Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Inget snökaos vid Norrbottenskusten - varken nu eller tidigare. Snömängden på marken är verkligen inget att skryta med heller... möjligen kommer vi upp i 5 cm om man mäter lite generöst...

Får visst göra en liten rättelse... hörde just att även Norrbotten drabbats till viss del om än indirekt. I o m att flygtrafiken till och från Arlanda varit inställd stor del av dagen har många plan blivit kvar på Luleå Airport idag.

kl

549503_10151277457203948_209828006_n.jpg

Såg just den på FB... och upptäckte till min förvåning att den faktiskt kom från DN och är en av flera bilder som ska illustrera dagens snökaos... :eek: min första tanke var annars att det var någon som drev med sörlänningarna genom att lägga ut den...

Jag tyckte bilden som illustration på kaoset var rolig! Lite snö på en trottoar :D Det har verkligen varit kaotiskt med snöfall samt blåst hela dagen. Jag förstår verkligen att just den bilden är ett tacksamt objekt för kommentarer som din :D

Jag tyckte bilden som illustration på kaoset var rolig! Lite snö på en trottoar :D Det har verkligen varit kaotiskt med snöfall samt blåst hela dagen. Jag förstår verkligen att just den bilden är ett tacksamt objekt för kommentarer som din :D

Haha, den enda sanna glädjen vettu :D

Men du kan väl inte jämföra racing med sån bilkörning som tex jag ägnat mig åt idag, krypa i 50 på liten väg med ömsom snödrivor och ömsom blankis.
Jag har haft friktionsdäck på en bil (vintern 09/10) och det var den enda bilen som var svår att få ut från en översnöad parkering av de 3 vi hade, trots att det var den "bästa" vinterbilen.

Här har dagen varit ganska lugn ändå vad jag förstått, de stora vägarna har varit farbara och de små ut till stallet var helt ok för den stora fyrhjuldrivna bilen, men de med småbilar höll sig klokt nog hemma.

Snömängden här är inte det värsta utan blåsten i så öppet landskap som ger drivbildningar.
Fördelen med en mindre stad än stockholm är att om ngt händer så påverkar det inte all trafik i hela stan, det gör att det flyter på härnere ganska fint ändå.

Hahaha, känns som att han bara tog en sväng runt kvarteret och fotade det han såg :D De där bilderna visar inte hur det faktiskt har varit idag.

Hahaha, känns som att han bara tog en sväng runt kvarteret och fotade det han såg :D De där bilderna visar inte hur det faktiskt har varit idag.

Nu har man gått över från kaos till TOTALKAOS :bump: o fara för nationens intressen :cool:

*ASG* Här går snön till skrevet på vägen till pannrummet, vad ska jag kalla det då? :D

Nej, jag vet att det har varit riktigt besvärligt, ffa har det väl varit värst i ytterkanterna. Och problemet är väl kanske inte i första hand ovädret i sig, utan äremot mängden trafik och obefintlig snösväng. Ovädret är ett tämligen snällt sådant. Det är sjyssta temperaturer och inte så värst tung blötsnö. Det är liksom värre när ett oväder kombineras av strömavbrottpå grund av ovädret kan jag tycka.

*ASG* Här går snön till skrevet på vägen till pannrummet, vad ska jag kalla det då? :D

Jag skulle kalla det rena kölddöden för viktiga detaljer...

kl

I dag har vi fått plogat!!!! Vid runt tre tiden ungefär, första gången sedan det ens började snöa här i skåne....:grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 664
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar