Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Hmm, är dock lite rädd att jag inte får hem min man som ska ta flyget från Finland till Göteborg imorron och sen bil hit :nailbiting:

Men inget uttag av sorger i förskott. Bättre han är kvar där och säker än uppe i luften och i bilen och osäker.

Jag har fulltankat elverk och bränslelagret är påfyllt sen förra gången och allt annat redo så jag reder mig, gamla linjen lär väl krascha PRECIIIIS som vanligt och då tar den med sig den här matningen också. Förra gången kopplade Vattenfall loss vår ände helt under reparationen så då fick närmsta grannarna sin ström härifrån under några timmar iom. att mitt verk klarar att driva en hel del (och vattenfall står för notan och fyller upp bränsledepån). :p

Känns bra att jag kunde uppdatera dig om uteblivna stormar då ;)

Ja blåsa sägs det ju att det ska göra. Det har börjat köra på lite med vindar här.

Det värsta som kan hända mig är att jag får köra sonen till skolan imorron och sen hämta honom. Så jag känner mig rätt safe :)

Ja, viktig information :D Jag märkte ju att det blåste mycket, men hittade ingen info om storm eller så.

Här blåser det också, men jag blir orolig de gånger det INTE blåser här, på riktigt alltså!:o

Men som sagt, det är inte ev. snö som jag oroar mig för, utan vinden. "Min" tåglinje brukar vara den som ställer in sist har jag förstått. Som tur är :D

Jag har ved inne redan, vet var stearinljus och tändare är och har bundit fast soptunnorna igen efter dagens tömningar. Jag kommer elda i kaminen och inte i vedpannan, annars lär det inte vara någon skillnad här alls. Vi har aldrig haft strömavbrott här när det varit olika stormar och liknande, det mesta är väl nergrävt här.

Ja, viktig information :D Jag märkte ju att det blåste mycket, men hittade ingen info om storm eller så.
SMHI lägger inga varningar förren 24 timmar innan kaoset drar in. Men helt klart är det snöstorm på ingång men härlig kaos. Stanna hemma :)

Hmm, är dock lite rädd att jag inte får hem min man som ska ta flyget från Finland till Göteborg imorron och sen bil hit :nailbiting:

Men inget uttag av sorger i förskott. Bättre han är kvar där och säker än uppe i luften och i bilen och osäker.

Det är snöstormen SVEN som är på ingång nu med klass 2 varning :bump:

Det blåser rätt bra, men regnar bara just nu, men vinden ska vända i natt typ och dra ner snö hit.
Men det räcker bra med blåsten.
Folk åkte ju av vägen i Uddevalla igår för lite halka så ska bli kul o se hur det går med snön.

Här blåser det. Låter så mysigt när vinden drar över åkrarna och runt huset. Ibland blir det alldeles tyst dock och träden rör sig bara lite i vinden, rätt häftigt väderfenomen det här med storm och sånt. :)

Hur är vädret kring Nyköpingsområdet? Jag försöker lära av mig med skåneväder, för det är ju inte det där "uppe" :D

Senast ändrad:

*kl*

Jag ska fram och tillbaks till Stockholm ikväll/natt, Sven får lugna sig till efter det...

I nordöstra Stockholm kom det kanske 2 mm och det håller på att regna bort. Ingen storm är det heller.

Mitt i mellan vänern o vättern har vi ingen nedebörd än men det kommer en o annan vindby.
Hoppas nu att det kan vänta lite eller lämna strömen på då jag satt en lussebulledeg på jäsning.:d

Blåser det också?
Inte än, men det ligger ett tunt lager snö hemma och det ska bli intressant att se om jag tar mig till jobbet i morgon. Jag har sett prognoser på allt mellan regn och plusgrader till minusgrader och ett par dm snö. :)

kl klass 3 varning i hela Skåne ,vindar över 40m/s över Danmark som är på väg hit.

Här i södra dalarna fick vi lite snö mitt på dagen som nu har regnat bort igen till allas förtret. Ingen blåst överhuvudtaget.

I Lidköping har det regnat kraftigt mest hela dan. Och blåst.

Hur det ser ut på vägarna runt omkring vet jag inte men anar kanske att det kan blåsa rätt bra.

kl klass 3 varning i hela Skåne ,vindar över 40m/s över Danmark som är på väg hit.

Ja, så här mycket blåste det inte alls förra stormen, så det vette gudarna om det inte är mer än storm? Det regnar in genom två fönster, blåser in genom alla springor i huset :wtf:

Ena hunden ligger och sover och snarkar, andra är mer orolig och vandrar runt lite och skäller och morrar till och med, katten tog ett skutt rakt upp i luften när han insåg att det regnade på honom!!! Frågan är om jag vågar släppa ut dem i kväll?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 700
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar