Känner mig som besatt, orkar inte mer

Det är rätt mycket begärt av en kille som troligen varit förälskad i dig att övergå till att bara vara vän. Det lyckas sällan innan känslorna slocknat.

Kanske är det så, för mig var det inga problem. Jag tyckte om honom som människa.
Det jag får fram av honom är att han backat för jag är kluven som person, har behandlat honom illa och i min kluvenhet har han alltid fått ta smällarna. Och att jag ena dagen tyckt om honom och han betytt massor och andra dagen varit som luft, och så har det verkligen inte varit.
Och pga detta och att han inte förstår har han dragit sig undan.

Nästa dag har han dragit sig undan för att han tror jag är kär i honom och han inte vill förstöra för mig genom att något skulle hända. Men det har aldrig varit på tapeten att nåt fysiskt skulle hända utom den gången jag backade där jag kände att "nästa gång kan något hända". När jag ifrågasätter det skriver han att han sagt nej...men situationen har aldrig ens uppstått.

Att jag skulle vart kär var ganska snart efter att han blev dumpad, så det får jag inte ihop heller. Sedan säger han senast häromdagen att det aldrig kan bli något mellan oss pga mig och att jag bränt mina broar, men där har vi heller aldrig varit på den nivån. Det är flera månader sedan jag "dumpade" honom sen har det aldrig vart på tal så varför den kommentaren kom har jag inte en aning om heller. Jag frågade vad han ville ha för relation idag? (som kompisar som det var innan)...förhållande har det aldrig vart prat på-ever. Men fortsätter älta att han inte förstår sig på mig och behövt tid att reflektera.
 
Så trots varningsklockor, ditt ointresse, irritation rent av, trots att du fick en dålig känsla av att se honom på bild så sitter du nu och trånar efter hans uppmärksamhet. Du vet att han ligger runt och har sårat många människor. Du vet att det är mycket drama, människor som både älskar och hatar honom. Tvära kast. Trots allt detta så kunde du bara inte låta bli att bli såpass engagerad att du sitter och gråter om kvällarna och inte är samma person längre, du ser inte längre barn och familj och fungerar knappt på egen hand? Jag menar ser du inte själv det absurda? Spelar roll vad han säger och gör både nu och dåtid. Vad du gör just nu är det viktiga och det är inte helt sunt att inte bara blocka och gå vidare. Vill du riskera din och din sambos relation? Det verkar ju sannerligen så. Den här slyngeln har blivit prio ett i ditt liv. Tycker du inte att det är lite sjukt? Jag menar du hörde ju varningsklockor...
 
Så kan det vara, men där hade han guldläge för 3 dagar sedan att aldrig prata med mig mer. Men visst kan det vara så. Eller så känner han själv att han bara snurrat in sig i allt så det blir jobbigt för honom...för det blir det.
Kanske det är just det guldläget han utnyttjar nu - att aldrig mera prata med dig.
 
Om du inte har blockat än så kan du inte skyllad på tidsbrist iaf eftersom du uppenbarligen har tid att skriva och svara här så då får man börja luta åt att du helt enkelt vill fortsätta och inte gå vidare.

Jag komemr att blocka för min egen skull, när tiden är rätt och senast inom en vecka. Men jag kommer inte att sitta och hetsa såsom du önskar. För jag har ingen brådska, han kommer inte att skriva något alls på den veckan. Så om han ligger blockad eller icke blockad just nu spelar mindre roll.
 
Jag komemr att blocka för min egen skull, när tiden är rätt och senast inom en vecka. Men jag kommer inte att sitta och hetsa såsom du önskar. För jag har ingen brådska, han kommer inte att skriva något alls på den veckan. Så om han ligger blockad eller icke blockad just nu spelar mindre roll.
Vad är det för magiskt som händer om en vecka som inte kan ske om en timme? Om det nu inte spelar någon roll om han är blockad varför inte göra det då?
 
Kanske det är just det guldläget han utnyttjar nu - att aldrig mera prata med dig.

Ja det kanske det är. Han säger att han är förvirrad pga mig och därför backar. Jag vette 17, men en block blir det från mig mest för min skull. För vi måste bryta
 
Varför är den inte okej? Jag tycker det är fullt normalt att analysera saker man inte förstår för att just förstå dem. Och detta är en människa det händer mycket kring, även om vi bortser från mig/han nu.
Det pratas enormt mycket om honom, så uppenbarligen är han en ganska stor grej hos många på olika plan.

Absolut, alla är vi mer eller mindre analytiskt lagda och använder det mer eller mindre mycket i våra liv. MEN människor är inte "saker", människor är komplexa och de går inte att luska ut genom att analysera vilka de är på djupet genom att läsa sms och vända och vrida på dem tills man knappt vet vad som är sant eller inte. Det enda det leder till är en skev bild av verkligheten och en situation som sätter både dig och honom i en konstig sits. Du återkommer till att du inte förstår honom och han inte förstår dig, men om ni bara kunde prata så hade ni förstått. Det verkar ju inte alls så? Ni verkar inte alls förstå varandra eller vilja förstå.

Att du dessutom kände behovet än en gång av att höra av dig visar bara på hur fast du är. Jag är ledsen om du tycker många av oss är hårda i tråden men jag tror detta är så oerhört frustrerande för många att läsa, det är så tydligt för utomstående att detta är extremt osunt och när du hela tiden bortförklarar och pratar om att analysera/straffa/prata ut/allt vad det nu är så känns det som att du inte tar in någonting alls av vad vi skriver.

Låt det vara avslutat nu, släpp det, gå vidare. Du har fått ett avslut. Lev med det.
 
Det är möjligt att det bara var så från honom, samtidigt får jag extremt kluvna saker skrivet från honom. Alla använder Messenger olika, jag och min bästa kompis skriver till varandra säkert 20 gånger om dagen dygnet runt, vi är inte förälskade på något sätt.
Det är nära mellan kärlek och hat och att bli dissad är jobbigt även för en stabil person. Killen verkar ha problem i och med den starka reaktionen. Att det finns andra situationer än kärlek att messa varandra ständigt påverkar inte det faktum att ständigt messade är vanligt i inledningen av en relation. Det kan lätt misstolkas och utifrån din reaktion så har du starka känslor för killen även om det inte är kärlek.

Det blir så mycket dubbla budskap när man inte bryter helt utan vill försätta men ändå inte.
 
Jag komemr att blocka för min egen skull, när tiden är rätt och senast inom en vecka. Men jag kommer inte att sitta och hetsa såsom du önskar. För jag har ingen brådska, han kommer inte att skriva något alls på den veckan. Så om han ligger blockad eller icke blockad just nu spelar mindre roll.
Googla medberoende och ta en titt i spegeln för dina ”skäl” till att inte bryta trots att det är det enda rätta och det enda som kommer att få dig att må bra igen är så textbook medberoende. du ihärdar med att ge chans på chans på chans till en idiot som bara playat dig. Acceptera att bara var en i mängden och gå vidare. Om någon månad har han hittat en ny och då kommer det här kännas sååå pinsamt
 
Fast det är inget som säger att du kommer vara klar med det hela mentalt om en vecka heller.

Nej, men med tanke på hur mycket bättre allt känns idag jämfört med igår FM tror jag det. Jag måste ge mig tid också, för min skull. Och vara säker på att jag aldrig kommer att blocka upp honom. Samt om jag vill ha sagt något innan jag blockar (som jag inte tänker sitta och vänta på svar över)
 
Googla medberoende och ta en titt i spegeln för dina ”skäl” till att inte bryta trots att det är det enda rätta och det enda som kommer att få dig att må bra igen så ihärdat du med att ge chans på chans på chans till en idiot som bara playat dig. Acceptera att bara var en i mängden och gå vidare. Om någon månad har han hittat en ny och då kommer det här kännas sååå pinsamt

Han har redan hittat en ny, iaf att ragga på. Det gjorde han under tiden han raggade på mig. Och det bryr jag mig inget större om. Han får göra vad han vill och ligga med vem han vill. Precis som alla andra vänner jag har.
 
Kanske är det så, för mig var det inga problem. Jag tyckte om honom som människa.
Det är enkelt gör den som inte är kär ( även om du verkar besatt). Att umgås med någon som man är kär i och inte kan få är skitjobbigt. Det kan vara en förklaring till hans irrationella beteende. Som sagt det är nära mellan kärlek och hat.
 
Det är nära mellan kärlek och hat och att bli dissad är jobbigt även för en stabil person. Killen verkar ha problem i och med den starka reaktionen. Att det finns andra situationer än kärlek att messa varandra ständigt påverkar inte det faktum att ständigt messade är vanligt i inledningen av en relation. Det kan lätt misstolkas och utifrån din reaktion så har du starka känslor för killen även om det inte är kärlek.

Det blir så mycket dubbla budskap när man inte bryter helt utan vill försätta men ändå inte.

Jättesant det du skriver. Och när jag läser det han skriver såsom jag gjorde den månaden han var borta får jag inte ihop det alls. För i det han skriver är det mycket sorg, svek men samtidigt att han lägger saker på mig och petar till mig. Av de som läst vad han skrivit så tror dessa att han är sårad och därför beter sig konstigt.
 
Oavsett om du blockar nu eller sen så handlar allt om att inte låta han ta plats och energi i ditt liv vilket han gör när du konstant sitter och ältar och vrider och vänder på vad han gjort och inte gjort. Sluta tänk på honom och första steget är att blocka och sluta skriva om honom. Klarar du inte av att blocka så kan du iaf sluta älta och skriva om honom här för det gör bara att han får fortsätta ta plats i ditt liv. Gå ut på en promenad med en ljudbok istället eller kanske gör något med familjen det är trots allt helg och här sitter du och ältar om en person du ska blocka?
 
Han har redan hittat en ny, iaf att ragga på. Det gjorde han under tiden han raggade på mig. Och det bryr jag mig inget större om. Han får göra vad han vill och ligga med vem han vill. Precis som alla andra vänner jag har.
Nä just du är bara intresserad av hans goda sidor som vän? Snälla han körde ett spel för att få omkull dig och du trodde det var genuin vänskap? Trist.
 
Absolut, alla är vi mer eller mindre analytiskt lagda och använder det mer eller mindre mycket i våra liv. MEN människor är inte "saker", människor är komplexa och de går inte att luska ut genom att analysera vilka de är på djupet genom att läsa sms och vända och vrida på dem tills man knappt vet vad som är sant eller inte. Det enda det leder till är en skev bild av verkligheten och en situation som sätter både dig och honom i en konstig sits. Du återkommer till att du inte förstår honom och han inte förstår dig, men om ni bara kunde prata så hade ni förstått. Det verkar ju inte alls så? Ni verkar inte alls förstå varandra eller vilja förstå.

Att du dessutom kände behovet än en gång av att höra av dig visar bara på hur fast du är. Jag är ledsen om du tycker många av oss är hårda i tråden men jag tror detta är så oerhört frustrerande för många att läsa, det är så tydligt för utomstående att detta är extremt osunt och när du hela tiden bortförklarar och pratar om att analysera/straffa/prata ut/allt vad det nu är så känns det som att du inte tar in någonting alls av vad vi skriver.

Låt det vara avslutat nu, släpp det, gå vidare. Du har fått ett avslut. Lev med det.

Jag är ju ändå en bra bit påväg sedan igår.

Ja jag har en sak jag vill få sagt innan jag blockar, men jag vet inte hur. Att jag blir förvirrad är inte konstigt. Ena stunden är det si och nästa så. Ja han använder straff och läxor...det har han själv skrivit. Det är ingen bortförklaring och jag tycker också det är extremt osunt. Det har jag aldrig motsagt och det är också därför jag skrev denna tråden
 
Jag är ju ändå en bra bit påväg sedan igår.

Ja jag har en sak jag vill få sagt innan jag blockar, men jag vet inte hur. Att jag blir förvirrad är inte konstigt. Ena stunden är det si och nästa så. Ja han använder straff och läxor...det har han själv skrivit. Det är ingen bortförklaring och jag tycker också det är extremt osunt. Det har jag aldrig motsagt och det är också därför jag skrev denna tråden
Vad är det du vill ha sagt och varför? Varför är det ens viktigt? Han bryr sig ju inte och även om han gjorde det vad för skillnad skulle det innebära för dig?
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp