Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Vi fick ett gott skratt precis när vi var ute och plockade in mina snögubbehästar. Grannen kom körande med sin teleskoplastar med snökedjor på var borta en stund och kommer sen tillbaka igen denna gång med en liten röd bil på tvären upplyft på lastarmarna. Såg minst sagt lite udda ut. Såg inte ordentligt antingen är det någon som insett att det inte var lyckat att ta sig fram med den bilen eller helt enkelt någon som besökt diket vilket kanske är troligare för hur snygg blir bilen av att bli lyft på en frontlastare...

För övrigt snöar det igen här grrrrrrrrrr

Det var säkert någon stolle som trodde att deras lilla hattask skulle ta dom genom dom skånska snödreven,ja ja nu har dom lärt sig det och grannen mös nog där han kom med den lilla röda :p

Det var säkert någon stolle som trodde att deras lilla hattask skulle ta dom genom dom skånska snödreven,ja ja nu har dom lärt sig det och grannen mös nog där han kom med den lilla röda :p
Är ni insnöade nu och kommer inte till era jobb :crazy:

Några av mina vänner från Österlen la upp bilder på meterhöga drivor och snö som kom i sidled igår kväll. Där är det nog lagom kul nu. Här i Lund har det snöat en del under natten och snöar fortfarande... Men det ser ut att blåsa betydligt mindre i alla fall, så inget kaos här!

Nej ingenblåst, däremot är det halt under snön, jag kommer ha ett snyggt blåmärke på höften imorgon... :grin:

Skruvdubbar i sulorna på stövlarna is the shit :p (sa han som fortfarande 3 veckor senare har ont i arslet innan jag insåg det där med dubbar.) :cool:

Jag har ett par rejäla vinterfodrade stövlar med bra grepp under sulorna, men de hade jag givetvis inte på mig :p

Nej ingenblåst, däremot är det halt under snön, jag kommer ha ett snyggt blåmärke på höften imorgon... :grin:

Jag också! För att inte tala om knät och handen :crazy:.

Här har snön vräkt ner hela dagen, tur att blåsten har lugnat ner sig sent i eftermiddags så det inte blir världens drivor längre.

Här har snön vräkt ner hela dagen, tur att blåsten har lugnat ner sig sent i eftermiddags så det inte blir världens drivor längre.

Det har snöat i Malmö också hela dagen nästan, men det var ändå inte så mycket snö. Här hemma är det...ja nästan snöfritt :) Gör inte mig något ALLS faktiskt :D

Det är halt i snömodden också, höll på att sätta mig på rumpan mer än en gång när jag stressade till och från Centralen i dag :crazy:

Snöade och blåste rejält här igår. När jag skulle hem från stallet är det en inte alltför rolig krök/backe. Sett bilar som kört av vägen där tidigare.
Jag var en hårsmån från att hamna i diket där igår när bilen gled:crazy:
Fick stopp precis innan kanten:o

Snöade och blåste rejält här igår. När jag skulle hem från stallet är det en inte alltför rolig krök/backe. Sett bilar som kört av vägen där tidigare.
Jag var en hårsmån från att hamna i diket där igår när bilen gled:crazy:
Fick stopp precis innan kanten:o
*Kr*
Nytt kaos på väg in :bump:

Det har snöat i Malmö också hela dagen nästan, men det var ändå inte så mycket snö. Här hemma är det...ja nästan snöfritt :) Gör inte mig något ALLS faktiskt :D

Det är halt i snömodden också, höll på att sätta mig på rumpan mer än en gång när jag stressade till och från Centralen i dag :crazy:
*Kr*
Nytt kaos på väg in :crazy:

*Kr*
Hur är kaoset hos er :crazy:. Här är det översvämning på vägarna och tågspår o stan rustar för nytt kaos :nailbiting:

Underredet på bilen har blivit rent då jag har fått plöja genom vatten på både 288:an och 282:an.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar