Just nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu...

KL

Just nu sitter jag och försöker komma på ett namn att byta till och har inte alls lust att gå och lägga mig (som vanligt), men egentligen borde jag sova redan med tanke på att jag ska släppa ut hästar imorgon bitti.

Okej, så bra. Blev orolig :p

Men skämt å sido, varför vill du byta namn?

Själv dras jag med eländet att alltid bli kallad vid mitt förstanamn vart jag än går. Men mitt tilltalsnamn är 3e namnet.
Dessutom har jag så många namn att mitt tilltalsnamn inte ens får plats på körkortet, enbart första bokstaven är med O_o
Så av den anledningen vill jag ändra ordning på mina namn.

Vad har du för anledning? :)

Men vad jobbigt! Jag förstår att du vill ändra ordningen på namnen om ditt tilltalsnamn inte ens får plats på körkortet :crazy:

Jag vill byta namn för att jag inte känner mig bekväm med det tilltalsnamn jag har. Har aldrig gjort det, redan i femårsåldern skrev jag listor på vilka namn jag skulle kunna byta till, men det har inte blivit av än. Jag har inte hittat något som känts "rätt" i minst ett halvår vilket jag har som krav för att ens överväga ett namnbyte.
Sedan blir det inte precis bättre av att det inte fungerar så bra internationellt, det ser skitfult ut i skrift, det går att göra trista rim på, varje gång jag hör mitt namn sägas dyker massor av dåliga associationer upp och så vidare. Så planen är att göra om mitt nuvarande tilltalsnamn lite i stavning (och uttal) och lägga till ett nytt tilltalsnamn, men jag vet inte ens om man får göra det.
Men så ligger det iallafall till :)

Då förstår jag :)
Man ska ju trivas med sitt namn.

Mitt namn är inte heller internationellt men det funkar i några europeiska länder, dock brukar jag få uttala det på ett annat sätt.
Mitt andranamn är nog mer internationellt i så fall.
Jag har inte det modernaste namnet direkt men jag är glad jag slapp heta typ lisbeth, hedda, ada m.fl. :p

kl

Just nu vill jag säga det här till två personer som jag inte kommer att träffa igen.
För att jag raderat alla konton på alla communities, kastat SIM-kortet och inte har någons nummer kvar, och för att jag vet att berörda människor kommer att läsa det här. (Och nej, ingen av personerna är medlemmar här, så det handlar inte om någon uthängning. Har sett folk skriva värre saker om ex, partners, kollegor och dylikt i diverse trådstarter, och det här skiljer sig inte från dem på något annat sätt än berättarperspektivet.)

S, du anar inte exakt hur fel du hade när jag sa att jag överdrev för att jag "tagit åt mig och blivit ledsen", jag talade den raka sanningen för att jag var så jävla trött på ditt skitprat. Jag förstår dock mekanismen bakom att lyfta över problemet på mig, för då slapp du ju ta tag i din egen vidriga attityd och kanske inse hur illa du betett dig. Du påstår att du vet så väl vad jag "skyller på", ändå har du aldrig varit närvarande vid något av de tillfällen, senast hos tränaren i måndags, då jag gråtit hysteriskt och öppet lagt all skuld och hat på mig själv. För nej, du hör det du vill och skiter i resten, allt för att få skriva lite arga statusar med fett många utropstecken. Sedan har du mage att anklaga mig för att vara "oschysst" som, ve och fasa, vågar säga emot dig. Du som verkligen - helt oombett, det har aldrig varit din ensak, och jag har inte delgett dig problemet eller bett dig om dina åsikter - gått in för att vara översittare och besserwisser, påstått dig veta mer om min hästs historia och humörsbaserade incidenter än jag, men återigen: Jag förstår mekanismen, det är mycket lättare att förvränga och förminska andras ord, baktala, ljuga och på så sätt inbilla sig att man själv är felfri.
Och vet du, plötsligt har jag fått en helt ny förståelse för personen du hade din konflikt med i vintras.

D, jag misstänker att du aldrig trodde på mina dåliga ursäkter och mitt ännu sämre skådespelande, men jag tänker dra den där gamla göra slut-klyschan även i det här sammanhanget eftersom den faktiskt stämmer: Det handlade aldrig om dig, i annan mening än omtanke om dig och att jag inte ville tynga dig, det handlade bara om mig. Du betydde och gjorde verkligen mycket bara genom att finnas där, och jag hoppas att du träffar någon som förtjänar dig. Kärlek och värme och tack och förlåt.

Och just nu ska jag ta Triazolam, plugga igen öronen med mp3-hörlurarna med Skambankt på repeat, hoppas att jag får sova ett dygn eller så, och förhoppningsvis inte behöver påminna mig själv om att faktiskt ta andetag när jag vaknar. Hade varit fint om kroppen kunde hålla igång sådana saker själv snart igen.
Godnatt.

Senast ändrad:

Just nu sitter jag och dricker kaffe, ska snart göra mig iordning för en liten promenad, eventuellt kika förbi på torget här för det är visst "fest i stan". Men vet inte, förmodligen går jag bara till affären och handlar hem lite gott till ikväll, försöker bara komma fram till när jag ska gå haha... blir inte som jag tänkt min dag men det blir nog bra ändå! :)

*KL*

Just nu sitter jag och sms:ar med killen jag träffar och känner mig som 14 år och typ döööör av hur gullig han är :love: Livet är allt bra ibland. :)

kl

Just nu är jag seg efter en lång dag. Sitter och tittar på när min man målar golvet en sista gång och är glad över att det inte är jag som gör jobbet.
Vill hem, duscha, ta en smörgås och sen stupa i säng!

KL

Just nu sitter jag och dricker iskaffe, käkar godis och tar igen mig efter en lång men bra arbetsdag.

Kl

Just nu kollar jag på tv och är trött som ett lik!
Ska ta något att äta snart så jag förhoppningsvis piggnar till.

Just nu sitter jag och trycker min senaste besatthet, grillad kycklingkorv med bröd. Är väl strax uppe i 30-40st senaste veckorna...:banghead:

Haha! Du låter som jag.. får damp på en grej och sen kan jag äta det till alla mål ett tag, för att sen byta produkt/maträtt och göra samma med den... ^^

//r

Åh gott! :D

kl

Just nu sitter jag och kollar på TV, väntar på att tvätten ska bli klar och har en heeelt okej söndag! :)

Haha ja det är sjuukt gott! :D

Ska göra slut på de jag har, sen har jag (som tur är) bara ingredienser till nyttig mat hemma. Och 20:- att leva på till 25e, så inga onyttigheter för mig till dess :o

Sitter just nu med en blekning i håret. Försöker mig på en ombre :)

Men jag är fruktansvärt nervös för hur det kommer bli plus att jag har sämst tålamod.... Kan tiden gå liiite snabbare tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 490
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
547
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 020
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar