Kattsnack #8

Såg denna och tänkte direkt att det kommer vara Paisley som vuxen 😂
https://www.dedicatedbrand.com/sv/dam/t-shirts-och-toppar/t-shirt-visby-wild-at-heart-pink

Hon sitter alltid så och är en riktig tjockis 😅
Kommer få gå på diet som vuxen om hon kommer fortsätta som idag 🙄
Är ju van med Prada som som verkligen lever upp till sitt namn som superslank och snoffsig designerkatt 😁

IMG_20210831_191507.webp

Nån som använt/använder Feliway? Jag har just pluggat in en Feliway Optimum i vardagsrummet. Den ska vara extra bra/lugnande vid stress. Den är också nästan en hundring dyrare än Classic..både doftavgivaren och refillen. Just nu har jag en, men eventuellt blir det en till framöver (eluttagen är få och sitter väldigt illa till för ändamålet, bara..hade tänkt slänga ut en grendosa men det var ju No No enligt anvisningarna :cautious: ) . Vilket innebär att prisskillnaden blir rätt påtaglig när det ska köpas varje månad, åtminstone för mig. Vad är era upplevelser, är Optimum betydligt "effektivare" eller är Classic i princip lika bra?

Jag hade classic och friends hela första året med Lukas. Varje gång jag tog bort blev det en försämring. Sen hade vi feliway hos husse även när vi slutat hemma.

Nu har vi inget alls. Men upplevde absolut de fungerade både för att göra L tryggare och för att minska gruff. Jag hade I alla rum. Brutalt mycket sett till antal kvm.

Dock tidigare provat classic och ena katten snedtände och gick och letade efter inkräktare och blev jättearg. Ironiskt nog världens snällaste och välkomnade gärna andra katter, men blev som förbytt av feliway.

Jag fick precis hem min första månadslåda med komplett rå diet till kisse, det ska bli jättespännande! Jag har hört jättemycket positivt om tillverkarna. :) Han har redan provsmakat första portionen med kyckling och lax.
Från Bella and Dukes.

Jag fick precis hem min första månadslåda med komplett rå diet till kisse, det ska bli jättespännande! Jag har hört jättemycket positivt om tillverkarna. :) Han har redan provsmakat första portionen med kyckling och lax.
Från Bella and Dukes.
Läste att du redan har provsmakat första portionen och tänkte att det var allt en hängiven kattägare som smakar på fodret innan katten får det serverat :p🤢

Kikar in och säger hej här i tråden (har tjyvläst ett tag) eftersom jag ligger i startgroparna för att skaffa katt igen, och den här gången blir det raskatt - mitt livs första. Där jag växte upp på landet gick det inte ens att skänka bort kattungar (det verkar ha ändrats även där, tack och lov) och i vuxen ålder har jag haft omplaceringskatter och 100-kr-på-Blocket-katter med blandat resultat.

Nu dog min älskade men mycket speciella kisse i mars och jag var av olika anledningar helt inställd på att inte ha katt på ett långt tag, men det går ju inte. Så nu har resten av familjen fått välja ras (de valde Maine coon) så fixar jag resten. (Alltså, jag kunde lätt ha valt Maine coon av mig själv för de verkar på många sätt fantastiska, men jag kunde å andra sidan ha haft nästan vilken sorts katt som helst om det inte varit fler inblandade än bara jag.)

Så jag läser allt jag kan hitta, kikar på uppfödarsidor och Facebookgrupper, kontaktar ett fåtal och sitter på händerna för att inte bara tinga första bästa kattunge från Sverak-ansluten uppfödare utan faktiskt göra som jag tänkt: vänta tills det kommer en tillgänglig kattunge från någon uppfödare jag verkligen gillar som vill sälja till mig. Själva väntan är ju ganska rolig den också.

Gud så olägligt. Jag kan ”få” en till liten britt om jag bara säger ja. Precis vad jag vill ha men som sagt så olägligt.

Ligger mitt i en skilsmässa. Blivande exmaken ska flytta ut om två veckor, jag jobbar 10 mil bort och ska ha barnen varannan vecka. Livet är så rörigt just nu att det hade bara varit oschysst mot en liten bebis att flytta in i kaoset.
Hela mitt hjärta skriker JAAAA förnuftet säger nej och fördelslistan har bara en punkt och det är att King Kong får en kompis. Nackdelslistan är mycket längre :( Varför just nu?! Kunde inte erbjudandet kommit för ett år sedan eller om ett år framåt?

Jag verkligen älskar "min" ras 😍
Så himla enkla katter, snälla och trevliga katter ❤️
Prada är ju exemplarisk på alla vis och har ju varit från dag ett, använder aldrig sina klor, supermjuk i sätt att vara, livlig och busig på ett bra vis.
Hon var 6 månader när hon kom och nu innan Paisley kom har jag fått höra att det blir annat med liten kattunge, de röjer på nätterna, klättrar, river saker och förstör.

Paisley går och lägger sig med oss och sover i sängen tills vi vaknar.
Busar massor men håller sig på golvet precis som Prada. Tycker inte om höjder, vill inte ens hoppa upp på köksbänken med hjälp av pallen, den är är precis lagom höjd för henne, vill absolut inte högre.
Supersnäll och försiktig med klorna precis som Prada.
Vill alltid vara med och är så himla rar och gosig 😍
Älskar verkligen mina katter, så underbara och perfekta ❤️

Jag verkligen älskar "min" ras 😍
Så himla enkla katter, snälla och trevliga katter ❤️
Prada är ju exemplarisk på alla vis och har ju varit från dag ett, använder aldrig sina klor, supermjuk i sätt att vara, livlig och busig på ett bra vis.
Hon var 6 månader när hon kom och nu innan Paisley kom har jag fått höra att det blir annat med liten kattunge, de röjer på nätterna, klättrar, river saker och förstör.

Paisley går och lägger sig med oss och sover i sängen tills vi vaknar.
Busar massor men håller sig på golvet precis som Prada. Tycker inte om höjder, vill inte ens hoppa upp på köksbänken med hjälp av pallen, den är är precis lagom höjd för henne, vill absolut inte högre.
Supersnäll och försiktig med klorna precis som Prada.
Vill alltid vara med och är så himla rar och gosig 😍
Älskar verkligen mina katter, så underbara och perfekta ❤️
Älskar min katt, hon är ju en omplacering så inget planerat. Men jag saknar min ras. Saknar verkligen det markbundna. Västa klättrar på allt som existerar. Öppnar dörrar, lådor m.m.

Älskar min katt, hon är ju en omplacering så inget planerat. Men jag saknar min ras. Saknar verkligen det markbundna. Västa klättrar på allt som existerar. Öppnar dörrar, lådor m.m.

Det är verkligen jätteskönt. Passar en pedant som mig också som är rädd om mina saker och vill ha ordning och reda 😁
Verkligen perfekta katter för lägenhet. Vi har så bra planlösning så det är mycket golvyta att springa på vilket bägge två uppskattar.
Behöver inte ha dåligt samvete för att de är innekatter, Prada ser det som ett straff av gå ut 😅
Paisley kanske uppskattar det lite mer eftersom hon är modigare och mer framåt.

Gud så olägligt. Jag kan ”få” en till liten britt om jag bara säger ja. Precis vad jag vill ha men som sagt så olägligt.

Ligger mitt i en skilsmässa. Blivande exmaken ska flytta ut om två veckor, jag jobbar 10 mil bort och ska ha barnen varannan vecka. Livet är så rörigt just nu att det hade bara varit oschysst mot en liten bebis att flytta in i kaoset.
Hela mitt hjärta skriker JAAAA förnuftet säger nej och fördelslistan har bara en punkt och det är att King Kong får en kompis. Nackdelslistan är mycket längre :( Varför just nu?! Kunde inte erbjudandet kommit för ett år sedan eller om ett år framåt?
Eller så behöver du en liten fin katt för att göra dig gladare mitt i kaoset?
du har ju ändå en vuxen katt som behöver omsorg så så mycket jobbigare blir det inte med en till?

Hur kommer det sig att de är ”konkurrerande”?

Om jag inte minns fel, många år sen nu, så stängde Sverak av en uppfödare av nån anledning och h*n gick direkt och blev medlem i WCF istället. Vilket nog inte gick så väl hem hos Sverak.
Angående det andra, så är det nog lite så att förbund som godkänner raser som Sverak anser inte ska vara godkända att avla på, inte välkomnas. Sverak är nog lite mer noga med hälsan hos raserna numera, än vad WCF/TICA åtminstone varit. Scottish fold är ett exempel.

Eller så behöver du en liten fin katt för att göra dig gladare mitt i kaoset?
du har ju ändå en vuxen katt som behöver omsorg så så mycket jobbigare blir det inte med en till?
Min katt skänker mig massor med glädje. Han är faktiskt bara drygt ett år så han är inte direkt lastgammal och frågar du honom så är han mentalt fortfarande kattunge ;)

Jobbigare med katterna blir det inte. Jag har haft tre katter som mest samtidigt utan det är andra omständigheter runt omkring som blir jobbigare, absolut inte kattungen ❤️

Jag är van vid en klättrar och hopparkatt. Megara är för bastant för att vara särskilt bra på det :D Vilket inte alltid är en nackdel. Men hon ska faktiskt bantas lite. Hon äter som hon har mask (har hon inte) men har inte så fina kurvor längre.

Igårkväll när jag var ute med morrisen på gården säger en förbipasserande kvinna från en trappuppgång längre bort nåt i stil med ”ni med era jävla katter borde inte vara här utan gå nånstans. Hundar får inte vara här så då borde inte katter få vara det heller”. Jag blev så paff och trodde först att hon skämtade.
Vet inte om det bara var en katthatare eller om det var för att hennes sällskap hade en kund som blev väldigt intresserad av morris och såg lite svår ut att hantera. Att en vuxen människa säger så!

Igårkväll när jag var ute med morrisen på gården säger en förbipasserande kvinna från en trappuppgång längre bort nåt i stil med ”ni med era jävla katter borde inte vara här utan gå nånstans. Hundar får inte vara här så då borde inte katter få vara det heller”. Jag blev så paff och trodde först att hon skämtade.
Vet inte om det bara var en katthatare eller om det var för att hennes sällskap hade en kund som blev väldigt intresserad av morris och såg lite svår ut att hantera. Att en vuxen människa säger så!
Påminner mig om den gången jag hade lämnat in min bil på verkstad och hade min då 1,5-åriga dotter med mig i vagn när jag gick hem därifrån.
En tant med minst 6 st chihuahua blev skitsur när jag gick förbi deras tomt och alla hundarna kastade sig mot staketet och skällde. Jag minns inte exakt vad hon sa men det gick ut på att ”det var väl själva den att man måste ta med sig ungarna överallt”.
Ja jo nästa gång lämnar jag henne ensam hemma 🤷🏼‍♀️ Tror mer på att det ligger hos dem och att de inte kan hantera situationen. Skit i kvinnan och gå med ut med katten lite extra ofta bara för att 😘

Liknande trådar

• Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
124 739
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 551
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 568
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 722
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka