H
Hemlig21
Det du beskriver är ytterligare exempel på hans försök att manipulera dig.
Jag har i mitt jobb sett många som blivit manipulerade i relationer det är därför jag har så lätt att se mönstret. Du ska inte bli arg på dig själv för att du inte sett det, det är inte lätt att se om man inte har varit med om det tidigare. Du ska vara glad över att du så här tidigt tagit tag i det istället!
Tack, jag skriver ju under anonymt nick men du har hjälpt mig otroligt mycket förr.
Vet personen som manipulerar om det själva att de gör det? Han står alltid som den ovetande och sårade. Såhär blev det kort efter han fick veta att jag inte tänkte vara otrogen med honom. Efter det föll vi tillbaka på ”dumt prat” en gång och han sa att han ändå visste att jag inte kunde hålla mig undan en längre tid ändå, oavsett. Det hade han ju rätt i. Och detta att vara borta en månad för att lära mig en läxa- när jag frågade vad den handlade om skulle jag inte få veta det utan det skulle jag förstå om 15 år. På följdfrågan efter den tysta månaden varför han skrivit att det kändes som jag drev med honom och att jag behandlade honom som ett moln bara att blåsa bort osv... detta vägrar han svara på men det hängde visst ihop med frågan om läxan jag skulle lära mig... klart jag blir förvirrad