Sv: Kaos på vägarna
Ja vi menar samma sak! Om trafiken normalt sett flyter på i 80-90 km/h och av någon anledning börjar sjunka så blir det snart något som liknar en kollaps i hela trafiksystemet och helt plötsligt går det bara i 30 km/h. Det blir som sirap i trafiken utan att det egentligen är några stora hinder eller olyckor.
Jag har bott långt ut på vischan och där är det helt andra utmaningar i trafiken. Men man kan inte peka finger åt storstadsbor och säga att kaoset beror på att de inte kan köra. Folk som kör illa finns ju men det gör det överallt
Ja längre tid tar det ju. Men det jag menar är att i ex Norrköping tar "längre tid" inte lika mkt längre tid. Självklart är det lättare att det blir "kaos" i större städer, det är ju precis det jag fiskar efter . Som gammal stockholmsbo har jag fått min beskärda del av riktigt snökaos, och att behöva sänka hastigheten till 50 på 70-väg som är ungefär vad biverkningen av snön blir i städer som karlstad och norrköping skapar inte samma trafiksituation som det gör i storstadsområdena av sänkt hastighet och större olycksrisk pga större trafiktryck.
Jag tror vi menar samma sak.
Ja vi menar samma sak! Om trafiken normalt sett flyter på i 80-90 km/h och av någon anledning börjar sjunka så blir det snart något som liknar en kollaps i hela trafiksystemet och helt plötsligt går det bara i 30 km/h. Det blir som sirap i trafiken utan att det egentligen är några stora hinder eller olyckor.
Jag har bott långt ut på vischan och där är det helt andra utmaningar i trafiken. Men man kan inte peka finger åt storstadsbor och säga att kaoset beror på att de inte kan köra. Folk som kör illa finns ju men det gör det överallt