Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

nu har huskamraten antligen kommit hem, efter att ha varit fast pa tag i over 8 timmar :crazy: (nagra olika tag, mest har dem bara statt stilla i stockholms omradet)

KL

Jag riskerar att bli ensam hemma i kväll...
Alla tåg och bussar från Uppsala är inställda så barn kommer inte hem. Får sova hos klasskompis.
Då är det åtminstone möjligt att ta sig till skolan i morgon igen :)

Det finns dagar när jag tycker vi ska bli lite mer amerikaniserade och faktiskt stänga samhället när det snöar. I dag är en sådan dag.

Och jag är rätt säker på att om det hade snöat och blåst på det här sättet i norrlands inland så hade det blivit kaos även där. Men det är svårt att förstå hur snö kan komma på olika sätt om man aldrig upplevt det.

Nu har SJ kastat in handuken. Å dom som lovade inför denna vinter att tågkaoset från förra omgången inte skulle upprepas. Det lovade man heligt inför mötet regeringen. Pytsan :mad:
Det är PRECIS som det alltid har varit, det är vinter i sverige i år igen. :cool:

Det är inte kul att köra i Uppland idag.

Håller med dig helt och fullt!

Gick ganska bra i morse fram till 10-tiden ungefär då tilltog vinden. KL ett, precis när ajg lastat vid stationen ringer en kollega och meddelar att all trafik är inställd... jag som lastat var tvungen att köra min tur och släppa av de få stackare jag hade på bussen.

Jag har nog aldrig kört i ett värre snöoväder än det här! *ryser* väldigt glad över att vara hemma. Återstår att se om jag kommer till jobbet i morgon :grin:

KL

Jag riskerar att bli ensam hemma i kväll...
Alla tåg och bussar från Uppsala är inställda så barn kommer inte hem. Får sova hos klasskompis.
Då är det åtminstone möjligt att ta sig till skolan i morgon igen :)
Du, när jag gick i skolan fick jag cykla oavsett väder och jag hade nästan en mil till skolan, jag cyklade från 3-e klass. Det var bara min far som hade bil och skjuts till eller från nåt öht, nää du, jag fick vackert cykla eller gå.

Du, när jag gick i skolan fick jag cykla oavsett väder och jag hade nästan en mil till skolan, jag cyklade från 3-e klass. Det var bara min far som hade bil och skjuts till eller från nåt öht, nää du, jag fick vackert cykla eller gå.

Och?

Det du gjorde när du var liten är inte direkt relevant i dagens samhälle. Och du har ju faktiskt inte en aning om hur långt vi har till skolan. Men om du är intresserad så är det mer än en mil. Mycket mer.

Uppgifterna i medierna och på SLs hemsida har sen 12-tiden varit att all busstrafik i innerstan har varit inställd. Men stomtrafiken går (står även på SLs hemsida nu) och vid mitt jobb har även 72:an gått hela dan.

*kl*

Stockholmarna borde kanske anamma detta med kolonnkörning :D Ett vanligt fenomen uppe i fjällvärlden när det är snöstorm och vägarna drevar igen ;)

Skämt åsido, jag har full förståelse för att det blir jobbigt för er där nere när det råder snöstorm, med all trafik och bristfällig snöröjning...

kl
Jag är mitt i snöstormen också, och ska spendera natten i bil på småvägar på landet. Samtidigt rapporterar polisen att det är snötrafikkaos på gullmarsplan i stockholm..ja jisses.

Och när du väl kom fram åt du en brödbit med stekflott på, fick några snabba örfilar av läraren och rabblade upp lilla katekesen innan det var dags att cykla hem igen?

*Kr*
Har ni bilder på kaoset så lägg in dom här :idea:

IMG_0136.JPG

Mycket snö och ingen tjäle välte en tall över växthuset i natt. Det fanns lyckligtvis inget tak på den än så det mesta har klarat sig. Så vitt jag kan se har inga rutor spruckit heller. En vajer som höll en elkabel som gick mellan huset och friggeboden tog den största smällen när tallen kom ner. Den släppte från husgaveln och några brädor följde med.

Sambon åkte in till samhället en sväng idag och det var bland det läskigaste han varit med om sa han. Han har trots allt varit yrkeschaufför i över 20 år så han har ju varit med om det mesta.

kl
Här ut mot kusten har vägarna blåst igen så pass att det är till stor del enfiligt, och det yr så mycket att det är kraftigt begränsad sikt. Upptåget går inte söder om Uppsala och även SJ har inställda tåg och förseningar. Det beror det på växelproblem och är därmed Trafikverkets "fel", och inte SJs. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 664
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar