Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Hmm här ca 2 mil från Staffanstorp blåser det rejält, svårt att avgöra hur mkt snö det kommit för den ligger ju inte still på marken utan flyger omkring i luften och pepprar en i ansiktet om man försöker gå mot vinden. Helt vitt i alla fall är nog bara typ 5 cm där det ligger still naturligtvis tjockare drivor precis där det inte skall vara några bara för att man skall få skotta lite ;)
Plogen kom precis uppe på vägen och den hade en hel del snö framför sig så uppenbarligen driver vägen igen friskt.
Kollade lantbruksprognosen för en av granngårdarna den säger ytterligare 10 cm snö de närmsta timmarna. Tack o lov att vi i alla fall ser ut att slippa få en halvmeter snö mer än tillräckligt med det skräpet som redan kommit.
Enligt SMHI ska det snöa hela dagen i dag, hela natten och så hela förmiddagen imorgon hos er. Sedan kommer ett nytt kaos in på torsdag. Så se till att ha hamstrat en del :idea:

Såhär ser det ut i Staffanstorp:
562109_10151782973906102_1873581760_n.jpg
Den där ser ut att vara en gammal bild sen förra året :cool:

Haha, den är faktiskt tagen alldeles nyss. Inget fusk här inte! (Enkelt att bevisa eftersom jag inte bodde här för ett år sen :D )

Fusk, skall nog gå ut och putta molnen lite i er riktning. Tänkte precis att jag skulle fotografera snödreven men avskrev det ganska snabbt för då måste jag ta ut systemkameran vilket inte är så smart med tanke på snön som yr i luften den tål inte fukt.

Visst blåser det här också men inte är det någon yrande snö inte. Alltid något :D (Men nej, du behöver inte skicka hit någon snö. Det räcker med vinter!)

Eftersom jag bor en bra bit från jobbet och fastnat i snöyra mer än en gång så tog jag det säkra före det osäkra och valde att jobba hemifrån idag för första gången någonsin. Besviken kan jag konstatera att det hittills inte kommit en enda snöflinga:eek: Men fördelen är väl att jag fått ganska mycket gjort och planerat halva våren, så det var inte helt dumt det där med att jobba hemma:p

Jag pratade just med en kompis i Norra USA (Maine) som forvantar sig mellan 50 - 60 cm sno i dag.:eek: Jag ar sa glad att det inte kommer sno har!

kl

och efter att ha varit i stallet kan jag konstatera att risken för snödrev känns ganska liten här i Lommabukten, däremot jorddrev... Halva hästhagen är brun efter att den intilliggande åkerns jord blåst iväg åt vårt håll. :cool: Inte en snöflinga däremot sen det lilla som kom imorse...

Och min skånska vän rapporterade just att resan från tomelilla till köpenhamn gick utmärkt,så när som på något snödrev i skurupstrakten (förstår inte varför hon körde den vägen )

Och min skånska vän rapporterade just att resan från tomelilla till köpenhamn gick utmärkt,så när som på något snödrev i skurupstrakten (förstår inte varför hon körde den vägen )
jääääeeee, det var väl avstängt på 11:an och endast E65 kunde hållas öppen pga snökaoset :crazy:

Ja men då är det ju på G :bump:. Om några timmar så sköljer den en chock snötsunami in över skåne, dock i fast form :D. Själv ska jag njuta av ett grönt norrsken ikväll från min inglasade veranda :). Vi har haft det några kvällar nu.

Nu blir jag allt riktigt avundsjuk! Jag som alltid har längtat efter att få uppleva åtminstone ett enda ynka litet norrsken innan jag dör (vilket jag iofs hoppas dröjer några decennier än ...).

Nå'n snötsunami har vi inte haft här idag.

Nu öppnar grannen vägen :bump: Så imorgon måste man väl ta sig in till jobbet igen.

Haha här bara gissar jag att vägen är igenkorkad en bit längre bort för inte en käft som kört förbi på hela dagen brukar iofs inte vara starkt trafikerat men kanske en 10 bilar i timmen brukar passera och inte en enda har synts till idag förutom plogen en runda i fm. Eller så sitter alla och tänker samma sak att hmm vägen är nog inte körbar för ingen har kört förbi och så sitter alla snällt hemma och väntar på att se första bilen ;)

*KL*

Nu har jag varit ute och rastat hingstar i lina (omöjligt och släppa ut någon häst med tanke på gårdens placering) och det var sådär spännande :p. Stallägaren körde mig hem och jävlar vilken isgata! Snön har liksom förvandlats till is bara sådär, det var ruggigt obehagligt och fort gick det inte :crazy:. Vi mötte ingen förrän vi kom in till byn och där var det inte heller många, undrar varför? :angel:

Ha ha, tur att jag inte fick någon annan att ta mitt jobb idag för att jag inte skulle kunna ta mig hit, det hade ju inte kommit en enda centimeter snö i morse när jag vaknade! Nu faller det visserligen lite flingor, men när inte ens jag känner något bryderi för att köra bil så kan det omöjligen klassas som snökaos i dessa trakter....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 389
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar