Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Det är det här också! Jag trodde att det skulle ha lenat upp nu mitt på dagen eftersom det är 5 plus grader, så jag kom glatt springande från skogsstigen och höll på att slå omkull, det var bara is!
*Kr*
Har ni fått tillbaka stömmen nu efter helgens kaos :)

Å så är det nytt kaos på väg in igen :D

Banan är lite svårbedömd just nu men det kommer var så säker ;)

På Torsdag slår kaoset till med flera dm snö :bump:. Snödrev o kanske storm. Ska bli spännande å se hur SJ klarar sig nu när man har investerat i specialplogar o snösmältningsmaskiner

Senast ändrad:

På Torsdag slår kaoset till med flera dm snö :bump:. Snödrev o kanske storm. Ska bli spännande å se hur SJ klarar sig nu när man har investerat i specialplogar o snösmältningsmaskiner

Ja ja, inte alla skulle få snö, bara lite hårda vindar :D

Jag ska norröver på torsdag. Det blir med pick-uppen. 4X4 diffad bakaxel
Visserligen bara friktionsdäck, men i en låda på flaket ligger 4 snökedjor i fall det blir riktigt djävligt
Proviant o filtar i campern på flaket så jag rer mig nog även om det blir stopp i trafiken..
fast den här varianten vore optimal
images
;)

Senast ändrad:

I stan där Gammeln bor kan det bli spännande.

Jag hoppas verkligen inte att det kommer flera decimeter snö på bara ett par timmar :nailbiting:

Ny storm på väg:crazy: torsdag kväll och fredagen såg inte rolig ut:o
Stormbyar och kring nollan och snö

Jag är lite olycklig just nu, har varit hemma fredag till i dag med magsjuk dotter och jag själv har tillbringat en hel del tid på dass, men nu anses vi friska och jag tänkte jobba i morgon i Malmö. Jag kommer vara på plats 8:45, men vill inte fastna i Malmö. Har läst på skånetrafikens hemsida och det verkar än så länge inte som om tågtrafikens lägger ner på min sträcka (Malmö-Hässleholm- Kristianstad) men kommer gå under eftermiddagen med reducerad hastighet.

Hade ni åkt?

Jag känner att jag missat mycket pga sjukdomar under de här veckorna, så jag vill ju absolut inte missa mer. :crazy:

Vad ska jag göra, vad ska jag göra?? Åka och hoppas att det inte drar in förrän sent på eftermiddagen?

Jag är helt obekymrad för morgondagen. Nu åker jag iofs inte tåg utan kör bil men räknar med att kunna jobba som vanligt i Malmö och sen kunna rida på kvällen. Åk du, det hade jag gjort!

*Kl*
I min kommun säger både DMI och YR att det ska vara flera plusgrader. Förvisso nederbörd men ingen snö. Jag är således lugn som en filbunke :)

Men det är ju vindarna som är det värsta :) Men jag åker då och hoppas på att jag kan vara borta mer än några få timmar bara :)

Det ska bli regn, inte snö hos er, så om jag varit du hade jag åkt :)

Du såg vad som hände med den enorma stormen som skulle kommit den 28 oktober? Det blev fjutt och ingenting av det. Som tur är :)

Det ska bli regn, inte snö hos er, så om jag varit du hade jag åkt :)

Du såg vad som hände med den enorma stormen som skulle kommit den 28 oktober? Det blev fjutt och ingenting av det. Som tur är :)

:o Nej, skulle det vara storm då?
Var det därför det blåste så mycket? Jag hittade inget på SMHI när jag kollad men överraskades av att det blåste så mycket!

Snön skiter jag i, det är ju vinden som ställer till det, storm i skåne, snön lär vi inte se röken av i morgon :p

:o Nej, skulle det vara storm då?
Var det därför det blåste så mycket? Jag hittade inget på SMHI när jag kollad men överraskades av att det blåste så mycket!

Snön skiter jag i, det är ju vinden som ställer till det, storm i skåne, snön lär vi inte se röken av i morgon :p

Känns bra att jag kunde uppdatera dig om uteblivna stormar då ;)

Ja blåsa sägs det ju att det ska göra. Det har börjat köra på lite med vindar här.

Det värsta som kan hända mig är att jag får köra sonen till skolan imorron och sen hämta honom. Så jag känner mig rätt safe :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 384
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 701
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar