Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Tycker dom bara pratar om kaos ..Hur blir det då med ett riktigt snöväder som dom hade i Gävle för några år sedan när det kom flera meter med snö på ett dygn

*kl*

Jag hoppas busvädret lägger sig till imorgon, jag ska köra 50 mil längs norrlandskusten :crazy:

Äh,det där var väl inget kaos,lite snö i norr och i söder får dom hålla i hatten.

Du året har bara börjat och det har varit en massa olyckor här och där. Bara på vår väg var det två olyckor, på nästan samma ställe dessutom!

Och så blaskigt det blivit och snorhalt! Bara att gå till hagen tar dubbelt så lång tid för all is. Måste sanda imorgon för inge roligt alls trots broddar.

Hur ser det ut hos er? Är det svårframkomligt nu med tanke på det lilla vita som trillar ner :confused:. Borde man inte förbjuda långtradare att köra i snöväder eftersom det är dom som proppar igen vägarna :cool:

golit noterar återigen stockholmarnas närmast maniska intresse av golit.

enligt lokalbefolkningen ligger infödingarna lydigt i högerfilen (av tre) men man firar enligt seden golits passage genom att lägga sig i mittfilen.

golit är hedrad, men kan ni inte ha fyrverkeri eller nåt i stället nästa gång?

golit noterar återigen stockholmarnas närmast maniska intresse av golit.

enligt lokalbefolkningen ligger infödingarna lydigt i högerfilen (av tre) men man firar enligt seden golits passage genom att lägga sig i mittfilen.

golit är hedrad, men kan ni inte ha fyrverkeri eller nåt i stället nästa gång?

Du vet väl att majoriteten av de som bor i Stockholm är inflyttade, oerhört många är från Norrland:angel:

Japp, och vi kan köra när det trillar ner vitt och jag håller mig i gräddfilen, dvs den längst till höger. :D För övrigt så står inte Norrland ensamt för inflyttningen, majoriteten bor redan söder om Dalälven och är sörlänningar, inte norrlänningar.

Njöt fullt ut när jag i morse lydigt låg i svängande fil bakom en taxi vid rödljus, sen kör ytterligare en taxi upp i filen som går rakt fram och med sin nya fina bil med antispinn, kommer han inte iväg i korsningen trots att han försökte hinna före mig för att kunna preja utan han fick bromsa och gå in bakom istället. Själv gled jag fint iväg utan annat finlir än högerfoten och växellådan som antispinn. ;)

Inte bara körskickligheten som lämnar en hel del att önska, även kunskapen om trafikreglerna. Ligg i rätt fil, svänger två och den tredje går rakt, välj ngn av de två som svänger om du vill svänga. :grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar