Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Japp, och vi kan köra när det trillar ner vitt och jag håller mig i gräddfilen, dvs den längst till höger. :D För övrigt så står inte Norrland ensamt för inflyttningen, majoriteten bor redan söder om Dalälven och är sörlänningar, inte norrlänningar.

Njöt fullt ut när jag i morse lydigt låg i svängande fil bakom en taxi vid rödljus, sen kör ytterligare en taxi upp i filen som går rakt fram och med sin nya fina bil med antispinn, kommer han inte iväg i korsningen trots att han försökte hinna före mig för att kunna preja utan han fick bromsa och gå in bakom istället. Själv gled jag fint iväg utan annat finlir än högerfoten och växellådan som antispinn. ;)

Inte bara körskickligheten som lämnar en hel del att önska, även kunskapen om trafikreglerna. Ligg i rätt fil, svänger två och den tredje går rakt, välj ngn av de två som svänger om du vill svänga. :grin:

Jaja..du är briljant...problemet kan dock inte vara härkomst eller hemadress att göra. Något tröttsamt ämne kan jag tycka

Här i Södermanland har det börjat snöa, det började redan ute på havet när jag var på väg in mot Oxelösund i går kväll och nedisningen av kajaken var måttlig och ökande sista biten in mot kajen.

Hur ser det ut hos er? Är det svårframkomligt nu med tanke på det lilla vita som trillar ner :confused:. Borde man inte förbjuda långtradare att köra i snöväder eftersom det är dom som proppar igen vägarna :cool:

Istället borde man ställa större krav på vinterväghållningen så att det faktikst är framkomligt.
Hur det än är så skulle hela Sverige stanna om lastbilarna var tvungna att slå igen när det kommer snö.
Man har ju iaf gjort ett visst framsteg vad gäller kravet på vinterdäck på lastbilarna - ett steg i rätt riktning.
Något som jag saknar i många förarutbildningar är övningar på hur man framför ett stort fordon i dåligt väglag.
Det borde ingå som en separat kurs i den nyinstiftade YKB-utbildningen som alla chaufförer måste ha avklarat innan 2016.

Vill inte vara rasistisk men tyvärr är det alldeles för många utlandsregistrerade fordon med dåliga däck och fel utrustade fordon på våra vägar.

*Kr*
Nytt kaos på väg in igen. Hur är det där ni är :crazy:

Här skiner solen lite, blåser lite och är lite kallt.

En kompis skrev dock nyss på MSN att det snöar och snöar och snöar. Hon bor i skånelandet. Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. :crazy::eek:

Här skiner solen lite, blåser lite och är lite kallt.

En kompis skrev dock nyss på MSN att det snöar och snöar och snöar. Hon bor i skånelandet. Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. :crazy::eek:
*Kr*
Hur har ni det i kaoset :confused: Är det sista kaoset för denna säsong tro :crazy:

snorhalt på öschöttaslätta.
Var ute och körde transport imorse och det gick förvisso bra, men kunde inte parkera den sen, snön och blåsten måste ha polerat upp isen under så tom dubbdäcken på min fyrhjulsdriva diesel spann och slirade. Fick parkera på stallplanen så länge. Det blir läskigt halt på vissa vägar ute på landet här, de ligger så öppet så vägbanan blir liksom isslipad fast det inte syns.

Vi sakar oxå kaos.sol, -3 och några snökorn under natten.

Fast skitvädret får gärna ta slut nu,vill ha tillbaka + graderna!

kl.

Körde från Helsingborg till Växjö igår. Vädret här hemma när vi körde var soligt, lite blåsigt men barmark överallt och har varit rätt länge. Vädret vi kom hem till och hade med oss hela vägen från Ljungby var snööööööö snö snö och lite vind också lite mer snö. Ligger minst en dm här och mer kommer det tydligen! Jäkla mögväder. Var det inte vår på gång??:eek:

kl.

Körde från Helsingborg till Växjö igår. Vädret här hemma när vi körde var soligt, lite blåsigt men barmark överallt och har varit rätt länge. Vädret vi kom hem till och hade med oss hela vägen från Ljungby var snööööööö snö snö och lite vind också lite mer snö. Ligger minst en dm här och mer kommer det tydligen! Jäkla mögväder. Var det inte vår på gång??:eek:
*Kr*
Blir ingen vår denna månad. Nytt super chock kaos på väg in med ½m snö :eek::bump:. Stanna hemma imorgon :cool:

Eller som de uttrycker det på Danmarks vädertjänst, dmi.dk: Det blir "voldsomt vejr". Låter roligare när man läser om det än att behöva uppleva möget.... :crazy:

Jag hade tänkt köra till skåne idag,men bestämde mig för att stanna här uppe i solen och utan snökaos.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar