Känner mig som besatt, orkar inte mer

Det spelar ingen som helst roll om du skriver vänligt och sakligt. Det är elakt att göra på det viset och är inget avslut. Skriv brevet och bränn upp det, det är mer moget och då blir det helt för din egen skull.

Varför skulle det vara elakt? I övrigt tror jag faktiskt inte han bryr sig. Möjligtvis tycker lite synd om sig
 
Eller så kan jag se inläggen i ett mer objektivt perspektiv?

Tror jag knappast.
Du har bestämt att saker är på ett visst sätt och snöat in så mycket på det att du inte kan ta in vad som skrivs. Hade inte spelat någon roll om jag skrivit att jag blockat och glömt för du har ändå din bild klar
 
Varför skulle det vara elakt? I övrigt tror jag faktiskt inte han bryr sig. Möjligtvis tycker lite synd om sig
Vad skulle du tycka om att få ett brev från en du älskar som du försöker glömma och sedan bli blockad.

Det är jämförbart med att ringa upp säga sin mening och dra ur jacket eller göra det samma med en i samma rum men gå slänga igen dörren mitt framför näsan.

Det är utstuderat oartigt. Något som man möjligen gör i affekt men när det är planerat är direkt elakt.
 
Som jag skrev massor igår, så tycker jag att det är bra att du ser honom i ett negativt ljus. Men i och med din extrema separationsångest, så kanske du just nu har svårt att avgöra vad som _känns_ bra och vad som faktiskt är bra för dig. Du måste försöka tänka så också

Hej idag igen :)

Igår såg jag honom väldigt negativt och det var bra. Idag känner jag mig inte lika hatisk, däremot fokuserar jag mer på att det skall bli bra för mig. Inser att han fått så många chanser att slippa detta jobbiga som varit men inte tagit dem. Så jag fattar beslutet åt oss och måste stå stark i det. Visst känns det när jag ser han logga in på messenger men paniken är borta, och att jag måste fixa och försöka förstå honom är också borta.

Rent krasst känns det sorgligt att blocka och bryta, men inte så omöjligt som igår. Utan det går att göra
 
Tror jag knappast.
Du har bestämt att saker är på ett visst sätt och snöat in så mycket på det att du inte kan ta in vad som skrivs. Hade inte spelat någon roll om jag skrivit att jag blockat och glömt för du har ändå din bild klar

:confused:

Ja, flera av de som skrivit i tråden har ju en bild som inte överensstämmer med din egen. Vad är det jag har "bestämt"? Jag har använt dina egna formuleringar när jag beskrivit min bild över din reaktion, eftersom jag inte vill lägga ord i munnen på dig.

Jo, det hade absolut spelat roll. Bara faktumet att du inte har "blockat och glömt" utan istället planerar framtida meddelanden fastställer ju snarare din egen beskrivelse över detta, nämligen besatthet.
 
Har läst tråden nu. Helt ärligt verkar ni trigga varandra, är det inte du som skriver meddelanden för att bryta slutar han höra av sig.
Ni både verkar vilja se om den andra bryr sig och till vilken grad, då ni säger saker och sedan gör det motsatta.

Sluta fiska om han bryr sig och på vilken nivå. Du har ju fått sagt det du ville och har du dessutom varit "rak på sak" så kommer det troligen inte vara inledande till någon diskussion. Utan hans självförtroende har snarare fått sig en törn.

Att han inte ska höra av sig borde snarare vara något du vill i det här läget. Respektera att han har respekterat dig om att bryta. Blocka och glöm.
 
Vad skulle du tycka om att få ett brev från en du älskar som du försöker glömma och sedan bli blockad.

Det är jämförbart med att ringa upp säga sin mening och dra ur jacket eller göra det samma med en i samma rum men gå slänga igen dörren mitt framför näsan.

Det är utstuderat oartigt.

Han älskar inte mig Lobelia, en gång kanske han gjorde. Men samtidigt har han betett sig så märkligt att det inte går att förstå. Och jag har gett och gett både av mig och varit ärlig. Även i saker som varit pinsamma att säga. Både att han varit/är en enormt viktig person som jag ser som speciell och att jag faktiskt varit ”sugen” på honom för flera månader sedan och känt något på den tiden.

Såna saker kan han inte vara ärlig med, han har aldrig haft känslor och det skall aldrig bli nåt mellan oss skriver han. Samtidigt som han visar nåt helt annat. Och vad han var ledsen för när han kände sig illa behandlad vägrar han svara på, och är tydlig med att jag aldrig skall få ett svar på det.

Han har ändå sluppit ha ångest över att inte veta någon gång. Hans månad av tystnad har jag inte en aning över, han behövde dra sig undan och reflektera säger han och i andra andemeningen ge mig en läxa...jag kommer att vara rak men inte elak. Och hade han elakt prata med mig och få ett svar har han alltid haft chansen, tills jag blockar.
 
Hej idag igen :)

Igår såg jag honom väldigt negativt och det var bra. Idag känner jag mig inte lika hatisk, däremot fokuserar jag mer på att det skall bli bra för mig. Inser att han fått så många chanser att slippa detta jobbiga som varit men inte tagit dem. Så jag fattar beslutet åt oss och måste stå stark i det. Visst känns det när jag ser han logga in på messenger men paniken är borta, och att jag måste fixa och försöka förstå honom är också borta.

Rent krasst känns det sorgligt att blocka och bryta, men inte så omöjligt som igår. Utan det går att göra
Och det låter absolut som ett framsteg, det gör det. Men kom ihåg den där hårfina gränsen, det är så sjukt lätt hänt att resonera fram ursäkter och ljuga för sig själv. :)
 
"Blocka" är inte att ta livet av någon. Det är att stänga en dörr, som kan bli öppnad igen. Herregud, blocka karln, gå vidare. En vacker dag får ni kanske kontakt igen, blockeringen hävs, eller så avslutas kapitlet med den mannen i ditt liv. Livet går vidare, ta tag i det.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tävling i julsnaps
  • Stil på bostad för uthyrning.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp