Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Jepp, trädgårdsmöblerna ställdes tillbaka imorse samtidigt som klockan ställdes tillbaka. Nu får de väl stå inne tills det är dags att ställa fram klockan igen.
Suck, det är en jobbig tid som väntar!

Men här ska vi inte ens få storm i byarna. Max 22-23 sekundmeter som värst. Och ändå har SMHI gått ut med en klass 2 varning. Jag undrar vad de ska ta till för varning om/när det är en ny Gudrun-storm på ingående. Utökar de sin varnings-skala till klass 3++ då?

Ja jag är lite road för att kalla det för jättestorm när det eg är en vanlig höstblåst känns lite overkill.
Sen fick jag ju tummen ur och tog in grillen och vattenkannan så det var ju bra

Det blåste ju rätt friskt här häromdagen och jag vill inte minnas att nån nämnde storm då :)

Beror väl på om norskarna berörs så att de döper den, annars får vi väl också ta St Judes eller Simon/Simone.

Jag kan egentligen bara hålla med dig eftersom jag bor någon mil bort från dig :) Börjar jobba 6.45 imorgon och det är viktigt att jag är i tid så de intagna släpps ut i tid. Bäst att köra hemifrån lite tidigare än vanligt.

Här blåser det minst sagt friskt, tog mig med nöd och näppe hem från Malmö med ett av de sista tågen för dagen. Får se hur det går att ta sig in till jobbet imorgon bitti!
Då blir det riktigt kaos imorgon. Dom har väl redan börjat ställa in nu :D

Jag kan egentligen bara hålla med dig eftersom jag bor någon mil bort från dig :) Börjar jobba 6.45 imorgon och det är viktigt att jag är i tid så de intagna släpps ut i tid. Bäst att köra hemifrån lite tidigare än vanligt.
Dom intagna får nog vara intagna just imorgon. Tror du kan stanna hemma också :p

Jag åker ju tåg, så det blir en spännande morgon :p Bussarna är förmodligen mer pålitliga, men i värsta fall får jag väl ta bilen jag med...

Gammeln - Ja de allra flesta tåg i Skåne är inställda redan, frågan är hur länge...

Jag ska också med tåg i morgon, men det går inte förrän kl 8. Men jag har ingen lust att komma för sent, ska ju bara vara i Malmö till 12 för att ta mig hem efter det.

Dom intagna får nog vara intagna just imorgon. Tror du kan stanna hemma också :p

Just på morgonen blir de intagna bara utsläppta från cellerna och det hade de blivit oavsett vädret. Har kåken stått i 100 år så klarar den nog alla möjliga väder ;)
Och det var för övrigt inga som helst problem att ta sig till jobbet. Ett träd hade trillat inne på fängelseområdet men det hade fallit så bra att inga cyklar, bilar eller murar skadats :)

Det gick i alla fall fint att åka tåg Lund - Malmö imorse!

Enya - Tog du dig in till Malmö?

Nej jag struntade i det och tillbringade förmiddagen med att få tag på hyresvärden och prata om trädet här. Det är ju hans träd och nu också är det hans bekymmer :D Men jag vill ha veden! :sneaky:
Jag bor ju på landet så jag kände att jag inte ville stressa en massa tidigt i morse för att kunna komma i tid heller och mycket riktigt fick jag veta att det varit en del träd som trillat på vägen till mig.

Nej jag struntade i det och tillbringade förmiddagen med att få tag på hyresvärden och prata om trädet här. Det är ju hans träd och nu också är det hans bekymmer :D Men jag vill ha veden! :sneaky:
Jag bor ju på landet så jag kände att jag inte ville stressa en massa tidigt i morse för att kunna komma i tid heller och mycket riktigt fick jag veta att det varit en del träd som trillat på vägen till mig.
Nytt kaos på väg in :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar