Känner mig som besatt, orkar inte mer

Fast då är det väl ett alldeles utmärkt tillfälle att inte svara när någon bryter med en?och dessutom är ganska arg. Jag hade lagt in en block direkt efter ett sånt meddelande. Inte han tydligen. Där hade han en superchans.
Varför lägger du ansvaret för att bryta på honom? Det krävs två för att bibehålla en relation, men du kan avsluta den utan att vänta på hans initiativ/bekräftelse/samtycke.
 
Efter att ha läst merparten av inläggen så blir jag inte riktigt klok på vad som är problemet för TS.

TS du får kontakt med en kille och efterhand så beter ni er båda om ett förälskat par. Du gör "slut" och killen blir förmodligen sårad över att du inte haft samma avsikt och beter sig som ett rövhåll. För bådas skull borde det slutat här. Och när det inte gjorde det är det verkligen dags att bara lämna det som det är. Om 10 år kanske ni kan bli vänner men just nu finns inte den möjligheten, det finns för mycket historia bakom.

Den här veckan du talar om verkar mer vara en vecka att tortera dig själv med. Antingen slutar ni ha kontakt eller så blir minst en av er mycket olycklig. Det är ingen idé att skuldbelägga, analysera eller försöka förstå, det finns ingen relation att bygga på och ingen chans att ni ska försätta som vänner utan att det är en enormt stor risk att det blir ännu värre. Gå din egen väg och slicka såren och låt killen vara.
 
Men det är väl ingen som skrivit något om att han ska bete sig som en pojkvän?

Ts har skrivit att hon vill ha honom som vän. Det är inte riktigt samma sak.
Nja. Det låter inte som ts vill ha honom som vän utan är besatt av hans uppmärksamhet. Det blir man av någon man har andra känslor för :)
 
Nu det sista så absolut, men innan är det han som skrivit dygnet runt och blivit avisad hur många gånger som helst. Men det hjälpte ju föga, det var också jag som var tydlig med att det aldrig skulle bli något osv.

Så vad är problemet? Varför kan du inte avvisa på riktigt och släppa det här som aldrig var intressant för dig eller på tapeten? Vad har han gjort för att lyckas ta sig in såhär i ditt liv att det påverkar ditt sätt att ”se” din familj och barn? Ditt mående så att du gråter? Är set bara bekräftelsebegäret? Att han såg dig alla timmar på dygnet och med sina sms lyckades bryta ned din självständighet att du kreverar när han inte bekräftar dig? Sök hjälp, terapi. Vad händer nästa gång någon uppvaktar dig och du inte är intresserad? Är det här ett problem du har att du inte kan värja dig från smicker?
 
Du hade ju inte blockerat honom, du gör det ju inte nu heller? Istället sitter du och analyserar och håller koll på när han är online.

Jag tycker att det är lite obehagligt hur du konstant analyserar exakt allt han gjort och sagt. Det gör att det blir svårt att veta vad han faktiskt gjort och vad du själv tyckt att han gjort. Det är inte nödvändigtvis samma sak.
inget konstigt alls, det är ganska vanligt att man anlyserar det man inte förstår. Och att inte bryta när man verkligen får chansen om jag nu är en sån galning är för mig ganska konstigt. Jag hade tagit den chansen.
 
Han är sjuk, inget annat. Min absoluta tro. En frisk människa kommer akdrig att riktigt förstå en psykiskt sjuk människas tankegångar och agerande. Släpp tanken på att förstå, och inse istället att man inte kan få svar på allt i livet.

Det är lite där jag vill hamna och är på god väg. Idag kändes allt bättre när jag vaknade, ändå tills jag läste vissa kommentarer här. Dock inte dina. Men där folk vill få det till att jag är en kär besatt galning medan det inget fel är på honom :(
 
Varför lägger du ansvaret för att bryta på honom? Det krävs två för att bibehålla en relation, men du kan avsluta den utan att vänta på hans initiativ/bekräftelse/samtycke.

Det gör jag inte, jag tycker bara det är väldigt konstigt att han inte gjorde det då.
 
Jo, så kan det vara. Men läser man bara vad ts skrivit så är det inget tal om någon pojkvän.
Nej jag ser inte honom som nån pojkvän alls och har aldrig gjort. Då hade jag ju glatt hoppat på tåget när chansen fanns, och denne kille gav mig många.

Det är ingen parrelation jag vill ha med honom, bara som nära vän som det var innan. Dessutom är jag väldigt ledsen att det blivit så fel som det blev. Jag släpper sällan människor inpå livet, men gjorde detta med honom...därför gör det otroligt ont att det blivit såhär. Det är allt
 
Efter att ha läst merparten av inläggen så blir jag inte riktigt klok på vad som är problemet för TS.

TS du får kontakt med en kille och efterhand så beter ni er båda om ett förälskat par. Du gör "slut" och killen blir förmodligen sårad över att du inte haft samma avsikt och beter sig som ett rövhåll. För bådas skull borde det slutat här. Och när det inte gjorde det är det verkligen dags att bara lämna det som det är. Om 10 år kanske ni kan bli vänner men just nu finns inte den möjligheten, det finns för mycket historia bakom.

Den här veckan du talar om verkar mer vara en vecka att tortera dig själv med. Antingen slutar ni ha kontakt eller så blir minst en av er mycket olycklig. Det är ingen idé att skuldbelägga, analysera eller försöka förstå, det finns ingen relation att bygga på och ingen chans att ni ska försätta som vänner utan att det är en enormt stor risk att det blir ännu värre. Gå din egen väg och slicka såren och låt killen vara.

Vi har aldrig betett oss som ett förälskat par, eftersom vi aldrig varit det. Om du läser tråden ser du att vi var vänner och att han var den som var på hela tiden och att jag blev ganska irriterad och tyckte han var superjobbig. Sedan vände det och där och då valde jag att vara tydlig i ordalag som "det kommer aldrig att bli något mellan oss, jag kommer aldrig att vara otrogen". Där började hans märkliga betende som gjorde mig ledsen eftersom jag ändå såg honom som en go vän och någon som betydde väldigt mycket. För mig är det ganska stort att öppna mig för någon...därav att han blev speciell.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 736
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp