Känner mig som besatt, orkar inte mer

Tro mig. Du kommer det. Jag har läst varenda inlägg i tråden och det du berättat om er historik gör att risken är han redan tycker det och han har uttalat en del åt det hållet när du refererat vad han sagt om ditt beteende.

Men fortsätter du med MINSTA kontakt nu så är du helt garanterat väl inom riskzonen att framstå som det.

Igen - det finns INGA legitima skäl att kontakta honom överhuvudtaget igen. INGA. Det kommet enbart drabba dig negativt.

Och ja att inte förstå, inte få veta och inte få förklarat suger. Det är vidrigt. Men hade han velat du skulle förstå oav hade du det nu. Och risken är jättestor att han är VÄL medveten hur jobbigt det är. Och just därför väljer att inte förklara. För han har dig på kroken så länge han inte gör det.

Nej det gör väl egentligen inte det. Ja han vet ju redan hur jag känner inför det men valt att inte svara såsom han skulle sa han utan vara försvinna i allafall. Han ville vara kompis men jag fick acceptera att han jobbade så mycket att det kunde ta en ”liten stund” innan han svarade. Och borta var han ju igen. Så egentligen har han väl sagt sitt där.

Senast förra veckan alltså efter denna tysta månad så pratade vi ganska mycket som vänner. Jobbade samma pass så han skulle komma på kaffe till mig där jag är. Men för mig kändes det inte bra med alla obesvarade frågor, så jag undrade hur han tänkte och fick vara skrattamileys tillbaka. Jag bjöd han aldrig på kaffe, kände att jag inte ville. Däremot hjälpte han mig med en sak, och då gjorde vi det vi skulle, men han tittade aldrig på mig när vi jobbade, sa inget och fick brått iväg. Likadan var han under sin tysta månad, när jag frågade varför sa han att det ju var upp till mig att säga hej... skitskum. Men när jag läser det jag skriver så förstår jag bättre
 
Eller så mår du bättre för att du har kommit på ett sätt att få till ytterligare ett kontakttillfälle, med chans till ett svar från hans sida, som samtidigt går ihop med att du har lovat att bryta?

Du har fått sinnesfrid för att du ännu inte har brutit, men har lovat att göra det. Dvs skjutit upp det agerande som känns jobbigt att göra eftersom du ännu inte fullt ut accepterat det (och den separationsångest som eventuellt kommer att skapas hos dig).

Faktiskt inte, jag har blivit mer för att inte höra av mig. För oavsett, när jag läser mina inlägg så märker jag en person som faktiskt drivit mycket med mig.
 
Såklart du gör. Eftersom det bara är din version som gäller här, det är inte honom du pratar så du får inget bränsle på brasan från honom.
Hade jag velat prata med honom hade jag väl gjort det? Eller skriva nåt till honom i förhoppning att han skulle svara? Men jag hade knappast mått bättre av det.
 
Jag är ju ändå en bra bit påväg sedan igår.

Ja jag har en sak jag vill få sagt innan jag blockar, men jag vet inte hur. Att jag blir förvirrad är inte konstigt. Ena stunden är det si och nästa så. Ja han använder straff och läxor...det har han själv skrivit. Det är ingen bortförklaring och jag tycker också det är extremt osunt. Det har jag aldrig motsagt och det är också därför jag skrev denna tråden

Alltså... en människa som agerar som du beskriver det i ovanstående inlägg ska man endast ge en spark i arslet, inget annat. Dina reaktioner (som du beskrivit i ett antal inlägg) på hans beteende är inte sunda eller normala någonstans och jag håller med @Petruska, det låter mest som en missbrukare som längtar efter nästa fix.

Ja, jag tror du behöver få professionell hjälp att hantera nuvarande situation och trassla ut ditt förflutna. Det verkar ställa till det för dig.
 
Nej det gör väl egentligen inte det. Ja han vet ju redan hur jag känner inför det men valt att inte svara såsom han skulle sa han utan vara försvinna i allafall. Han ville vara kompis men jag fick acceptera att han jobbade så mycket att det kunde ta en ”liten stund” innan han svarade. Och borta var han ju igen. Så egentligen har han väl sagt sitt där.

Senast förra veckan alltså efter denna tysta månad så pratade vi ganska mycket som vänner. Jobbade samma pass så han skulle komma på kaffe till mig där jag är. Men för mig kändes det inte bra med alla obesvarade frågor, så jag undrade hur han tänkte och fick vara skrattamileys tillbaka. Jag bjöd han aldrig på kaffe, kände att jag inte ville. Däremot hjälpte han mig med en sak, och då gjorde vi det vi skulle, men han tittade aldrig på mig när vi jobbade, sa inget och fick brått iväg. Likadan var han under sin tysta månad, när jag frågade varför sa han att det ju var upp till mig att säga hej... skitskum. Men när jag läser det jag skriver så förstår jag bättre

Det finns en extremt amerikaniserad bok som Dr Phil varit inblandat i skapandet av. På svenska heter den ”dumpa honom - han vill faktiskt inte ha dig” eller något liknande, på engelska heter den något med ”he is just not that into you”. Den handlar om alla ursäkter kvinnor skapar åt män som faktiskt inte är tillräckligt intresserade, och om att se det. Typ att det finns ingen som har så mycket på jobbet att de 2018 inte kan skicka ett sms eller två (undantaget om de inte kan ha mobil på jobbet, jobbar i renrum etc så, men du fattar). Om inte annat måste alla gå på toa och slänga i sig något att äta. Om man vill har man tid slänga iväg ett snabbt sms. Och om man inte gör det så beror det helt enkelt på att det inte är särskilt viktigt. Och om någon man bryr sig om tycker något är väldigt viktigt så även om man själv tycker det är poänglöst så vinnlägger man sig om att göra det bara för man vet den andra tycker det är viktigt. Sådant.

Boken är i amerikansk anda lite too much och over the top, men ger tillräckligt med aha-upplevelse ändå.

Och hans beteende visar med all tydlighet och utan minsta tvekan att du inte är viktig för honom, varken som vän eller annat. Varför det är så vet du inte men det spelar ingen roll. Han har visat att du ÄR oviktig för honom genom handling. Han kanske mellan varven säger motsatsen i ord. Men handling trumfar ord.

Så. Han bryr sig inte om dig. Punkt. Och DET är egentligen det enda du behöver veta. Det gör ont, man vill ha förklaringar och avslut, veta vad man gjorde fel, kunde gjort annorlunda osv. Det är mänskligt. Men det enda viktiga är att han bryr sig inte om dig. Och det är det - och bara det - du måste och ska agera utifrån.
 
Alltså... en människa som agerar som du beskriver det i ovanstående inlägg ska man endast ge en spark i arslet, inget annat. Dina reaktioner (som du beskrivit i ett antal inlägg) på hans beteende är inte sunda eller normala någonstans och jag håller med @Petruska, det låter mest som en missbrukare som längtar efter nästa fix.

Ja, jag tror du behöver få professionell hjälp att hantera nuvarande situation och trassla ut ditt förflutna. Det verkar ställa till det för dig.

Jag vet, förra veckan googlade jag på vad en narcissist var. Även om jag inte är läkare så uppfyllde han i stort sett alla kriterier som stod. Även om han inte skulle vara det så förklarar det en hel del om hans personlighet och att jag går på det han säger hela tiden och lägger allt på mig. Och varför jag reagerat som jag gör.
 
Jag vet, förra veckan googlade jag på vad en narcissist var. Även om jag inte är läkare så uppfyllde han i stort sett alla kriterier som stod. Även om han inte skulle vara det så förklarar det en hel del om hans personlighet och att jag går på det han säger hela tiden och lägger allt på mig. Och varför jag reagerat som jag gör.

STOPP! Inte börja tänka så. För din del är det skit samma vad han är eller inte är. Det ger dig inget att grotta i det utan drar bara in dig i dramat igen.

Spotta upp dig, stryk honom helt ur ditt liv och lägg in den här situationen på erfarenhetskontot... under kolumnen "Ska aldrig nysta in mig i något sådant här igen".

Vill du på allvar komma tillrätta med dina egna reaktioner är det professionell hjälp du behöver. En professionell kan hjälpa dig att titta på den här situationen utan att du sas trillar dit igen. Det är inget man klarar själv.
 
Vad glad jag blir av ditt kloka svar. Ville bara säga det. Jag vet också att det är han som skapat detta, det tog lång tid innan han fick med mig på noterna. Vem som helst annars hade gett upp för längesedan-så negativ var jag från början. Men oavsett vad han gjort/gör måste jag ta mig ur det. Hantera detta ensam för han kommer inte att ge mig svar. Ändå anser jag att han kunnat vara tydligare, som sist när han sa att han skulle svara på det jag frågade och säga till mig innan om han tänkte försvinna. Så fick han 2 frågor samt att jag förstod om han behövde tid men gav honom en vecka annars måste jag gå vidare... sen blev det tvärtyst igen. Han brukar säga att det är för att han är såååå upptagen för han jobbar mycket... men vaffan han är online hela tiden. Är singel och barnlös och lever på jobbet, nätet och med olika spel. Därav min önskan att han kunde brutit, blockat eller bara sagt ifrån istället för att lova en sak och sen bara vara tyst. Men nu måste jag ju deala med detta och vara den som bryter. För jag mår ju skit av detta och att inte veta.

Detta betende visade sig som barn men uppkom senast med ett ex för 12 år sedan, jag var inte så gammal och han var otrogen jämt och ljög om det. Då hade jag samma ångest varje helg. Sedan har det inte funnits där föränn nu. Men jag kan se mönstren att jag reagerar starkt på ovisshet och har svårt att bryta. Har även svårt att se när folk vill mig illa. Även denna kille vet att jag mått jättedåligt när han bara försvunnit så det är ingen nyhet för honom. Och tyvärr hjälper han mig inte heller genom att vara tydlig.
Så jo, jag tror han gör det medvetet, eller så är det så jobbigt att ta i nu att han inte ids.

Vad bra att du tar emot mitt inlägg väl.

It takes two to tango, brukar man säga. Och likaväl så räcker det med en - vem som hels av de två - för att bryta relationen. Du önskar att han ska bryta, men gör han inte det så får du göra det själv. Om en människa inte är som du önskar, eller gör de prioriteringar du önskar, så kan du inte ändra honom genom att tjata med dina önskningar. Acceptera faktum, och gå vidare. Det vet du ju.

Nu när du (snart hoppa jag) lämnat honom bakom dig så är det dags att se framåt och ta tag i ditt eget liv för att göra det så bra som möjligt. Även om den här soppan varit påfrestande så har det också gett dig en chans att reflektera över dina känsliga triggerpunkter och dina osunda reaktioner. Du ser ju mönstren, så låt det här bli den händelse som får dig att söka hjälp för att lättare kunna hantera alla typer av relationer, och den ovisshet som i mer eller mindre grad alltid hör till i kontakten med andra människor.
 
Alltså, denna analys av honom, är inte helt ok kan jag tycka. Tanken att analysera en arbetskamrat har ALDRIG fallit mig in...

Hade varit väldigt intressant att höra hans sida av saken....[
Varför är den inte okej? Jag tycker det är fullt normalt att analysera saker man inte förstår för att just förstå dem. Och detta är en människa det händer mycket kring, även om vi bortser från mig/han nu.

Inte ok, för den ger Stalker-vibbar...

Det pratas enormt mycket om honom, så uppenbarligen är han en ganska stor grej hos många på olika plan.

Går(/jobbar) ni på förskola? Kvinnodominerat yrke med en 25-årig snubbe...
Här har vi inga fördomar alls, spelar det nån roll vilken arbetsplats det är verkligen?
 
Om du inte har blockat än så kan du inte skyllad på tidsbrist iaf eftersom du uppenbarligen har tid att skriva och svara här så då får man börja luta åt att du helt enkelt vill fortsätta och inte gå vidare.
Va du tjatar om att ts ska blocka hit och dit. Människor är komplicerade, relationer är komplexa. Hon kanske behöver lite mera tid. Spela roll. Hon har ju ändå tagit sig för att skriva denna tråd och ventilera tuffa saker. Det är ett stort steg i rätt riktning. Det andra kommer säkert inom tid. Huvudsaken är att hon lär sig att undvika sådana här män framöver.
 
STOPP! Inte börja tänka så. För din del är det skit samma vad han är eller inte är. Det ger dig inget att grotta i det utan drar bara in dig i dramat igen.

Spotta upp dig, stryk honom helt ur ditt liv och lägg in den här situationen på erfarenhetskontot... under kolumnen "Ska aldrig nysta in mig i något sådant här igen".

Vill du på allvar komma tillrätta med dina egna reaktioner är det professionell hjälp du behöver. En professionell kan hjälpa dig att titta på den här situationen utan att du sas trillar dit igen. Det är inget man klarar själv.

Fast tanken är intressant ändå tycker jag. För det säger mycket om varför jag inte kan förstå honom och hans betende. Förutom detta händer ju enorm konstigheter runt honom som jag sällan skådat där jag jobbar. Och det ger ännu en vibb åt att jag verkligen skall lägga benen på ryggen.
 
Vad bra att du tar emot mitt inlägg väl.

It takes two to tango, brukar man säga. Och likaväl så räcker det med en - vem som hels av de två - för att bryta relationen. Du önskar att han ska bryta, men gör han inte det så får du göra det själv. Om en människa inte är som du önskar, eller gör de prioriteringar du önskar, så kan du inte ändra honom genom att tjata med dina önskningar. Acceptera faktum, och gå vidare. Det vet du ju.

Nu när du (snart hoppa jag) lämnat honom bakom dig så är det dags att se framåt och ta tag i ditt eget liv för att göra det så bra som möjligt. Även om den här soppan varit påfrestande så har det också gett dig en chans att reflektera över dina känsliga triggerpunkter och dina osunda reaktioner. Du ser ju mönstren, så låt det här bli den händelse som får dig att söka hjälp för att lättare kunna hantera alla typer av relationer, och den ovisshet som i mer eller mindre grad alltid hör till i kontakten med andra människor.

Absolut och visst är det så som du säger. Jag måste acceptera det. Och det har jag snart, men frågan varför finns fortfarande kvar.
 
Fast tanken är intressant ändå tycker jag. För det säger mycket om varför jag inte kan förstå honom och hans betende. Förutom detta händer ju enorm konstigheter runt honom som jag sällan skådat där jag jobbar. Och det ger ännu en vibb åt att jag verkligen skall lägga benen på ryggen.

Nej, det är inte det minsta intressant att kleta en internetdiagnos på andra människor. Googlar man ditt beteende i den här soppan så skulle det säker också kunna säga en del mindre nice saker om dig, vilket du knappast skulle gilla eller tycka var speciellt intressant.
 
Eller så mår du bättre för att du har kommit på ett sätt att få till ytterligare ett kontakttillfälle, med chans till ett svar från hans sida, som samtidigt går ihop med att du har lovat att bryta?

Du har fått sinnesfrid för att du ännu inte har brutit, men har lovat att göra det. Dvs skjutit upp det agerande som känns jobbigt att göra eftersom du ännu inte fullt ut accepterat det (och den separationsångest som eventuellt kommer att skapas hos dig).
Och en utvidgad arena för dramat. Det kan ju typiskt kännas bättre.
 
Va du tjatar om att ts ska blocka hit och dit. Människor är komplicerade, relationer är komplexa. Hon kanske behöver lite mera tid. Spela roll. Hon har ju ändå tagit sig för att skriva denna tråd och ventilera tuffa saker. Det är ett stort steg i rätt riktning. Det andra kommer säkert inom tid. Huvudsaken är att hon lär sig att undvika sådana här män framöver.

Tack, precis så är det. Jag skall bli av med honom på ett eller annat sätt. Jag behöver dock vänja mig och stabilisera mig just så jag inte söker upp honom igen utan kan låta det vara helt. Annars blir det ju otroligt patetiskt.
 
Nej, det är inte det minsta intressant att kleta en internetdiagnos på andra människor. Googlar man ditt beteende i den här soppan så skulle det säker också kunna säga en del mindre nice saker om dig, vilket du knappast skulle gilla eller tycka var speciellt intressant.

Kan man säkert, men i det stora hela är det intressant ur flera synvinklar. För hans betende stämmer inte i det stora hela. Jag är inte ute efter nån hämnd eller kasta skit på honom, däremot när jag läste om det så var det verkligen HAN på alla nivåer. Främst på arbetsnivå.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp