Gammeln
Trådstartare
Sv: Kaos på vägarna
SJ lovade dyrt o heligt att denna säsong skulle tågen gå oavsett väder. Nu är det som vanligt käos och resenärerna står på resecentrum och undrar var tågen är. Och informationen är som vanligt urkass trots att även det skulle vara så jävla lätt att rätta till enligt SJ
Det är fördelen med att varken ha anti-slir, anti-sladd eller nåt annat modernt för då VET man att man sällan kan stanna där man tänkt sig eller komma dit man vill om man leker sommarväglag och torr asfalt. Min har inget av dom moderna bekvämligheterna och jag har aldrig ens ägt en bil med ABS ens, den nuvarande är den modernaste jag haft för den har servostyrning, inget annat.
Jag är ju så gammal att när jag tog körkort fick man köra med sommardäck på vintern och det funkade det med, folk kunde konsten att anpassa hastigheten efter förhållandet på vägen och krav på mönsterdjup fanns inte heller. Dessutom fick dom flesta en vinterutbildning i lumpen som iaf. jag haft mycket nytta och glädje av när "Svenne Banan" varken kan starta bilen eller komma upp ur diket han envisats med att parkera i.
SJ lovade dyrt o heligt att denna säsong skulle tågen gå oavsett väder. Nu är det som vanligt käos och resenärerna står på resecentrum och undrar var tågen är. Och informationen är som vanligt urkass trots att även det skulle vara så jävla lätt att rätta till enligt SJ