Känner mig som besatt, orkar inte mer

Jag undrar samma sak som @niphredil:
"Och vad är det du vill ha ifrån honom nu? Du säger till honom att du inte vill ha nåt mer med honom att göra, han läser men svarar inte. Ni är klara med varandra. Vad förväntar du dig av honom? "
Egentligen inget alls mer än att jag önskade att vi kunde fortsatt vara vänner. Inte såsom innan men ändock när vi ändå måste ses så ofta ett tag till. Hade varit enklare om vi inte sågs både på hemmaplan och på jobbet.
 
Jag tycker du är modig som skriver den här tråden. Alla kan fastna i garnet på en sådan här rövhatt. Det är pinsamt och genant och jag tror att man nog efteråt kan känna väldigt mycket skam och skuld också. Jag hoppas du snart mår bättre.

Tack, ja det gör man ju och det blir inte bättre när vissa inlägg bara syftar till att få mig att framstå som galen eller att man lägger till saker som inte ens står och såna känslor jag inte ens har eller har haft.

Känner också att mina tankar och känslor är pinsamma och man känner skam/skuld. Inte så mycket för honom men för min familj.
Jag tror också det är lätt att fastna för en sådan person som han är, han verkar ju ha förmågan att få folk att reagera. Ser jag på jobbet så antingen tycker man han är såååå gullig eller så hatar man honom. Och då syftar jag inte kring mig utan kollegor. Han har ett jättebehov utav att känna sig omtyckt och kör all in på det oavsett om kollegan är 16 eller 70. Han har också behov av att kontrollera,styra och ta över och i det har han gjort andra ledsna eftersom deras synsätt är värdelöst i jämförhet med hans eget. Mycket drama, ledsna människor runt honom blir det, och en liten klick som också gillar att skapa intriger som står bakom homom men de är extremt få.
 
Nej jag ser inte honom som nån pojkvän alls och har aldrig gjort. Då hade jag ju glatt hoppat på tåget när chansen fanns, och denne kille gav mig många.

Det är ingen parrelation jag vill ha med honom, bara som nära vän som det var innan. Dessutom är jag väldigt ledsen att det blivit så fel som det blev. Jag släpper sällan människor inpå livet, men gjorde detta med honom...därför gör det otroligt ont att det blivit såhär. Det är allt
Fast han har nog aldrig varit nån nära vän. Allt var ett spel från hans sida. Det är min absoluta tro.
 
Han kanske inte vill prata med dig och därför låter bli att svara.

Så kan det vara, men där hade han guldläge för 3 dagar sedan att aldrig prata med mig mer. Men visst kan det vara så. Eller så känner han själv att han bara snurrat in sig i allt så det blir jobbigt för honom...för det blir det.
 
Tack, ja det gör man ju och det blir inte bättre när vissa inlägg bara syftar till att få mig att framstå som galen eller att man lägger till saker som inte ens står och såna känslor jag inte ens har eller har haft.

Känner också att mina tankar och känslor är pinsamma och man känner skam/skuld. Inte så mycket för honom men för min familj.
Jag tror också det är lätt att fastna för en sådan person som han är, han verkar ju ha förmågan att få folk att reagera. Ser jag på jobbet så antingen tycker man han är såååå gullig eller så hatar man honom. Och då syftar jag inte kring mig utan kollegor. Han har ett jättebehov utav att känna sig omtyckt och kör all in på det oavsett om kollegan är 16 eller 70. Han har också behov av att kontrollera,styra och ta över och i det har han gjort andra ledsna eftersom deras synsätt är värdelöst i jämförhet med hans eget. Mycket drama, ledsna människor runt honom blir det, och en liten klick som också gillar att skapa intriger som står bakom homom men de är extremt få.
Alltså, denna analys av honom, är inte helt ok kan jag tycka. Tanken att analysera en arbetskamrat har ALDRIG fallit mig in...

Hade varit väldigt intressant att höra hans sida av saken....
 
Fast han har nog aldrig varit nån nära vän. Allt var ett spel från hans sida. Det är min absoluta tro.

Det är möjligt faktiskt, för han har aldrig pratat om den mer än att vi kom varandra väldigt nära. Och han är mycket för spel. Som sagt varningsklockorna ringde bara jag såg honom på bild för sådär 2 år sedan, de ringde ännu mer den gången han skulle hjälpa mig och jag var extremt anti hans tappra försök över Messenger dygnet runt...med facit i hand borde jag lyssnat på mitt första intryck
 
Alltså, denna analys av honom, är inte helt ok kan jag tycka. Tanken att analysera en arbetskamrat har ALDRIG fallit mig in...

Hade varit väldigt intressant att höra hans sida av saken....
Varför är den inte okej? Jag tycker det är fullt normalt att analysera saker man inte förstår för att just förstå dem. Och detta är en människa det händer mycket kring, även om vi bortser från mig/han nu.
Det pratas enormt mycket om honom, så uppenbarligen är han en ganska stor grej hos många på olika plan.
 
Alltså, denna analys av honom, är inte helt ok kan jag tycka. Tanken att analysera en arbetskamrat har ALDRIG fallit mig in...

Hade varit väldigt intressant att höra hans sida av saken....

Vet du, jag hade också velat höra HANS sida av saken. För det jag hör/läser av honom så är den extremt tvetydlig och hoppig.
 
Varför är den inte okej? Jag tycker det är fullt normalt att analysera saker man inte förstår för att just förstå dem. Och detta är en människa det händer mycket kring, även om vi bortser från mig/han nu.

Inte ok, för den ger Stalker-vibbar...

Det pratas enormt mycket om honom, så uppenbarligen är han en ganska stor grej hos många på olika plan.

Går(/jobbar) ni på förskola? Kvinnodominerat yrke med en 25-årig snubbe...
 
Vi har aldrig betett oss som ett förälskat par, eftersom vi aldrig varit det. Om du läser tråden ser du att vi var vänner och att han var den som var på hela tiden och att jag blev ganska irriterad och tyckte han var superjobbig. Sedan vände det och där och då valde jag att vara tydlig i ordalag som "det kommer aldrig att bli något mellan oss, jag kommer aldrig att vara otrogen". Där började hans märkliga betende som gjorde mig ledsen eftersom jag ändå såg honom som en go vän och någon som betydde väldigt mycket. För mig är det ganska stort att öppna mig för någon...därav att han blev speciell.
Det är så jag uppfattar din beskrivning med ständiga SMS -det är så folk beter sig som är kära. Jag är övertygad om att det i killens ögon var en inledning till en romans och han blev sårad när han insåg att du inte var inne på samma spår. Just att han börjar bete sig illa när du dissar honom är för mig ett solklart tecken att han hade helt andra avsikter än dig.
 
Varför är den inte okej? Jag tycker det är fullt normalt att analysera saker man inte förstår för att just förstå dem. Och detta är en människa det händer mycket kring, även om vi bortser från mig/han nu.

Inte ok, för den ger Stalker-vibbar...

Att analysera saker man inte förstår för att få en förståelse? Då är världen full i stalkers för det gör det flesta någon gång, oavsett vad det gäller.

Det pratas enormt mycket om honom, så uppenbarligen är han en ganska stor grej hos många på olika plan.

Går(/jobbar) ni på förskola? Kvinnodominerat yrke med en 25-årig snubbe...

Nej
 
Egentligen inget alls mer än att jag önskade att vi kunde fortsatt vara vänner. Inte såsom innan men ändock när vi ändå måste ses så ofta ett tag till. Hade varit enklare om vi inte sågs både på hemmaplan och på jobbet.
Det är rätt mycket begärt av en kille som troligen varit förälskad i dig att övergå till att bara vara vän. Det lyckas sällan innan känslorna slocknat.
 
Det är så jag uppfattar din beskrivning med ständiga SMS -det är så folk beter sig som är kära. Jag är övertygad om att det i killens ögon var en inledning till en romans och han blev sårad när han insåg att du inte var inne på samma spår. Just att han börjar bete sig illa när du dissar honom är för mig ett solklart tecken att han hade helt andra avsikter än dig.

Det är möjligt att det bara var så från honom, samtidigt får jag extremt kluvna saker skrivet från honom. Alla använder Messenger olika, jag och min bästa kompis skriver till varandra säkert 20 gånger om dagen dygnet runt, vi är inte förälskade på något sätt.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp