Känner mig som besatt, orkar inte mer

Ok skriv eller skriv inte men låt inte tänkande över hur du ska göra och sedan eventuellt ihopknåpande göra att det tar lång tid innan du blockar för det öppnar bara för att att han hinner svara och ta tag i dig igen. Bästa är att göra det så fort som möjligt helst igår just för att få slut på det hela och skära bort möjligheter för han att fortsätta manipulera.

Känner jag honom rätt kommer han inte svara alls. Jag försökte bryta i helgen, genom att säga vad jag tyckte och anse att jag inte behövde nån läxa av en ”25 åring med jesuskomplex”, det kommer han absolut att behöva straffa med silent treatment.
 
Känner jag honom rätt kommer han inte svara alls. Jag försökte bryta i helgen, genom att säga vad jag tyckte och anse att jag inte behövde nån läxa av en ”25 åring med jesuskomplex”, det kommer han absolut att behöva straffa med silent treatment.

Varför misslyckades det att bryta?
 
Det här med att försöka förstå honom och varför han sagt/inte sagt, gjort/inte gjort måste du försöka släppa. Alldeles oavsett personlighetsdrag och personlighetstyp så vissa saker man man helt enkelt inte förstå mer än på nivån förstå att det är så och acceptera att det är så. Även om man inte förstår varför.

Jag har en bättre hälft som till sin grundpersonlighet är mycket snäll och omtänksam. Nästan på nivån ”för snäll” och för mån om andra ibland. Han kan reagera på konflikter på ett sätt som kan framstå som väldigt sårande och som inte alls stämmer ihop med hur han normalt är. Och jag har fått acceptera att det är så det är, att det inte är menat sårande men att det är så han hanterar det. Varför kommer jag för mitt liv aldrig kunna förstå även om jag hört hans förklaringar och accepterar dem. Men jag kan inte FÖRSTÅ dem. Och kommer aldrig att kunna.

Men det behövs inte förstås varför på ett djupare plan. Att jag känner ”ah nuu förstår jag”. Det räcker att han gett en förklaring och sen hade/har jag valet att acceptera den eller inte acceptera den.

Så när det gäller personen du vill ha ett avslut med, en förklaring och allra helst reda ut saker. Där ni inte ens haft en fungerande nära relation utan det mer varit destruktivt push and pull på distans. Så ska du nog inte förvänta dig varken en förklaring eller ens om du fick en sådan att kunna förstå. För du kommer aldrig förstå. Och ev förklaringar kommer bara väcka mer frågor av typen som redan syns i tråden (”om han si, varför gjorde han så? Någon som ditt borde ju inte vilja orsaka datt)
 
Vet du, jag börjar också tycka det. Och som sagt jag tror han efter denna veckan kommer att vara borta och väntar på att jag skall skriva. Något annat som också är facinerande är att han kan vara borta länge men vips kommer ett svar direkt om jag skriver något. Så jag tror han sitter och läser på nåt sätt utan att jag kan se att han gör det
han prioriterar inte att svara dig kanske ? Jag är likadan i perioder då jag har mycket att göra. Då kan det också dröja länge innan jag hinner Svara.
 
Känner jag honom rätt kommer han inte svara alls. Jag försökte bryta i helgen, genom att säga vad jag tyckte och anse att jag inte behövde nån läxa av en ”25 åring med jesuskomplex”, det kommer han absolut att behöva straffa med silent treatment.

Det verkar som att du endast tycker att ni lyckas bryta om han bekräftar er brytning. Stämmer det? Om så, varför då? Du måste respektera att hans reaktion på ditt önskemål om att bryta får vara tystnad. Du kan inte styra villkoren här.

Det blir ju jättekonstigt om du säger att ni ska bryta och så blir du stressad av att han inte hör av sig.
 
Det verkar som att du endast tycker att ni lyckas bryta om han bekräftar er brytning. Stämmer det? Om så, varför då? Du måste respektera att hans reaktion på ditt önskemål om att bryta får vara tystnad. Du kan inte styra villkoren här.

Det blir ju jättekonstigt om du säger att ni ska bryta och så blir du stressad av att han inte hör av sig.

Ja! Och detta med "straff" och "test", det är inte sunt!
 
Jag tycker du är modig som skriver den här tråden. Alla kan fastna i garnet på en sådan här rövhatt. Det är pinsamt och genant och jag tror att man nog efteråt kan känna väldigt mycket skam och skuld också. Jag hoppas du snart mår bättre.

Jag tycker också att det är modigt, men jag tycker inte att killen förtjänar att kallas rövhatt. Åtminstone inte mer än @Hemlig21. Och jag skriver inte det för att skicka någon känga till henne och min avsikt är inte att kalla henne för rövhatt.

När jag läser första inlägget genom killens glasögon så kan jag absolut tolka det som att TS är förälskad och att hon inte skulle ha tvekat att inleda en relation om hon inte hade haft familj. Hon vill hela tiden ha bekräftelse på frågor som rör deras relation. Hon säger att hon tycker jättemycket om honom. Hon bryter men tar kontakt igen och vill reda ut när han håller sig borta. Visst har han betett sig rövhattigt, men TS beteende att bryta kontakten för att sedan ta upp den när han inte reagerar som hon vill är inte heller OK.
 
Känner jag honom rätt kommer han inte svara alls. Jag försökte bryta i helgen, genom att säga vad jag tyckte och anse att jag inte behövde nån läxa av en ”25 åring med jesuskomplex”, det kommer han absolut att behöva straffa med silent treatment.
När du ser hans tystnad som silent treatment är du ju i högsta grad kvar i relationen. Och tolkar och tolkar och tolkar.

Släpp bara!

Det du håller på med hade ju varit alarmerande omoget av en 16-åring. Jag hade skickat den 16-åringen till bup.
 
Kan man läsa på messenger utan att den andre ser det? Av någon anledning så svarar han blixtsnabbt ibland medan vissa saker blir olästa.

Ja, så gör jag alltid, läser i aviseringen men öppnar inte meddelandet förrän jag kan/vill svara. För den som skickat ser det oläst ut (men alla jag känner gör likadant så man vet ju att meddelandet troligen är läst ändå :D).
 
han prioriterar inte att svara dig kanske ? Jag är likadan i perioder då jag har mycket att göra. Då kan det också dröja länge innan jag hinner Svara.

Möjligt, för han är på messenger mycket. Sedan tror jag inte han har så mycket att säga faktiskt. Han har betett sig som ett aschle och vet om det. Nu blev allt bara jobbigt för honom.
 
Ja, så gör jag alltid, läser i aviseringen men öppnar inte meddelandet förrän jag kan/vill svara. För den som skickat ser det oläst ut (men alla jag känner gör likadant så man vet ju att meddelandet troligen är läst ändå :D).

Jag får upp så lite i aviseringen alltså den på displayen. Sist vi pratade skrev han att han kommer att svara om jag undrar något. Sås sist var ingen konversation i vredesmod eller så.
 
Det verkar som att du endast tycker att ni lyckas bryta om han bekräftar er brytning. Stämmer det? Om så, varför då? Du måste respektera att hans reaktion på ditt önskemål om att bryta får vara tystnad. Du kan inte styra villkoren här.

Det blir ju jättekonstigt om du säger att ni ska bryta och så blir du stressad av att han inte hör av sig.

Fast när jag bröt var det ju HAN som hörde av sig. Jag trodde jag blockat men tydligen inte. Sedan fortsatte pratet, vi var inte osams däremot mitt i en diskussion där han återigen försvann.
 
Han kanske inte vill prata med dig och därför låter bli att svara.

Fast då är det väl ett alldeles utmärkt tillfälle att inte svara när någon bryter med en?och dessutom är ganska arg. Jag hade lagt in en block direkt efter ett sånt meddelande. Inte han tydligen. Där hade han en superchans.
 
Tack, jag skriver ju under anonymt nick men du har hjälpt mig otroligt mycket förr.

Vet personen som manipulerar om det själva att de gör det? Han står alltid som den ovetande och sårade. Såhär blev det kort efter han fick veta att jag inte tänkte vara otrogen med honom. Efter det föll vi tillbaka på ”dumt prat” en gång och han sa att han ändå visste att jag inte kunde hålla mig undan en längre tid ändå, oavsett. Det hade han ju rätt i. Och detta att vara borta en månad för att lära mig en läxa- när jag frågade vad den handlade om skulle jag inte få veta det utan det skulle jag förstå om 15 år. På följdfrågan efter den tysta månaden varför han skrivit att det kändes som jag drev med honom och att jag behandlade honom som ett moln bara att blåsa bort osv... detta vägrar han svara på men det hängde visst ihop med frågan om läxan jag skulle lära mig... klart jag blir förvirrad

Det vet de absolut! De får sin tillfredsställelse genom att kunna styra andra. De som blir utsatta är oftast vänliga människor som vill andra väl och inte vill bråka utan gör vad de kan för att undvika bråk.
Det du beskriver är ytterligare praktexempel på hur en manipulativ människa lindar någon runt sitt finger.

Alltid roligt att kunna hjälpa någon!
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp