Kattsnack #8

58628CA9-C155-41DB-AF4A-C21FDCE2E9D0.webp

större idag när vi vaknade 😕 usch vad orolig jag är.

Hon har inte fått någon vaccination/dropp där nyligen som kan ha irriterat?

Håller alla tassar, tummar, och tår här hemma för att det är något ofarligt! :heart
Ingenting sånt :( och det verkar inte klia eller nåt sånt heller så jag fattar inte riktigt vad som händer. Vi vaknade igår och hon hade en fläck, vaknade idag och den var större. Pälstussar hittas, men jag har inte sett henne klia sig själv eller på nån möbel eller liknande på dessa två dygn :confused:

Lillkatten blir allt gosigare för varje vecka nu, märks hon kommit på det är rätt skönt bli ompysslad inne i värmen :heart

Och igår blev båda katterna som galna :laugh: Jag satte fast en hängande boll med fjäder på den höga klöspålen och det var världens roligaste grej så de härjade för fullt en stund, båda två :D

Nån som använt/använder Feliway? Jag har just pluggat in en Feliway Optimum i vardagsrummet. Den ska vara extra bra/lugnande vid stress. Den är också nästan en hundring dyrare än Classic..både doftavgivaren och refillen. Just nu har jag en, men eventuellt blir det en till framöver (eluttagen är få och sitter väldigt illa till för ändamålet, bara..hade tänkt slänga ut en grendosa men det var ju No No enligt anvisningarna :cautious: ) . Vilket innebär att prisskillnaden blir rätt påtaglig när det ska köpas varje månad, åtminstone för mig. Vad är era upplevelser, är Optimum betydligt "effektivare" eller är Classic i princip lika bra?

Jahapp, nu har jag testat Tre Ponti i olika storlekar på Isis och jag tycker ingen av dem satt bra och det kändes definitivt som en stor risk att hon "glider" ur den. Hon får nog fortsätta med H-selen, hon verkar ju inte vara besvärad av den.
Synd att den inte funkade för er heller. Jag gillade smidigheten och tycker att den sitter bra som inte har nåt runt halsen, men den är inte rymningssäker.
Morris har dock accepterat nya selen utan minsta problem. :)

Nån som använt/använder Feliway? Jag har just pluggat in en Feliway Optimum i vardagsrummet. Den ska vara extra bra/lugnande vid stress. Den är också nästan en hundring dyrare än Classic..både doftavgivaren och refillen. Just nu har jag en, men eventuellt blir det en till framöver (eluttagen är få och sitter väldigt illa till för ändamålet, bara..hade tänkt slänga ut en grendosa men det var ju No No enligt anvisningarna :cautious: ) . Vilket innebär att prisskillnaden blir rätt påtaglig när det ska köpas varje månad, åtminstone för mig. Vad är era upplevelser, är Optimum betydligt "effektivare" eller är Classic i princip lika bra?
Jag har bara haft classic och det fungerade väldigt bra på min ena stressade katt. Hon slutade att gå bredvid lådan och blev mycket mer harmonisk över lag.

Vet gissade på eksem, rekommenderade att tvätta morgon och kväll och ge det typ en vecka, och kanske boka en kliniktid(det är ändå dags för vaccination/tandkoll) om ytterligare en vecka så det går att få detta kollat om det kommer tillbaka/blir värre. Hon håller inte på att dö som det ser ut just nu i alla fall :p

Vet gissade på eksem, rekommenderade att tvätta morgon och kväll och ge det typ en vecka, och kanske boka en kliniktid(det är ändå dags för vaccination/tandkoll) om ytterligare en vecka så det går att få detta kollat om det kommer tillbaka/blir värre. Hon håller inte på att dö som det ser ut just nu i alla fall :p
Och så jäkla smidigt med appen, kom hem redan vid femsnåret och kunde boka om från 6:15 till 5:30. Fick journal på mejlen och i appen. Supergullig vet och kisse glad att inte behöva åka bil än. :)

Och så jäkla smidigt med appen, kom hem redan vid femsnåret och kunde boka om från 6:15 till 5:30. Fick journal på mejlen och i appen. Supergullig vet och kisse glad att inte behöva åka bil än. :)

Visst är det smidigt! För enklare grejer och rådgivning använder jag det mer än gärna. Har man en katt som verkligen avskyr att åka bil är det guld värt att kunna få en first opinion via video.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
124 739
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 551
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 568
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 722
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka