Känner mig som besatt, orkar inte mer

Har läst tråden nu. Helt ärligt verkar ni trigga varandra, är det inte du som skriver meddelanden för att bryta slutar han höra av sig.
Ni både verkar vilja se om den andra bryr sig och till vilken grad, då ni säger saker och sedan gör det motsatta.

Sluta fiska om han bryr sig och på vilken nivå. Du har ju fått sagt det du ville och har du dessutom varit "rak på sak" så kommer det troligen inte vara inledande till någon diskussion. Utan hans självförtroende har snarare fått sig en törn.

Att han inte ska höra av sig borde snarare vara något du vill i det här läget. Respektera att han har respekterat dig om att bryta. Blocka och glöm.

Kan inte motsäga dig, det har blivit en katt och råttalek i att uttala vem som haft minst känslor. Och det är ganska sjukt, jag påtalad det för honom en gång och han skyllde på mig, att jag var otydlig
 
Kan inte motsäga dig, det har blivit en katt och råttalek i att uttala vem som haft minst känslor. Och det är ganska sjukt, jag påtalad det för honom en gång och han skyllde på mig, att jag var otydlig
Jag säger inte att inte han har betett sig fläckfritt, men det verkar inte du heller kunna göra.
Ja, det gör ont att avsluta med en vän. Men du har hela din familj som troligen är betydligt viktigare för dig.
 
Och det låter absolut som ett framsteg, det gör det. Men kom ihåg den där hårfina gränsen, det är så sjukt lätt hänt att resonera fram ursäkter och ljuga för sig själv. :)

Sant, det är lite därför jag inte blockar direkt och smäller ur mig något. Dels pendlar jag extremt. Idag mår jag bättte än på länge, men en oroskänsla finns. Igår var jag totalt förlamad... igår var jag arg. Jag vill ligga lite mer stabilt innan jag blockar. För att inte riskera att blocka upp och vilja säga något. Trots allt är det en människa jag måste springa på ibland ett tag till
 
Jag säger inte att inte han har betett sig fläckfritt, men det verkar inte du heller kunna göra.
Ja, det gör ont att avsluta med en vän. Men du har hela din familj som troligen är betydligt viktigare för dig.

Absolut, nej jag är inte fläckfri. Jag har säkert varit jättejobbig som velat få ut ett svar av honom som han uppenbarligen inte haft. Min familj är absolut viktigast.
 
"Blocka" är inte att ta livet av någon. Det är att stänga en dörr, som kan bli öppnad igen. Herregud, blocka karln, gå vidare. En vacker dag får ni kanske kontakt igen, blockeringen hävs, eller så avslutas kapitlet med den mannen i ditt liv. Livet går vidare, ta tag i det.

Det är just det, en block är lätt att ta bort. Men jag vill veta och vara säker på att jag inte tar bort den. Visst om ett halvår kanske men inte för att jag vill säga något
 
Det är just det, en block är lätt att ta bort. Men jag vill veta och vara säker på att jag inte tar bort den. Visst om ett halvår kanske men inte för att jag vill säga något
EXAKT vad är det du vill uppnå med din blockering? Sinnesfrid? Gört. Blockera NU och ta tag i ditt liv och gå vidare. Om du vill älta så gör det på din kammare, här tar du upp en massa människors tid och energi utan att ta till dig något av de välmenta råd du fått på 20 sidor här och ändå sitter du och ältar vidare. Ge din omgivning lite sinnesfrid, kanske är det DU som slukar relationer i ditt liv och kanske förtjänar att bli blockerad själv av den där mannen.
 
Det handlar om att jag vill påtala att jag tar detta beslutet och varför. Sedan hur han tar det får stå för honom, det får jag aldrig veta. Skulle vara om han faktiskt kom och pratade med mig irl. Men det lär aldrig hända.

Det där handlar bara om att du vill såra/ge igen/liknande. Enbart. Det finns inga goda skäl och det gynnar varken honom eller dig själv.

Vill du vara en sådan person?
 
EXAKT vad är det du vill uppnå med din blockering? Sinnesfrid? Gört. Blockera NU och ta tag i ditt liv och gå vidare. Om du vill älta så gör det på din kammare, här tar du upp en massa människors tid och energi utan att ta till dig något av de välmenta råd du fått på 20 sidor här och ändå sitter du och ältar vidare. Ge din omgivning lite sinnesfrid, kanske är det DU som slukar relationer i ditt liv och kanske förtjänar att bli blockerad själv av den där mannen.

Hade varit väldigt bra om han blockat mig eller bett mig dra åt helvete. En ren lättnad faktiskt. Men nu har han inte det. Jag tycker faktiskt inte ett dugg synd om de som läser tråden, man väljer själv vilka trådar man vill läsa eller engagera sig i. Är det en tråd man tycker är jobbig eller tråkig är det betydligt lättare att bara ignorera den än att sitta och kasta skit på TS eller kalla denne för sjuk i huvudet.
 
Han älskar inte mig Lobelia, en gång kanske han gjorde. Men samtidigt har han betett sig så märkligt att det inte går att förstå. Och jag har gett och gett både av mig och varit ärlig. Även i saker som varit pinsamma att säga. Både att han varit/är en enormt viktig person som jag ser som speciell och att jag faktiskt varit ”sugen” på honom för flera månader sedan och känt något på den tiden.

Såna saker kan han inte vara ärlig med, han har aldrig haft känslor och det skall aldrig bli nåt mellan oss skriver han. Samtidigt som han visar nåt helt annat. Och vad han var ledsen för när han kände sig illa behandlad vägrar han svara på, och är tydlig med att jag aldrig skall få ett svar på det.

Han har ändå sluppit ha ångest över att inte veta någon gång. Hans månad av tystnad har jag inte en aning över, han behövde dra sig undan och reflektera säger han och i andra andemeningen ge mig en läxa...jag kommer att vara rak men inte elak. Och hade han elakt prata med mig och få ett svar har han alltid haft chansen, tills jag blockar.
Är du tankeläsare? Du kan inte veta och han beter sig som han har känslor för dig.

Och oavsett avsikt är det oförskämt att säga sin mening och blocka. Dessutom så är det inte ett avslut utan ett sätt att fortsätta.
 
Det där handlar bara om att du vill såra/ge igen/liknande. Enbart. Det finns inga goda skäl och det gynnar varken honom eller dig själv.

Vill du vara en sådan person?

Det är något ni fått i era huvuden att jag kommer att lägga upp en arg hämnd. Kommer snarare att vara en förklaring. Jag har inget behov att hämnas men det finns något jag vill han skall veta.
 
Är du tankeläsare? Du kan inte veta och han beter sig som han har känslor för dig.

Och oavsett avsikt är det oförskämt att säga sin mening och blocka. Dessutom så är det inte ett avslut utan ett sätt att fortsätta.

Som sagt, även om jag blockar finns jag fullt tillgänglig för honom ett tag till. Vi bor grannar, jobbar i samma hus ett tag till och jag har en telefon. Kommer han traskande en jobbdag och faktiskt vill prata öppet kommer jag inte att hindra honom. Varför tycker du det låter som han har känslor?

Jag kommer mer att förklara varför, inte skälla eller hämnas och vara oförskämd. Så lågt sjunker jag inte.
 
Det är något ni fått i era huvuden att jag kommer att lägga upp en arg hämnd. Kommer snarare att vara en förklaring. Jag har inget behov att hämnas men det finns något jag vill han skall veta.
Du vill ha sista ordet...

Det luktar hämnd helt oberoende av vad du skriver. Ser du inte hur oförskämt det är? Eller tillhör det normala i din värd att slänga på luren i örat på folk och motsvarande?
 
Det är något ni fått i era huvuden att jag kommer att lägga upp en arg hämnd. Kommer snarare att vara en förklaring. Jag har inget behov att hämnas men det finns något jag vill han skall veta.
Och att säga det och sedan blocka, är ju som att ringa någon, säga något, och sen stänga av telefonen

Ingen kan tolka det som att avsluta en relation. Det är alldeles för teatraliskt.
 
Hade varit väldigt bra om han blockat mig eller bett mig dra åt helvete. En ren lättnad faktiskt. Men nu har han inte det. Jag tycker faktiskt inte ett dugg synd om de som läser tråden, man väljer själv vilka trådar man vill läsa eller engagera sig i. Är det en tråd man tycker är jobbig eller tråkig är det betydligt lättare att bara ignorera den än att sitta och kasta skit på TS eller kalla denne för sjuk i huvudet.

Ja, för då slipper du ta kontroll över dig själv och situationen och han löser det åt dig, himla smidigt. Varför låter du honom ha den kontrollen? Jag tror att det är därför du inte kan blocka honom nu, jag tror det är det du väntar på, att han ska höra av sig istället så du slipper blocka och slipper agera. Du bortförklarar om och om igen om att du bara ska skriva en sista gång, förklara för honom vad han gjort fel, hur gynnar det dig? Hur ger det dig inre frid?

Ingen har kallat dig sjuk i huvudet, folk har sagt att ditt beteende är sjukt, det är inte samma sak.
 
Du vill ha sista ordet...

Det luktar hämnd helt oberoende av vad du skriver. Ser du inte hur oförskämt det är? Eller tillhör det normala i din värd att slänga på luren i örat på folk och motsvarande?

Nej jag slänger inte på luren i örat på folk. Däremot brukar jag förklara varför jag väljer att göra vissa saker. Och mellan oss så har det blivit enbart destruktivt...speciellt för mig. Därför väljer jag att bryta.
 
Hade varit väldigt bra om han blockat mig eller bett mig dra åt helvete. En ren lättnad faktiskt. Men nu har han inte det. Jag tycker faktiskt inte ett dugg synd om de som läser tråden, man väljer själv vilka trådar man vill läsa eller engagera sig i. Är det en tråd man tycker är jobbig eller tråkig är det betydligt lättare att bara ignorera den än att sitta och kasta skit på TS eller kalla denne för sjuk i huvudet.
Jag har inte sagt att du ska tycka synd om de som läst tråden, lagt tid på att engagera sig eller sagt att du är sjuk i huvudet.

Jag tycker att du agerar som en dramaqueen. Jag tror att den där mannen skiter fullständigt i om du blockar honom eller inte - han har gått vidare. Medan du sitter här och är "besatt" och inväntar den rätta sinnesstämmningen för att göra din sorti så effektiv och storstilad som möjligt. Jag tycker du är respektlös mot alla inblandade, inte minst din man.
 
Ja, för då slipper du ta kontroll över dig själv och situationen och han löser det åt dig, himla smidigt. Varför låter du honom ha den kontrollen? Jag tror att det är därför du inte kan blocka honom nu, jag tror det är det du väntar på, att han ska höra av sig istället så du slipper blocka och slipper agera. Du bortförklarar om och om igen om att du bara ska skriva en sista gång, förklara för honom vad han gjort fel, hur gynnar det dig? Hur ger det dig inre frid?

Ingen har kallat dig sjuk i huvudet, folk har sagt att ditt beteende är sjukt, det är inte samma sak.
Du har inte läst allt va?
Ja, det hade onekligen varit skönt för då hade jag haft nåt att berarbeta och gått vidare.
Kan han vara tydlig och ärlig får han gärna höra av sig. Är ju det jag velat, ha en uppriktig dialog/reda ut. Men han ger olika svar, det blir en katt och råttalek som är destruktiv och ingen tycks kunna bryta. Därför gör jag det, med en motivering varför. Han har haft massor med chanser att blocka, prata, reda ut osv men han bara försvinner för att sedan dyka upp och bete sig märkligt när vi ses. Så kan jag inte ha det, förmodligen inte han heller.
 
Jag har inte sagt att du ska tycka synd om de som läst tråden, lagt tid på att engagera sig eller sagt att du är sjuk i huvudet.

Jag tycker att du agerar som en dramaqueen. Jag tror att den där mannen skiter fullständigt i om du blockar honom eller inte - han har gått vidare. Medan du sitter här och är "besatt" och inväntar den rätta sinnesstämmningen för att göra din sorti så effektiv och storstilad som möjligt. Jag tycker du är respektlös mot alla inblandade, inte minst din man.

Japp, jag inväntar rätt sinnesstämning. För just nu måste jag tänka på mig, inte honom. Och skiter han i mig kunde han ju inte bry sig mindre.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp