@Milosari
Kan inte du eller någon annan berätta hur det är möjligt för mig att skaffa barn? För jag kan inte själv se någon enkel lösning.
Jag märker av min sjukdom hela tiden. Men riktigt dålig blir jag med kort varsel ibland bara på minuter. Då är jag så dålig att jag inte kommer ur sängen. Det händer att jag svimmar av smärta.
Det innebär att antingen får pappan till barnet alltid vara med mig och barnet med tanke på att jag kan bli dålig. Eller att han är bara en kort stund iväg. Och vilket liv har han då? Hur ska han kunna jobba när han när som helst kan behöva komma hem och vara hemma inom en kvart?
Vad händer om jag är själv hemma med ett litet barn och svimmar? Eller att barnet behöver hjälp och sjukdomen slår till och jag inte kan ge barnet det som den behöver?
problemet är att jag inte kan vara sjukpensionär. För den sjukdom jag har får man bara vara sjukskriven korta perioder. Jag vet bara ett fåtal som fått igenom sjukpension och det efter många år av kämpande.
Så det innebär att jag måste bli tillsammans med någon som alltid kommer vara med barnet och aldrig lämnar mig själv med barnet.
Samma sak med föräldraledighet- då kommer båda behöva vara hemma. Hur har man råd med det?
Dessutom har jag sjukdomar som man tror är ärftliga. Jag vet inte om jag vill ge mitt barn det liv jag själv har haft för det har varit riktigt kämpigt ibland...
Och då har jag inte ens tagit upp att jag inte får äta vissa mediciner vid graviditet. Det jag framförallt är orolig för är att jag ska bli deprimerad då svår smärta under längre tid orsaker depression. Det har jag varit med om tidigare. Och jag får inte äta anti-depp under graviditet.
Dessutom har jag inte nämt hur rolig man är som förälder när man har konstant ont.. Att jag aldrig kommer kunna umgås med mitt barn som jag tycker barn förtjänar..
Så jag vore jättetacksam om du löste min ekvation...
För jag VILL gärna skaffa barn.
och allt går ju bara man vill...