H
Hemlig21
Oavsett om du blockar nu eller sen så handlar allt om att inte låta han ta plats och energi i ditt liv vilket han gör när du konstant sitter och ältar och vrider och vänder på vad han gjort och inte gjort. Sluta tänk på honom och första steget är att blocka och sluta skriva om honom. Klarar du inte av att blocka så kan du iaf sluta älta och skriva om honom här för det gör bara att han får fortsätta ta plats i ditt liv. Gå ut på en promenad med en ljudbok istället eller kanske gör något med familjen det är trots allt helg och här sitter du och ältar om en person du ska blocka?
Fast jag mår faktiskt bättre av att bolla honom, vilket också gjort att det känns bättre jämfört med igår. Hela situationen är ju som sådan att den är svår att prata om med utomstående. Tex svar som Görels och Lobelias har hjälpt jättemycket. Som sagt jag är den typen som anlyserar, tänker klart innan jag agerar. SÅ även i denna situationen och idag har jag fått massor gjort jämfört med andra dagar.
Grejen är att som igår när jag vägrade tänka på honom fanns en ångest där som nästan lamslog mig, så att bara tänka bort funkar inte. Idag finns inte den ångesten där utan en vilja att vara handlingskraftig där målet är att blocka, Men det hjälper liksom inte att sitta och hetsa fram det, kalla mig saker osv som vissa gör. För det hjälper inte mig det minsta.