Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Här utanför Sjöbo så blåser det rejält och när jag kikar ut genom fönstret har jag sisådär 20 m sikt eller så, sen är det bara ett dimmigt virrvarr. För det både snöar rätt så mycket och stormar på rejält. Jag tror att dom har missuppfattat det där med vind vs byar, för här blåser det aldrig mindre än dom spådda vindbyarna. Inatt var det förjävligt, allting blåste omkring och jag lär få plocka saker på tomten till all förbannelse när det blåst färdigt.

Jag behöver köra till Ystad idag, så jag hoppas det kan sluta blåsa så förbannat mycket, för bara snö är ju inga problem att köra i. Däremot när det blåser och plogbilen är härute på landet sisådär två gånger om dagen, och det har blivit stora drivor redan 1-2 min efter att han kört förbi.

KL

Nu börjar det bli våldsamt i Skurups-trakten. Snöar horisontellt och blåser svinkallt. Men någon rejäl snöstorm är det inte - än ...

Och inget kaos på vägarna heller.

Kl

I Malmö är läget också lugnt än så länge *peppar peppar* Har kommit lite under natten och det snöar nu men inga stora mängder.

KL

Nu börjar det bli våldsamt i Skurups-trakten. Snöar horisontellt och blåser svinkallt. Men någon rejäl snöstorm är det inte - än ...

Och inget kaos på vägarna heller.
Ja men då är det ju på G :bump:. Om några timmar så sköljer den en chock snötsunami in över skåne, dock i fast form :D. Själv ska jag njuta av ett grönt norrsken ikväll från min inglasade veranda :). Vi har haft det några kvällar nu.

kl

Även jag undrar var den "utlovade" halvmetern snö är.. :D Kanske är det för tidigt att ropa hej än, vi har fått någon cm under natten och nu yr det förvisso lite mer intensivt men snöflingorna är fortfarande få och små.
Det är nu skarpt läge för Skånetrafiken börjar nu ställa in :confused:

Pratade just med vännen jag skulle åkt till (bor mellan sjöbo o tomelilla) och där blåser det som f-n,men ingen snö att prata om.

Det är nu skarpt läge för Skånetrafiken börjar nu ställa in :confused:
Nu snöar det inte ens längre. Och av vad jag kan bedöma från mina fönster så blåser det friskt men inte i närheten av vad det blåste igår, t.ex.
Smhi säger att det kommer mera under dagen, så jag antar att jag kommer ta mig ut till stallet efter lunch, bara för att vara på den säkra sidan.

Här snöar det inte en flinga, men det blåser friskt och det som kom i snöväg ligger i drivor på vägen. Inga stora drivor, men ändå.

Just nu ser det inte ut att komma mer, men det kan ju ändra sig på kort tid.

Samma är det här. Jag som trodde jag minst skulle vara insnöad till påsk nästa år ju! Snuvad på konfekten, men det gör mig inget, bara det inte kommer mer. Efter påsk bryr jag mig inte, men nu... nu får det fan inte snöa!!

Vi ska åka till hästen om en stund eftersom vi vill slippa det värsta.

Inget i mellanskåne ännu, verkar inte bli något heller - bara blåser men ingen snö. Södra Skåne har det nog värre.
Ja vi har det inte jättespännande här nere :crazy:.
Hyresvärden har skottat fram min dörr, snödrev upp till handtaget........

Smhi säger att det kommer mera under dagen, så jag antar att jag kommer ta mig ut till stallet efter lunch, bara för att vara på den säkra sidan.
Då blir det nog omöjligt att komma hem sedan. Bandvagnarna börjar rulla nu för hemtjänsten. Ser ut att bli chockkaos :crazy:

Då blir det nog omöjligt att komma hem sedan. Bandvagnarna börjar rulla nu för hemtjänsten. Ser ut att bli chockkaos :crazy:
Mja, knappast i min del av Skåne, även om kommunens/räddningstjänstens bandvagn säkert står redo precis som förra gången det skulle vara snökaos (och det uteblev)...

Hmm här ca 2 mil från Staffanstorp blåser det rejält, svårt att avgöra hur mkt snö det kommit för den ligger ju inte still på marken utan flyger omkring i luften och pepprar en i ansiktet om man försöker gå mot vinden. Helt vitt i alla fall är nog bara typ 5 cm där det ligger still naturligtvis tjockare drivor precis där det inte skall vara några bara för att man skall få skotta lite ;)
Plogen kom precis uppe på vägen och den hade en hel del snö framför sig så uppenbarligen driver vägen igen friskt.
Kollade lantbruksprognosen för en av granngårdarna den säger ytterligare 10 cm snö de närmsta timmarna. Tack o lov att vi i alla fall ser ut att slippa få en halvmeter snö mer än tillräckligt med det skräpet som redan kommit.

Såhär ser det ut i Staffanstorp:
562109_10151782973906102_1873581760_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 389
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar