Känner mig som besatt, orkar inte mer

Du som individ och person är ointressant för honom utöver att du är en person som är mottaglig för hans manipulerande och spel. Han är inte din vän du är bara en resurs för honom för whatever spel han håller på med. Han är inte intresserad av DIG han är intresserad av din uppmärksamhet och din energi.

Bryt, blocka, ta bort.
 
Grejen med detta var att jag inte kunnat göra så mycket annorlunda mer än att gått tidigare. Det som gjort att jag inte gjorde det var att han verkligen verkade ledsen när jag ”dumpade”, och vi var väldigt nära då. Därför stannande jag kvar, hade helt enkelt dåligt samvete och ville rädda vänskapen tror jag
Jamen NU kan du göra annorlunda än du gjort tidigare - blocka NU, utan att säga hejdå.
Han kommer inte att komma med nåt svar om en vecka. Han har inget svar och han inte ens förstått "frågan".
 
Jag ser vad du/ni andra skriver, det som gjort det svårt är som sagt att vänner och tom min egen sambo tror att han snarare hade känslor där och då som han flyr ifrån. Alltså de som satt konversationerna mellan oss och sett/hört hans betende. Den biten och de tankarna måste måste måste jag släppa.!
Jag tycker det är ganska ointressant i sammanhanget om han är en manipulativ skit eller om han är schysst med känslor, det som är viktigt är att DU inte mår bra av den här kontakten och blir han ledsen så får du faktiskt låta honom ta ansvar för det själv.

Jag förstår kanske hur du tänker, du vill att allt ska vara snyggt och att ingen ska må dåligt och att ni ska kunna mötas på jobbet med ett leende typ men ibland är livet helt enkelt inte så och även trista avslut på något man gillade har en tendens att blekna med tiden som faktiskt (!) läker alla sår.

Edit: Är det så att du vill känna dig "klar"? Fått svar på alla frågor?
Du kommer aldrig att få det och det är något du behöver släppa. För din egen skull.
 
Jamen NU kan du göra annorlunda än du gjort tidigare - blocka NU, utan att säga hejdå.
Han kommer inte att komma med nåt svar om en vecka. Han har inget svar och han inte ens förstått "frågan".
Nej, så dum kan han ju iofs vara. Men mitt sista tror jag är svårt att missförstå iofs. Ens för honom
 
Fast varför ska du egentligen blocka honom? Sluta skriv bara. Var vuxen. Håll kontakten på en vänskapsnivå. Man smsar oftast inte hela dagarna och nätterna med vänner (eller ja undantag finns men har aldrig hört om någon som gjort det samtidigt som man haft en familj att värna om).
Det låter som en förälskelse det här.
 
Du som individ och person är ointressant för honom utöver att du är en person som är mottaglig för hans manipulerande och spel. Han är inte din vän du är bara en resurs för honom för whatever spel han håller på med. Han är inte intresserad av DIG han är intresserad av din uppmärksamhet och din energi.

Bryt, blocka, ta bort.
Vad vinner man på att få uppmärksamhet och energi av någon man vet är totalt knäckt? Undrat uppriktigt, man borde ju känna sig som en potta skit liksom
 
Fast varför ska du egentligen blocka honom? Sluta skriv bara. Var vuxen. Håll kontakten på en vänskapsnivå. Man smsar oftast inte hela dagarna och nätterna med vänner (eller ja undantag finns men har aldrig hört om någon som gjort det samtidigt som man haft en familj att värna om).
Det låter som en förälskelse det här.
Nej, ingen förälskelse alls, han blev viktig som person och en gång i tiden var jag ganska attraherad av honom. Men allt det där är totalt borta nu. Hör ofta om personer han varit med, varit på och tom under den tiden vi umgicks, men känns inget alls för mig
 
Det är en form av bekräftelse och makt att kunna "kontrollera" dig.
Läskigt, men vad skall han med den kontrollen till? Han vet ju att han ändå aldrig kan få mig. Däremot vet han att jag mår jättedåligt och det kanske han njuter av. Dock verkar han inte månaå himla bra själv heller utan ältar att jag verkar kluven och att han drar sig undan pga det och reflekterar. Eller så vill han bara ge igen för att han misslyckades... jag vette 17
 
Läskigt, men vad skall han med den kontrollen till? Han vet ju att han ändå aldrig kan få mig. Däremot vet han att jag mår jättedåligt och det kanske han njuter av. Dock verkar han inte månaå himla bra själv heller utan ältar att jag verkar kluven och att han drar sig undan pga det och reflekterar. Eller så vill han bara ge igen för att han misslyckades... jag vette 17
Det spelar ingen roll varför det enda du behöver veta är att det aldrig kommer vara en relation som är positiv och bör därför avslutas.
 
Hur jobbar man på det? Som sagt inte kännt såhär på 12 år. .

Sök hjälp utifrån för att jobba på de här bitarna så behöver du inte hamna i detta igen. T.ex. psykolog. Det verkar som att du kan behöva jobba igenom detta av det du skrivit i tråden. Det är ett råd i all välmening och du väljer själv vad du vill göra. Men sånt som har hänt i barndomen och fortfarande påverkar en om än bara i vissa situationer och inte så ofta kan vara rätt bra att jobba igenom även om det kan vara tufft och jobbigt under tiden. Talar av egen erfarenhet.
 
Jag ser vad du/ni andra skriver, det som gjort det svårt är som sagt att vänner och tom min egen sambo tror att han snarare hade känslor där och då som han flyr ifrån. Alltså de som satt konversationerna mellan oss och sett/hört hans betende.
Men vad spelar det för roll i sammanhanget? Det gör ju noll skillnad.

Jag tycker att du låter som den som är förälskad faktiskt.
 
Vad och varför han känner, inte känner, kan komma att känna, har gjort, har inte gjort, borde ha gjort, varit online, skrivit, inte skrivit, raggat på vem när och varför är hans problem.
Din separationsångest och brist på nära vänner att ha intressanta konversationer med är dina problem.

Jag tycker att du verkar lägga oerhört stort fokus på att fundera över hans problem. Det är bara dina egna du har en rimlig chans att påverka.
 
Men vad spelar det för roll i sammanhanget? Det gör ju noll skillnad.

Jag tycker att du låter som den som är förälskad faktiskt.
Det spelar ganska stor roll, jag har svårt att göra människa illa. Inte ett dugg förälskad denna gången heller
 
Men oavsett vad han känner för dig så beter han sig ju illa. Då finns det ju ingen anledning till att engagera sig i varför.
Jag tänker såhär kanske, handlar det om att han är ledsen är det ju synd om honom, eller så är han psycho och skall straffa. Något av det, men skillnad blir det
 
Jag tänker såhär kanske, handlar det om att han är ledsen är det ju synd om honom, eller så är han psycho och skall straffa. Något av det, men skillnad blir det

Fast nä, orsaken spelar ingen roll. Slutresultatet är ju detsamma, att du på något vis uppslukas av dynamiken mellan er två och efter att ha läst ikapp tråden så är det ju ingen sund typ av relation ni har. Någon av er.

Släpp, sörj över vänskapen och gå vidare.
 
Fast nä, orsaken spelar ingen roll. Slutresultatet är ju detsamma, att du på något vis uppslukas av dynamiken mellan er två och efter att ha läst ikapp tråden så är det ju ingen sund typ av relation ni har. Någon av er.

Släpp, sörj över vänskapen och gå vidare.
Sant, och det som egentligen är det jag hänger upp mig på är att vi inte kan lösa det. Spelar egentligen ingen roll om han ber mig dra åt helvete eller en kärleksförklaring... då vet jag liksom.
 
Fast nä, orsaken spelar ingen roll. Slutresultatet är ju detsamma, att du på något vis uppslukas av dynamiken mellan er två och efter att ha läst ikapp tråden så är det ju ingen sund typ av relation ni har. Någon av er.

Släpp, sörj över vänskapen och gå vidare.
Nej, det blir bara destruktivt. Förmodligen för båda. Känns så onödigt när allt så lätt kunde löst sig
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 735
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp