Känner mig som besatt, orkar inte mer

Fast då är det väl ett alldeles utmärkt tillfälle att inte svara när någon bryter med en?och dessutom är ganska arg. Jag hade lagt in en block direkt efter ett sånt meddelande. Inte han tydligen. Där hade han en superchans.
Du hade ju inte blockerat honom, du gör det ju inte nu heller? Istället sitter du och analyserar och håller koll på när han är online.

Jag tycker att det är lite obehagligt hur du konstant analyserar exakt allt han gjort och sagt. Det gör att det blir svårt att veta vad han faktiskt gjort och vad du själv tyckt att han gjort. Det är inte nödvändigtvis samma sak.
 
Jag tycker också att det är modigt, men jag tycker inte att killen förtjänar att kallas rövhatt. Åtminstone inte mer än @Hemlig21. Och jag skriver inte det för att skicka någon känga till henne och min avsikt är inte att kalla henne för rövhatt.

När jag läser första inlägget genom killens glasögon så kan jag absolut tolka det som att TS är förälskad och att hon inte skulle ha tvekat att inleda en relation om hon inte hade haft familj. Hon vill hela tiden ha bekräftelse på frågor som rör deras relation. Hon säger att hon tycker jättemycket om honom. Hon bryter men tar kontakt igen och vill reda ut när han håller sig borta. Visst har han betett sig rövhattigt, men TS beteende att bryta kontakten för att sedan ta upp den när han inte reagerar som hon vill är inte heller OK.


Nu det sista så absolut, men innan är det han som skrivit dygnet runt och blivit avisad hur många gånger som helst. Men det hjälpte ju föga, det var också jag som var tydlig med att det aldrig skulle bli något osv.
 
Läskigt, men vad skall han med den kontrollen till? Han vet ju att han ändå aldrig kan få mig. Däremot vet han att jag mår jättedåligt och det kanske han njuter av. Dock verkar han inte månaå himla bra själv heller utan ältar att jag verkar kluven och att han drar sig undan pga det och reflekterar. Eller så vill han bara ge igen för att han misslyckades... jag vette 17
Han är sjuk, inget annat. Min absoluta tro. En frisk människa kommer akdrig att riktigt förstå en psykiskt sjuk människas tankegångar och agerande. Släpp tanken på att förstå, och inse istället att man inte kan få svar på allt i livet.
 
Så är det ju, jag kan inte vara säker på att han är så psyko, men det känns ju så. För en snäll person som vill motparten som är ledsen väl hade väl oavsett tagit ett prat för att gå vidare? Jag vet inte men jag hade gjort det om någon verkligen varit ledsen och bett mig

Efter vad vi har skrivit här hoppas jag att du börjar ta till dig att han är det. Det är tungt och tufft, men trösta dig med att det kunde ha gått mycket längre innan du vaknade upp.
 
Berätta, utifrån min TS
Det är redan ältat många varv i tråden.

Jag tänker nog lite som @Alexandra_W här. Min sambo hamnar ibland i relationer med andra, som är lightversioner av det som du nu håller på med. Dvs relationer som är präglade av skuldspel, enligt min tolkning. Vid de tillfällena framstår han alltid som väldigt konstig för mig. Vi hanterar det just genom att inte förstå, men acceptera vad vi ömsesidigt ser som en brist hos den andra och sen lägger vi det till handlingarna.

Behovet av att FÖRSTÅ är DITT problem. Du varken behöver eller ens har hjälp av honom för att hantera det problemet.
 
Men försök att vara lite praktisk i allt detta. DU säger att du vill bryta kontakten med honom. HAN hör inte av sig. ALLTSÅ: Du har ju fått det du vill, kontakten ÄR ju bruten.

Det är när du vill återuppta kontakten för att kunna avsluta den som det börjar bli väldigt ologiskt.
 
Fast då är det väl ett alldeles utmärkt tillfälle att inte svara när någon bryter med en?och dessutom är ganska arg. Jag hade lagt in en block direkt efter ett sånt meddelande. Inte han tydligen. Där hade han en superchans.

Jag tror att det är för att han vill ha ett sånt meddelande från dig. Syftet med det han gör med dig är att få dig förvirrad vilket han lyckas med genom sitt irrationella beteende.

Har du behov av att formulera dig skriv ett brev som du inte postar. Ge honom inget mer nu. Hans målsättning är att hålla kvar dig på kroken och därför är varje reaktion från dig en vinst för honom oavsett hur du reagerar.

Som jag skrivit tidigare är mitt råd att bara sluta respondera på hans kontaktförsök. När ni träffas på jobbet är du vänlig, själv skulle jag nog ha kunnat bli överdrivet vänlig, men helt opersonlig och fastna inte på några krokar han skickar ut. Frågar han något så svara i stil med att det bara är bra, oavsett om han frågar hur helgen varit eller hur det gått med något som varit ett bekymmer för dig. Han ska inte få någonting ifrån dig som han kan använda till att haka fast dig igen.
 
Och vad är det du vill ha ifrån honom nu? Du säger till honom att du inte vill ha nåt mer med honom att göra, han läser men svarar inte. Ni är klara med varandra. Vad förväntar du dig av honom?
Uppmärksamhet?? Verkar ju som ts och han är ungefär likadana med tanke på att ts har familj
 
Jag tror att det är för att han vill ha ett sånt meddelande från dig. Syftet med det han gör med dig är att få dig förvirrad vilket han lyckas med genom sitt irrationella beteende.

Har du behov av att formulera dig skriv ett brev som du inte postar. Ge honom inget mer nu. Hans målsättning är att hålla kvar dig på kroken och därför är varje reaktion från dig en vinst för honom oavsett hur du reagerar.

Som jag skrivit tidigare är mitt råd att bara sluta respondera på hans kontaktförsök. När ni träffas på jobbet är du vänlig, själv skulle jag nog ha kunnat bli överdrivet vänlig, men helt opersonlig och fastna inte på några krokar han skickar ut. Frågar han något så svara i stil med att det bara är bra, oavsett om han frågar hur helgen varit eller hur det gått med något som varit ett bekymmer för dig. Han ska inte få någonting ifrån dig som han kan använda till att haka fast dig igen.
Men tänk från killens sida då ? Ts har har familj.
 
Han är sjuk, inget annat. Min absoluta tro. En frisk människa kommer akdrig att riktigt förstå en psykiskt sjuk människas tankegångar och agerande. Släpp tanken på att förstå, och inse istället att man inte kan få svar på allt i livet.
Det vet vi ju inte om han är sjuk. Finns alltid två versioner.
 
Fast då är det väl ett alldeles utmärkt tillfälle att inte svara när någon bryter med en?och dessutom är ganska arg. Jag hade lagt in en block direkt efter ett sånt meddelande. Inte han tydligen. Där hade han en superchans.
Han är han och du är du - två individer som fungerar, tänker och gör på olika sätt. DU hade gjort så...punkt. Han gjorde som han gjorde...punkt. Sluta analysera sådär.
 
glennon doyle.webp
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp