Kalle Anka pĂ„ Julafton 🎄

Ser du pÄ Kalle Anka

  • Ja

  • Nej


Resultat syns endast efter röstning.
Jag svarade jag och det stÀmmer till viss del. Kalle Àr pÄ men det Àr inte sÄ att jag tittar hela tiden dÄ jag ofta brukar ha en del förberedelser med julmaten att göra. Men tv Àr pÄ av nostalgiska skÀl i köket. SÀtter Àven pÄ det för brorsbarnen men dom Àr sÄdÀr intresserade (2, 3 och 5 Är gamla).
 
Om ja varför?
Det Àr en tradition, jag tycker fortfarande att filmerna Àr underhÄllande men förstÄs pÄ ett annat sÀtt Àn nÀr jag var liten. Jag tycker inte att det Àr mer kontroversiellt Àn att titta pÄ grevinnan och betjÀnten pÄ nyÄr, eller pÄ Love Actually för tjugonde gÄngen, eller för den delen att lyssna pÄ musik som man hört massvis med gÄnger tidigare. :)

Min mÄlsÀttning varje julafton Àr att kunna sjunka ner i soffan med en rejÀl kopp glögg och bara andas ut till Kalle Anka... men det slÄr sÀllan in, fullt ut.
 
Jag brukar se fram tills det för Äret nya inslaget kommer upp. DÄ blir jag tjurig och "Det var bÀttre förr"-aktig. :o (men sjÀlvklart inte "lÄt de rasistiska inslagen leva vidare"-typen!) Men varför? Nostalgi, antar jag.

Familjen brukar passa pÄ att sÀtta sig till bords under det nya inslaget. SÄ intresserade Àr vi. :D
 
Jag vÀxte upp med det och nÀr vi Àr hemma hos mina förÀldrar Àr det alltid pÄ, men jag tycker en hel del av inslagen Àr fasligt trÄkiga sÄ brukar vara ute i köket bara för att slippa titta :o

I Är Àr vi hemma pÄ gÄrden och barnet har entrÀget bett att vi ska titta sÄ jag antar att jag fÄr hÀrda ut :D
 
Tradition.
NÀr jag vÀxte upp var Kalle heligt. Det var ocksÄ i princip den enda gÄngen man kunde se tecknat pÄ TV.
Ja, precis! Dagens barn Àr ju sÄ "bortskÀmda" med allt animerat att de knappast kan fatta vidden av hur STORT det var med Kalle pÄ julafton förr i tiden. De var ju magiskt!

I Är Àr dottern i Kalles hemland USA och firar, sÄ jag ska lÀgga mig i soffan och titta pÄ programmet sjÀlv. Min brittiske man begriper inte heller storheten med programmet. Men jag gör! :love:
 
Ja, det gör jag. Som Allan Svensson sÀger (om dopp i grytan tror jag) - det Àr tradition.
Dessutom tycker jag det Àr rÀtt mysigt. SÀrskilt tomtens verkstad. Minns jularna hos mormor och morfar, dÄ vi kollade. SÄ mysigt! Vi har sÄklart fortsatt titta sen de gick bort.
 
Ja, jag tittar. Jag Àlskar Kalle pÄ julafton! SÄ mysigt! :heart

Jag vÀgrar se pÄ Kalle med nÄgon som vill prata eller göra nÄt annat under tiden. NÀr man tittar pÄ Kalle sÄ tittar man pÄ Kalle och inget annat. Annars kan man trÀffas efterÄt!
 
Senast Àndrad:
Enda rimliga rubriken pĂ„ den hĂ€r trĂ„den Ă€r ju egentligen ”mycket viktig undersökning 3”.

Men för att svara pÄ frÄgan sÄ brukar vi ha det pÄ tvn men dela ut lite julklappar eller fika under tiden. SÄ det Àr vÀl tveksamt hur mycket som egentligen tittas.
 
Enda rimliga rubriken pĂ„ den hĂ€r trĂ„den Ă€r ju egentligen ”mycket viktig undersökning 3”.

Men för att svara pÄ frÄgan sÄ brukar vi ha det pÄ tvn men dela ut lite julklappar eller fika under tiden. SÄ det Àr vÀl tveksamt hur mycket som egentligen tittas.
Nej jag vill ha bÀttre rubriker Àn sÄ annars hittar jag inte om jag nÄn gÄng fÄr för mig söka upp nÄgon gammal trÄd igen ;)
 
Barndomens jular firades alltid hos morförÀldrarna och av nÄgon anledning gjordes alltid den 52 mil lÄnga bilresan pÄ sjÀlva julafton. Alltid med mÄlet att "hinna fram till Kalle" men med samma besvikelse varje Är.

20 Är senare sÄ firas jularna pÄ kortare avstÄnd men att missa Kalle har blivit en tradition i sig. Det Àr inte jul om inte nÄgon utbrister "nej men nu började ju Kalle för 20 minuter sedan!"
 
Mer eller mindre... TV'n stÄr oftast pÄ - Àven om det mest Àr pÄ ljudlöst numera... Och traditionen sitter nog i, sen farmor som Àlskade allt som hade med jul att göra och Disney, var ju sÄ att sÀga avsparken inför kaffetÄren, tomten och klappöpningen. <3
 

Liknande trÄdar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❀ Jag vill bara skriva god jul till alla er hĂ€r! Jag hoppas att ni har en jĂ€tte bra jul helg o avsett ifall ni firar sjĂ€lva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 266
  • Artikel Artikel
Dagbok Är sĂ€llan sĂ€rskilt tillfredstĂ€llande? Jag vet inte ens vad jag vill kĂ€nna, men jag vet att jag inte vill upptĂ€cka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 314
Senast: miumiu
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 968
Skola & Jobb 15 Är i vÄrden blev det men nu sÀger kroppen tvÀrstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgÄngar av vad jag förstÄtt i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 714
Senast: fejko
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp