Kan man bevisa våldtäkt?

I kommunikation ingår kroppsspråket, men är man helt blind för det så fine. Låter som något en som säljer sex skulle säga. Jag skulle tända av direkt.
Om man kan lite om sexualitet, så visar det sig både fysiskt o kemiskt, men vissa är kanske dåliga på att tolka kroppspråk eller rent utav fysisk beröring och begreppet erotiska zoner.

Vet inte om ni pratar om helt viljelösa kvinnor i klass med redlöst berusade. Om kvinnor uppträder så till vardags och inte ens kan säga Nej! Då vet jag inte hur rättsväsendet ska kunna döma på ett tillförlitligt sätt.
Att tro sig kunna tolka andra människors kroppsspråk felfritt är sjukt nonchalant och uppenbarligen något som många män inte klarar av. Personligen skulle jag tända av direkt om en snubbe visade sig vara så pass nonchalant och egoistisk att han hellre riskerar att våldta mig än att fråga om han är det minsta osäker kring om jag vill ligga med honom eller inte.
"Om man kan lite om sexualitet, så visar det sig både fysiskt o kemiskt, men vissa är kanske dåliga på att tolka kroppspråk eller rent utav fysisk beröring och begreppet erotiska zoner" Med det menas? En våt fitta och styva bröstvårtor eller vadå?

En redlöst berusad kvinna ger man fan i alldeles oavsett om man har minsta lilla vett i skallen så nej, det är inte såna jag menar. Jag menar rent allmänt. Någon tidigare i tråden nämnde begreppet "död fisk", det är så sjukt talande i sammanhanget. Män gnäller över döda fiskar men frågar sig inte om problemet var brist på samtycke utan bara spänner på ändå. Så jävla klassiskt och så jävla nonchalant.

Det är inte kvinnans ansvar att säga nej. Det är allas ansvar att ta reda på om partnern faktiskt vill och ge fan i att våldta folk.

Att tro sig kunna tolka andra människors kroppsspråk felfritt är sjukt nonchalant och uppenbarligen något som många män inte klarar av. Personligen skulle jag tända av direkt om en snubbe visade sig vara så pass nonchalant och egoistisk att han hellre riskerar att våldta mig än att fråga om han är det minsta osäker kring om jag vill ligga med honom eller inte.
"Om man kan lite om sexualitet, så visar det sig både fysiskt o kemiskt, men vissa är kanske dåliga på att tolka kroppspråk eller rent utav fysisk beröring och begreppet erotiska zoner" Med det menas? En våt fitta och styva bröstvårtor eller vadå?

En redlöst berusad kvinna ger man fan i alldeles oavsett om man har minsta lilla vett i skallen så nej, det är inte såna jag menar. Jag menar rent allmänt. Någon tidigare i tråden nämnde begreppet "död fisk", det är så sjukt talande i sammanhanget. Män gnäller över döda fiskar men frågar sig inte om problemet var brist på samtycke utan bara spänner på ändå. Så jävla klassiskt och så jävla nonchalant.

Det är inte kvinnans ansvar att säga nej. Det är allas ansvar att ta reda på om partnern faktiskt vill och ge fan i att våldta folk.
Är det de enda tecknena du kan se på samtycke så beklagar jag. Ömsesidig respons där man är romantisk och börjar med att hålla handen är en god början. Att många klarar av att bli häftigt förälskade är också normalt. Jag vet inte vilka kvinnor du utgår ifrån som varken är verbalt eller fysiskt agerande?
Våldtäkt i relationer ligger nu endast på 15%, medan överfallsVåldtäkterna med en eller flera för offret okända gärningsmän har ökat till över 50%.
Där är det chocken, misshandeln och hoten om att du ska dö som gör att offren blir apatiska. En del kämpar. En kvinna blev sprayad med sin egen pepparspray i vintras. Senast nu på Gotland ifrågasattes den rullstolsburna kvinnan och förövarna går nu fritt igen tillsammans i gänget i Visby.
Vi borde titta på hur andra länder har lagstiftat och lagfört eftersom det inte fungerar och den nya lagen träder inte i kraft förrän vid årsskiftet 2017/18
Anmälningsbenägenheten har INTE ökat eftersom anmälningarna ofta läggs ner.

Senast ändrad:
Lol. Du får det att låta som en fråga om kaffe, dricka.....
Guuud så romantiskt. Nej det låter som en affärsdeal.
Eller är det en motfråga till servitören?:p

Med alla friande domar i nutid känns det som om vi ska ha sharialagar om att det krävs fyra vittnen.

Någonting är det ju helt klart som inte fungerar i kommunikationen om den ena parten upplever sig utsatt för ett övergrepp?

Jag har blivit konkret tillfrågad om sex. Tyckte inte det förstörde någon stämning. :)

Vi borde titta på hur andra länder har lagstiftat och lagfört eftersom det inte fungerar och den nya lagen träder inte i kraft förrän vid årsskiftet 2017/18

Samtidig bör vi titta på hur andra länders lagstiftning fungerar. Jag har ingen koll, men utgår inte från att andra länder lyckas bättre.

Samtidig bör vi titta på hur andra länders lagstiftning fungerar. Jag har ingen koll, men utgår inte från att andra länder lyckas bättre.
Straffskalan och graden av fällande domar verkar avskräckande och skyddar därmed kvinnorna. Som det ser ut nu eskalerar det och kvinnor uppmanas att akta sig.
Vi har värst våldtäktsstatistik i hela EU. Näst värst i Världen så något är ju uppåt väggarna. Lesotho leder.
Någon menade att Indien var högre, men per capita sett är vi avsevärt mycket värre.
BRÅ har sedan 11 år inte fört offentlig statistik på detta för att det redan då var så tydligt vilka som var överrepresenterade. Flera länders män är över 20 gånger så benägna att begå brott mot kvinnor som svenska män. Det finns det statistik på. Därför är det inte bara skamligt att skuldbelägga den svenske mannen för att ha blivit så våldsam mot svenska kvinnor utan dessutom lögnaktigt.

Straffskalan och graden av fällande domar verkar avskräckande och skyddar därmed kvinnorna. Som det ser ut nu eskalerar det och kvinnor uppmanas att akta sig.
Vi har värst våldtäktsstatistik i hela EU. Näst värst i Världen så något är ju uppåt väggarna. Lesotho leder.
Någon menade att Indien var högre, men per capita sett är vi avsevärt mycket värre.
BRÅ har sedan 11 år inte fört offentlig statistik på detta för att det redan då var så tydligt vilka som var överrepresenterade. Flera länders män är över 20 gånger så benägna att begå brott mot kvinnor som svenska män. Det finns det statistik på. Därför är det inte bara skamligt att skuldbelägga den svenske mannen för att ha blivit så våldsam mot svenska kvinnor utan dessutom lögnaktigt.

Herregud, jag trodde att det var omöjligt att någon fortfarande spred den här myten, vet inte hur många gånger det påpekats att det inte gör att jämföra våldtäktsstatistik på det viset. Vi har inte flest våldtäkter, vi inkluderar mycket mer i begreppet än många andra och har jobbat jättemycket med att få upp anmälningsbenägenheten. Det blir helt meningslöst att diskutera det här om man ska använda sig av falska påståenden utan att ta reda på vad som ligger bakom.

Du är så långt ute och cyklar att jag knappt vet var jag ska börja.
Jo du kan börja med att läsa om olika länders lagstiftning gällande våldtäkt.

Källa på att straff och straffskalan verkar avskräckande. Det finns många som hävdar motsatsen. I och med att det är omdebatterat känns det oseriöst att presentera det som fakta som du gör.

Däremot tycker jag att det är att lägga problemet på den kvinnliga delan av befolkningen att de ska akta sig. Givetvis är normal aktsamhet av godo, att inte klä ut sig till gatflicka och gå på "horstråken" och flirta med klientelet där är direkt olämpligt men det borde vara en självklarhet att kunna ta sig hem efter en fest utan att bli uppmanad att klä om och gå omvägar för att undvika att bli antastad.

Källa?

BRÅ har sedan 11 år inte fört offentlig statistik på detta för att det redan då var så tydligt vilka som var överrepresenterade. Flera länders män är över 20 gånger så benägna att begå brott mot kvinnor som svenska män. Det finns det statistik på.
Källa på det, och då en källa som tar hänsyn till ålder socioekonomisk status. Den ska alltså visa att det är födelseorten som är den avgörande faktorn och inte bara spegla åldersstruktur, könsfördelning och samhällsklass då dessa faktorer är avgörande för brottsfrekvensen.

Därför är det inte bara skamligt att skuldbelägga den svenske mannen för att ha blivit så våldsam mot svenska kvinnor utan dessutom lögnaktigt.
Källa?

Källa på att straff och straffskalan verkar avskräckande. Det finns många som hävdar motsatsen. I och med att det är omdebatterat känns det oseriöst att presentera det som fakta som du gör.

Däremot tycker jag att det är att lägga problemet på den kvinnliga delan av befolkningen att de ska akta sig. Givetvis är normal aktsamhet av godo, att inte klä ut sig till gatflicka och gå på "horstråken" och flirta med klientelet där är direkt olämpligt men det borde vara en självklarhet att kunna ta sig hem efter en fest utan att bli uppmanad att klä om och gå omvägar för att undvika att bli antastad.

Källa?

Källa på det, och då en källa som tar hänsyn till ålder socioekonomisk status. Den ska alltså visa att det är födelseorten som är den avgörande faktorn och inte bara spegla åldersstruktur, könsfördelning och samhällsklass då dessa faktorer är avgörande för brottsfrekvensen.

Källa?
:bow:

Fast dessa faktorer kan bidra med en förklaring, men konsekvensen av förövarens handling påverkas inte av om denne har haft en tragisk uppväxt eller ej. Att ursäkta brottslighet på det sättet leder fel.

Att straff är avskräckande är ställt utom allt rimligt tvivel, utom möjligen i de fall där gärningspersonen lider av en allvarlig psykisk sjukdom.

Givetvis är normal aktsamhet av godo, att inte klä ut sig till gatflicka och gå på "horstråken" och flirta med klientelet där är direkt olämpligt men det borde vara en självklarhet att kunna ta sig hem efter en fest utan att bli uppmanad att klä om och gå omvägar för att undvika att bli antastad.

Men hur svårt kan det vara, det största riskbeteendet kvinnor kan göra är att umgås med män de redan känner. Överfallsvåldtäkter på stan är i klar minoritet!

Så rimlig försiktighetsnivå enlig ovanstående logik är att inte bo med män, inte umgås på tu man hand med män, inte gifta sig med män, inte ha sex med män, inte gå på fest med män och inte åka bil med män. Eller gå i skolan med män. Eller jobba med män.

Då tycker jag att det är rimligare att inte låta män gå lösa utan övervakare.

Hur ser en "gatflicka" ut? Vem avgör det? Hur "klär man ut sig" till "gatflicka"? Vem bestämmer om hon "flirtar med klientelet"? Och innebär flirtande att hon på något vis får skylla sig själv? Ska hon inte få vistas vart som helst i stan för att det finns torskar där som då tror att hon är giltigt villebråd?

Men hur svårt kan det vara, det största riskbeteendet kvinnor kan göra är att umgås med män de redan känner. Överfallsvåldtäkter på stan är i klar minoritet!

Så rimlig försiktighetsnivå enlig ovanstående logik är att inte bo med män, inte umgås på tu man hand med män, inte gifta sig med män, inte ha sex med män, inte gå på fest med män och inte åka bil med män. Eller gå i skolan med män. Eller jobba med män.

Då tycker jag att det är rimligare att inte låta män gå lösa utan övervakare.

Hur ser en "gatflicka" ut? Vem avgör det? Hur "klär man ut sig" till "gatflicka"? Vem bestämmer om hon "flirtar med klientelet"? Och innebär flirtande att hon på något vis får skylla sig själv? Ska hon inte få vistas vart som helst i stan för att det finns torskar där som då tror att hon är giltigt villebråd?
Suck

Var skrev jag att det var den enda risken.

Det enda jag ville illustrera var att man inte medvetet bör utmana ödet med extremt riskbeteende, inte gå in på detaljer, bara peka på att man måste gå in för att hitta den typen av situationer och det är inget man hamnar i av misstag eller som ett led i ett normalt liv eller ens ett extremt liv.

Suck

Var skrev jag att det var den enda risken.

Det enda jag ville illustrera var att man inte medvetet bör utmana ödet med extremt riskbeteende, inte gå in på detaljer, bara peka på att man måste gå in för att hitta den typen av situationer och det är inget man hamnar i av misstag eller som ett led i ett normalt liv eller ens ett extremt liv.

Jag ifrågasätter det du kallar "riskbeteende". För mig låter det nämligen bara som frihet att röra sig i en stad, klädd som en vill. Vem är du att avgöra vad som är "normalt liv"?

Jag ifrågasätter det du kallar "riskbeteende". För mig låter det nämligen bara som frihet att röra sig i en stad, klädd som en vill. Vem är du att avgöra vad som är "normalt liv"?
Jag man kan problematisera det. Du missade att jag även ansåg att man ska kunna leva ett extremt liv också.

Och så vad det med det...

" Rapporten ”Våldtäkt och sexualbrott” (BRÅ 20160627) ger mig delvis rätt i min känsla. Den vederlägger två seglivade myter om sexuella övergrepp, nämligen påståendena att ”hemmet är den farligaste platsen för en kvinna” och att ”den vanligaste våldtäktsmannen är någon hon känner”. Dessa påståenden stämmer helt enkelt inte. 2014 skedde 53 procent av alla sexuella övergrepp på ”allmän plats”, bara 15 procent anges ha skett i ”bostad”, 18 procent på ”arbete/skola” och 14 procent ”annan plats”. I 63 procent av alla sexuella övergrepp 2014 anges gärningsmannen vara ”okänd”, 25 procent ”bekant” och 11 procent ”närstående”. Att vistas hemma med människor hon känner är således den bästa strategin för den kvinna som vill undvika att bli utsatt för sexuellt våld."

http://ledarsidorna.se/2016/10/ann-heberlein-i-tystnaden-vaxer-misstron-och-hatet/

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: Rosett
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?