Tänkt typ Herregud, det här blir en lååååång kväll.![]()
Yepp, samma här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkt typ Herregud, det här blir en lååååång kväll.![]()
Grejen för mig är att det där mest låter som en sån där forcerad grej där personen som ställer frågan tycker att den är SÅ HIMLA KUL men själv känner man mest snark liksom. Jag hade inte tyckt att det känns trevligt och avslappnat och kul utan mest som nån som googlat "150 HELCRAZY konversationsämnen".Dessutom blir man själv ihågkommen som den där konstiga människan som började prata om zombier, men det skulle jag mest uppskatta för egen del.
utan mest som nån som googlat "150 HELCRAZY konversationsämnen".
Alltså, jag menar inte att framhäva min egen genialitet (eller jo kanske lite grann) men "Hur har du förberett dig för zombieapokalypsen" ÄR verkligen ett utmärkt ämne som prat-startare! Så tillvida att den andre kan fylla ut med nästan vad som helst som ligger hen närmast om hjärtat. Och samtidigt undvika mer obekväma samtalsområden.
Dessutom blir man själv ihågkommen som den där konstiga människan som började prata om zombier, men det skulle jag mest uppskatta för egen del. (och jag skulle själv kunna falla handlöst för den som kom med en sådan fråga som konversationsstartare)
Till exempel kan det spontana svaret - att spinna vidare på - bli: "åh, jag skulle verkligen tänka på hur jag ska kunna rädda mina barn/husdjur" (tema familj och husdjur)
Eller: "nej jag tror inte på zombier" - okej, så vad tror du på? (tema livsåskådning eller kanske bara allmän fyrkantighet)
Eller: "ja apropå zombier så läste jag ju nyligen den där Stjärntrilogin" (tema litteratur/kultur)
Eller: "nej jag tror det är större risk att Putin anfaller än att det blir en zombieapokalyps" (tema världspolitik)
Eller: "jag brukar träna med den där appen Zombies, run" alternativ "jag är en jävel på bågskytte så det ska nog ordna sig" (tema träning/sport)
Eller: "ja jag odlar ju mina egna grönsaker, så kan jag bara skydda mig från attacker kommer jag att överleva länge" (tema trädgård, delvis boende - och har du kanske funderat på att börja med bågskytte?)
Bara att spinna vidare, eller ta upp en ny vinkling. Skulle jag någon gång bli bjuden på Nobelfesten så ligger konversationsplanen klar. Om inte zombieapokalypsen har hunnit utplåna mänskligheten dessförinnan dvs.
Således. Vid pinsam tystnad: "Hur har DU förberett dig för en zombieapokalyps?"![]()
![]()
Men jisses, du behöver inte bli så arg att du drar fram smirken. Jag säger inte att personen är forcerad och har googlat, bara att det är det intrycket jag skulle få.Nej, det var faktiskt bara 120.![]()
En del har ju inte ens hund men har tittat på CM o tror sig kunna veta allt.Är det något jag tycker är jobbigt är att prata hund med folk. De ska alltid av någon anledning alltid berätta att deras hund är dominant (i relation till vad kan man undra?) och berätta för mig hur man uppfostrar dem samt varenda gång berätta hur en vargflock fungerar trots att de bara sett på naturprogram och inte läst några böcker eller forskningar.
När man protesterar är den allmänna uppfattningen att man inte kan något.
Dessa berättelser om hur deras hund visade var skåpet skulle stå och berättar om lilla Skruffe och att det enda som fungerade var att kasta honom ii väggen en gång så löste sig alla problem.
Eller för den delen lilla Sessan som int där rumsren och "bara leker" med barnbarnen när hon juckar eller biter dem i haserna så de ramlar och slår ut tänderna.![]()
Sådär gör jag också.Sedan vet jag inte om jag ser det som kallprat direkt, jag är rätt ointresserad av sånt. Det händer att jag kallpratar, men då har jag träffat en person som jag verkligen inte vill lämna ut en millimeter av mig själv till. Då intervjuar jag vederbörande för nästan alla är så förtjusta när någon visar intresse för deras person att de glömmer att fråga något om mig. Win-win.
Men när jag faktiskt pratar med någon så försöker jag hitta ämnen som kan leda till ett trevligt ömsesidigt samtal.
Haha.. jag hade nog tänkt något liknande.. tex att personen anstränger sig för att verka annorlunda...Ojdå. Jag som tycker att jag är bra på socialt småprat. Hade jag fått den där frågan om zombieapokalypsen hade jag dött. Tänkt typ Herregud, det här blir en lååååång kväll.
![]()
Det här måste jag bara komma ihåg tills jag måste kallprata med någon (tycker inte om kallprat och är heller inte bra på det). Det får mig dessutom att tänka på de två underbara trådarna förut om vilken hästras man skulle välja vid en zombieapokalyps samt tråden om man har förberett sig för den. Kan det ha vart du som startade den med hästrasen och @Blueberry som startade den andra?"Hur har du förberett dig för zombieapokalypsen?" med följdfrågan som poppade upp vid fikat häromveckan "Vem av dina grannar skulle du äta upp först, och varför?"
Man kan också köra en omgång "ligga/gifta/döda" om man har gemensamma bekanta, eller så väljer man några kändisar. En redig isbrytare!
Men känns det lite för osäkert hur det tas emot, så är det kanske bättre att hålla sig till intressen och dagsaktuella nyheter/händelser.
Nej, det var faktiskt bara 120.![]()
Det här måste jag bara komma ihåg tills jag måste kallprata med någon (tycker inte om kallprat och är heller inte bra på det). Det får mig dessutom att tänka på de två underbara trådarna förut om vilken hästras man skulle välja vid en zombieapokalyps samt tråden om man har förberett sig för den. Kan det ha vart du som startade den med hästrasen och @Blueberry som startade den andra?
Edit: det var visst @Rialavargen som startat hästras tråden. Var tvungen leta![]()
Jag har gått tre år på min keramik och jag har konstaterat att jag har berättat oerhört lite om mig själv och mitt liv.
Ingen där vet i stort sett hur jag har det och det är något jag aktivt valt att få vara så.
Jag går dit för att umgås och naturligtvis hålla på med keramik.
Vi pratar och skrattar om allmänna saker, en del av personerna är väldigt roliga och skämtsamma så det blir mycket glada skratt.
En hel del prat om feminism också, eftersom vår kursledare brinner för dom frågorna.
Fast jag är nog rätt känslig just med jobbfrågan, eftersom jag har ett yrke som alla har åsikter om. Jag ställs till svars för fel som någon i branschen gjorde 1998 och alla vet bättre än jag hur mitt arbete utförs och framför allt hur det borde utföras. Det finns ju rätt många sådana yrken så jag är nog inte ensam här om att känna så.