ny filt, lyfte sedan tillbaka henne och lilltjejen bäddade direkt ner sig och såg så nöjd ut :love:

Sötnosen! Inte lätt när "storebrorsan" tar favoritplatsen! Tur matte nyss köpt en extra filt :heart och tur för mattes plånbok hon köper de billigt på rusta 😅

Stackars Alice har fått åka till veterinären idag, inte glad katt 😅 Seniorkoll, vaccinering och lite hjälp med ett par tovor (hade aldrig gått själv! Då de satt där bak). De kollade även närmare på tänderna då jag funderade på att boka en tid för rensning av tandsten. Veterinären sa att hon kunde möjligen ha FORL så de ska röntga samtidigt som de rensar.
Vad bra att jag hade lagt till det på hennes försäkring! :D

Alice lever lyckligt ovetande om nästa besök :angel:
Hon flämtade lite en liten stund efter vi kommit hem men det är ju rätt varmt. Öppnade ett fönster lite grann nu iallafall :heart

Jag tog av bandagen till Alices blodprovhål kanske för tidigt, hon har tvättat sig men när jag tittat så har det snarare handlat om att tvätta av sig över hela kroppen. Men nu fick jag syn på de rakade ytorna som verkar röda :( Mera röda av utsmetat blod, inte irriterat rött dock.
Men det är kanske under huden, vill inte gnugga för det gör nog ont om det är under huden (på väg att bli blåmärken) - jag såg att det blev lite brutalt med blodproverna idag :cry: typ fram och tillbaka med nålen. Är nog inte så konstigt om det visar sig efter det 💔

Liknande trådar

• Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
124 739
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 551
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 568
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 722
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka