Ska jag ta ditt klagomål på semantik som att du egentligen håller med mig. Du undviker sakfrågan. Jag kopierade texten exakt från ditt inlägg.Nej det gjorde jag inte jag skrev att den inte kan.
Menar du att vi ska anpassa lagarna efter någon slags norm som de flesta kan hålla med om som jag hävdat hela tiden eller ska vi anpassa den efter de som är mest lättkränkta som du hävdat i nedan citat.
Om man känner att ett övergrepp har betgåtts har det inte defakto det då, bara det att lagstiftningen inte har hängt med och faktiskt kan skydda människor när det gäller övergrepp?
Personligen tror jag att du inte tänkte i ett större perspektiv. Våldtäktsmål handlar om flera aspekter och frågan vi tangerar här är vad som är våldtäkt. När det gäller definitionen av vad våldtäkt/övergrep ofredande är så måste vi ha en norm som fungerar för de flesta. Det är orimligt att sätta dit folk för övergrepp som haft all avsikt i världen att inte kränka sin partner och inte skulle drömma om att våldta någon bara för att motparten har en norm/uppfattning/kod som den andra parten inte rimligen kunde förstå.
Hur skulle du känt dig efter ett ömt och som du uppfattar för båda parterna givande och tillfredsställande kärleksmöte slutar med en våldtäktsrättegång och fällande dom mot dig för att motparten hävdar att det är våldtäkt (och verkligen upplever det så). Du blir dömd för att det är motpartens uppfattning som gäller. Känner sig denne våldtagen så är det bara så.
Senast ändrad: