Känner mig som besatt, orkar inte mer

Tack, nej jag tror inte han bryr sig vad jag skriver oavsett om det är nåt snällt eller inte. Det är mer för min skull i så fall. Men kanske även då vi faktiskt kommer att ses irl och det blir så himla konstigt.

Det som mest gör min frustrerad över allt är att inte veta hur han tänker. Det är olika budskap hela tiden och han skriver så man kan tolka det på olika sätt. Just nu är det mest det som stör mig. Att vi kommer att bryta helt på ett eller annat sätt känner jag mig mer okej med. Är mest ledsen att inte få nåt avslut och att allt bara slutar med en massa missförstånd och sårade känslor.

Du kommer aldrig att få veta hur han tänker, än mindre förstå. Du kommer aldrig få något avslut.

Du riskerar däremot att utan tvekan framstå som en galen kaninkokerska i hans ögon.

Nu tror jag att du missförstod mig. Apropå hur det man skriver tolkas av andra. Vad jag menade är att han kanske uppfattar att han har varit tydlig. Han resonerar ju utifrån hur han förstår situationen och du resonerar utifrån hur du förstår situationen. Om han uppfattar det som att ditt "hattande" (i brist på bättre ord) är ett sätt för dig att försöka hålla honom kvar (kanske medan du bestämmer dig för om du ska vara kvar i din nuvarande relation) samtidigt som du avvisar honom, så blir det förnuftigt att säga att du har sabbat alla möjligheter att det ska bli ni. För dig låter det självfallet helt absurt och märkligt - men det är ju för att du har en helt annan uppfattning om grundantagandet för ett sådant resonemang.

För att tala klarspråk: Du säger att det aldrig har varit tal om att det någonsin kan bli ni. Utifrån det antagandet är hans påstående märkligt. Han säger istället att det har varit tal om att det kan bli ni. Kanske inte explicit, men det är hans tolkning. I så fall blir hans påståenden om att du nu har sabbat det mer begripligt.

Jag tänker även att de som har läst hela tråden - själv har jag läst varje inlägg - fortfarande gör en tolkning av det du skriver. Det gör att inget av de inlägg som du får till svar är tagna ur luften. Det är svar som utgår från tolkningar av det du har skrivit.
Verkligen. Och @Hemlig21 ingen på över 20 sidor tycker din idé är en bra idé, det är väldigt unikt! Något att fundera över :)

Jag vet inte hur han tolkade mitt sista, beror ju på om han själv tänkt höra av sig ingen veckan. Sedan är det nån fråga hur han mår i detta han inte svarat på. Min önskan var att reda ut detta i denna veckan men jag tror knappast han kommer att svara. Och att skriva något handlar mer om mig än honom.

Han har inte varit supertydlig, snarare ger hans inlägg många frågetecken och när jag frågat så är svaret att han inte tänker svara på den frågan eller andra gåtor. Och nu detta ”det kommer aldrig bli nåt mellan oss, det har du sabbat”... när det aldrig varit på tal att det någonsin skulle bli det. Det är inte att vara tydlig.

Jag har ändrats sedan jag skrev tråden, och jag förstår att man inte orkar läsa hela. Men jag blir också trött på påståenden som är tagna ur luften när jag förklarat samma sak flera gånger och ändå får det ”uppkört” gång på gång.
Men folk, jag också, har läste precis hela tråden och jag uppfattar inte att du ändrats en endaste bit. Du är fortfarande besatt, du ältar, du vill förstå, du vill ha ett avslut, du vill säga sista ordet.

Du kommer aldrig att få veta hur han tänker, än mindre förstå. Du kommer aldrig få något avslut.

Du riskerar däremot att utan tvekan framstå som en galen kaninkokerska i hans ögon.

Det tror jag inte jag kommer. Jag vet faktiskt inte. Nej, jag vet att jag inte kommer att få veta men just nu är det det som känns mest

Men folk, jag också, har läste precis hela tråden och jag uppfattar inte att du ändrats en endaste bit. Du är fortfarande besatt, du ältar, du vill förstå, du vill ha ett avslut, du vill säga sista ordet.
Och ändå mår jag betydligt bättre än igår... mycket märkligt om jag ändå är precis som igår.

Kanske är för att de flesta fått för sig att jag skall vara dryg och skälla ut efter noter?
Det tror inte jag att någon tror. Däremot vill du ge sista ordet och sen låsa honom ute från att kunna ge respons på det. DET är drygt, självupptaget och något blott en dramaqueen gör.

Sen vad är en blockering idag? Det finns sjuttiofjorton sätt att ta kontakt med dig om det mot förmodan är något han ens tänker göra. Det du gör är bara sjukt barnsligt.

Det tror inte jag att någon tror. Däremot vill du ge sista ordet och sen låsa honom ute från att kunna ge respons på det. DET är drygt, självupptaget och något blott en dramaqueen gör.

Sen vad är en blockering idag? Det finns sjuttiofjorton sätt att ta kontakt med dig om det mot förmodan är något han ens tänker göra. Det du gör är bara sjukt barnsligt.
Fast det är ju faktiskt ni härinne som tjatat om att ”blocka blocka blocka”. Den fördelen med att blocka jag kan se är att slippa se hans face varje gång jag går in på messenger, för löjlig som jag är så känns det.

Jag vet inte hur han tolkade mitt sista, beror ju på om han själv tänkt höra av sig ingen veckan. Sedan är det nån fråga hur han mår i detta han inte svarat på. Min önskan var att reda ut detta i denna veckan men jag tror knappast han kommer att svara. Och att skriva något handlar mer om mig än honom.

Det handlar om dig ja, eftersom det är du som har ett behov du vill uppfylla. Dock handlar det ju även om honom, då han skapat detta behov hos dig (och inte osannolikt att det är medvetet).

T ex genom att hela tiden undvika att svara på dina frågor, så upprätthåller han ju en osäkerhet hos dig:

Han har inte varit supertydlig, snarare ger hans inlägg många frågetecken och när jag frågat så är svaret att han inte tänker svara på den frågan eller andra gåtor. Och nu detta ”det kommer aldrig bli nåt mellan oss, det har du sabbat”... när det aldrig varit på tal att det någonsin skulle bli det. Det är inte att vara tydlig.

...som får dig att återkomma till elden gång på gång. Hur du än lindar in det och drar ut på det så är det enda svaret att du måste ta dig igenom att bryta kontakten, för han kommer inte att göra det på det sätt du önskar. Antingen gör han det för att han använder sin vetskap om dig (han har ju enligt dig själv kommit dig väldigt nära) för att kunna använda dig som en docka i sitt eget drama. Eller så gör han det inte alls medvetet utan har bara ett helt annat sätt att kommunicera än dig, och då är ni ju inte så kompatibla med varandra som du trodde er första tid. Oavsett hur det är, så är ENDA svaret att du inte ska ha någon mer kontakt med honom och istället ägna dig åt din familj om du vill behålla dem. Inga fler meddelanden, inga fler frågor, inga fler önskemål om förklaringar. Ni har ingen framtid tillsammans, helt enkelt.

Att du har så svårt för separationer bör du ta hjälp med. Du har själv nämnt att det beror på något i barndomen, och om det får såhär stora konsekvenser i vuxen ålder är det bra om du kan få professionell hjälp med att hantera det. Oavsett om den här killen använde det medvetet eller inte, så kan andra göra det i framtiden. Förutom att det med största sannolikhet är begränsande i livet, t ex i relationer, så kan det om du möter fel personer bli direkt farligt.

Det tror jag inte jag kommer. Jag vet faktiskt inte. Nej, jag vet att jag inte kommer att få veta men just nu är det det som känns mest

Tro mig. Du kommer det. Jag har läst varenda inlägg i tråden och det du berättat om er historik gör att risken är han redan tycker det och han har uttalat en del åt det hållet när du refererat vad han sagt om ditt beteende.

Men fortsätter du med MINSTA kontakt nu så är du helt garanterat väl inom riskzonen att framstå som det.

Igen - det finns INGA legitima skäl att kontakta honom överhuvudtaget igen. INGA. Det kommet enbart drabba dig negativt.

Och ja att inte förstå, inte få veta och inte få förklarat suger. Det är vidrigt. Men hade han velat du skulle förstå oav hade du det nu. Och risken är jättestor att han är VÄL medveten hur jobbigt det är. Och just därför väljer att inte förklara. För han har dig på kroken så länge han inte gör det.

Fast det är ju faktiskt ni härinne som tjatat om att ”blocka blocka blocka”. Den fördelen med att blocka jag kan se är att slippa se hans face varje gång jag går in på messenger, för löjlig som jag är så känns det.

Och det är just därför du ska blocka. Och radera hans nummer. För att hjälpa DIG att gå vidare. För att DU ska ha längre till att titta, överanalysera, vänta, fundera på att skriva det eller det som kanske förändrar. Det hjälper inte. (Been there, Done that). Så det är bara att släppa, dra plåstret och vänd inte om. För din skull

Och ändå mår jag betydligt bättre än igår... mycket märkligt om jag ändå är precis som igår.

Eller så mår du bättre för att du har kommit på ett sätt att få till ytterligare ett kontakttillfälle, med chans till ett svar från hans sida, som samtidigt går ihop med att du har lovat att bryta?

Du har fått sinnesfrid för att du ännu inte har brutit, men har lovat att göra det. Dvs skjutit upp det agerande som känns jobbigt att göra eftersom du ännu inte fullt ut accepterat det (och den separationsångest som eventuellt kommer att skapas hos dig).

Ja, men gör det då. Gör både honom och dig en tjänst och bara gör det.

Nej, folk flest har ju skrivit att du ska blocka direkt istället för att blocka om en vecka - baserat på ditt påstående att du tänker blocka. Det behöver inte alls vara samma sak som att de tycker att blocka är förstahandsalternativet i situationen som du har beskrivit den.

Det handlar om dig ja, eftersom det är du som har ett behov du vill uppfylla. Dock handlar det ju även om honom, då han skapat detta behov hos dig (och inte osannolikt att det är medvetet).

T ex genom att hela tiden undvika att svara på dina frågor, så upprätthåller han ju en osäkerhet hos dig:

...som får dig att återkomma till elden gång på gång. Hur du än lindar in det och drar ut på det så är det enda svaret att du måste ta dig igenom att bryta kontakten, för han kommer inte att göra det på det sätt du önskar. Antingen gör han det för att han använder sin vetskap om dig (han har ju enligt dig själv kommit dig väldigt nära) för att kunna använda dig som en docka i sitt eget drama. Eller så gör han det inte alls medvetet utan har bara ett helt annat sätt att kommunicera än dig, och då är ni ju inte så kompatibla med varandra som du trodde er första tid. Oavsett hur det är, så är ENDA svaret att du inte ska ha någon mer kontakt med honom och istället ägna dig åt din familj om du vill behålla dem. Inga fler meddelanden, inga fler frågor, inga fler önskemål om förklaringar. Ni har ingen framtid tillsammans, helt enkelt.

Att du har så svårt för separationer bör du ta hjälp med. Du har själv nämnt att det beror på något i barndomen, och om det får såhär stora konsekvenser i vuxen ålder är det bra om du kan få professionell hjälp med att hantera det. Oavsett om den här killen använde det medvetet eller inte, så kan andra göra det i framtiden. Förutom att det med största sannolikhet är begränsande i livet, t ex i relationer, så kan det om du möter fel personer bli direkt farligt.

Vad glad jag blir av ditt kloka svar. Ville bara säga det. Jag vet också att det är han som skapat detta, det tog lång tid innan han fick med mig på noterna. Vem som helst annars hade gett upp för längesedan-så negativ var jag från början. Men oavsett vad han gjort/gör måste jag ta mig ur det. Hantera detta ensam för han kommer inte att ge mig svar. Ändå anser jag att han kunnat vara tydligare, som sist när han sa att han skulle svara på det jag frågade och säga till mig innan om han tänkte försvinna. Så fick han 2 frågor samt att jag förstod om han behövde tid men gav honom en vecka annars måste jag gå vidare... sen blev det tvärtyst igen. Han brukar säga att det är för att han är såååå upptagen för han jobbar mycket... men vaffan han är online hela tiden. Är singel och barnlös och lever på jobbet, nätet och med olika spel. Därav min önskan att han kunde brutit, blockat eller bara sagt ifrån istället för att lova en sak och sen bara vara tyst. Men nu måste jag ju deala med detta och vara den som bryter. För jag mår ju skit av detta och att inte veta.

Detta betende visade sig som barn men uppkom senast med ett ex för 12 år sedan, jag var inte så gammal och han var otrogen jämt och ljög om det. Då hade jag samma ångest varje helg. Sedan har det inte funnits där föränn nu. Men jag kan se mönstren att jag reagerar starkt på ovisshet och har svårt att bryta. Har även svårt att se när folk vill mig illa. Även denna kille vet att jag mått jättedåligt när han bara försvunnit så det är ingen nyhet för honom. Och tyvärr hjälper han mig inte heller genom att vara tydlig.
Så jo, jag tror han gör det medvetet, eller så är det så jobbigt att ta i nu att han inte ids.

Nej, folk flest har ju skrivit att du ska blocka direkt istället för att blocka om en vecka - baserat på ditt påstående att du tänker blocka. Det behöver inte alls vara samma sak som att de tycker att blocka är förstahandsalternativet i situationen som du har beskrivit den.
Blocka blir väl definitivt förstahandsalteenativet? Även om det är som Honung skriver ang blockande

Blocka blir väl definitivt förstahandsalteenativet? Även om det är som Honung skriver ang blockande

Vad som är förstahandsalternativet för dig beror på vad som är enklast för dig. Mitt eget förstahandsalternativ hade varit att själv låta bli att ta kontakt, ignorerat vid kontaktförsök och endast blockerat om personen fortsatte höra av sig.

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 869
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 880
Senast: Palermo
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 782
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka